Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

    Degenen die mij vroeger verketterden omdat ik zei dat de autofocus van de 5D MII een beetje traag was en nogal zocht in het donker bij concerten, moeten eens een 1D MIII of 1D MIV lenen van een collegafotograaf ...

    Dat is echt wel een wereld van verschil.

    De 5D M II heeft natuurlijk een hogere resolutie dan de 1D MIII, welke een beetje verouderd is maar de autofocus van de 1D MIII is zeer snel en correct. Geen 'getwijfel' of 'gezoek' meer...

    In een studio kan je alles naar je hand zetten, bij een stikdonker concert komen de grenzen van je materiaal en lenzen wel rap naar boven en dat ligt niet aan t manneke achter de camera !
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

      Moet ik toch even kwijt :
      ALLE instapreflexen : veeeeel te kleine body. Zou het werkelijk zoveel meer kosten om de body de afmetingen te geven van bv. een Nikon D90 ? Als de mensen een klein toestel willen, kopen ze wel een compactje...
      Panasonic Lumix FZ2000

      Comment


      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

        bij het op en afzetten van de canon 7D durft de keuzeknop wel eens meedraaien, als je vinger iets te ver zit
        mvg Wilfried

        7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

        Comment


        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

          Olympus E3, ruis niet acceptabel boven 400 iso. Te veel scherptediepte door kleine sensor.

          Comment


          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

            Foto's genomen met de EOS 550d op automatische stand zijn vaak flets en overbelicht.
            Bij gebruik om M is er geen vuiltje aan de lucht.
            EOS 550d + 50mm 1.4 + Tokina 12-24 F4= veel fotografieplezier

            Mijn Razzi account

            Comment


            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

              Oorspronkelijk geplaatst door Arjandeiro Bekijk bericht
              Foto's genomen met de EOS 550d op automatische stand zijn vaak flets en overbelicht.
              Bij gebruik om M is er geen vuiltje aan de lucht.
              Een spiegelreflex koop je niet om in automatische stand te gebruiken he...
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

              Comment


              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                Een spiegelreflex koop je niet om in automatische stand te gebruiken he...
                mijn broer doet dat en die maakt mooie foto's.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                  Wat mij stoort bij mijn Canons is het feit dat als je het scherpstelpunt verplaatst door aan t draaiwieltje te draaien, je vaak ook andere instellingen zoals sluitertijd verandert, waardoor je per ongeluk slechte foto's zou kunnen maken.
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                  Comment


                  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                    Wat mij stoort bij mijn canon 60D: Ik had toch beter eventjes doorgespaard voor een 5D mark II, oja, dat is mijn eigen domheid.

                    Toch ben ik best tevreden over de 60D, maar er zitten teveel onnodige prullen op zoals die creative filters en ingebouwde bewerkingssoftware om foto's te bewerken.
                    Ook dat er geen joystick opzit & dat het 'standenwieltje' altijd ingedrukt moet worden om zo de standen te veranderen van bv: p naar m.
                    "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

                    Comment


                    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                      ik vind het spijtig dat mijn Nikon 3100 geen bracketing functie bezit

                      Comment


                      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                        Canon 7D
                        Spijtig dat de Canon 7D in combinatie met de 17-55 en zonnekap tijdens het gebruik van de interne flitser, de zonnekap mee fotografeert (schaduw)
                        Dit was niet het geval op mijn 1000D.
                        Oplossing : zonnekap verwijderen of opzetflitser gebruiken.
                        Last edited by zoltan; 1 mei 2011, 18:36.
                        Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                        Comment


                        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                          Dat mijn 40D vrij snel ruis vertoond en zeker bij het feit dat ik vaak tussen 1250 en 1600 iso moet werken om dat ik concerten fotografeer, die niet altijd goed belicht zijn.
                          EMBLEMATA.BE
                          http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                          Comment


                          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                            Mijn Nikon D40 heeft, om in de M en de A stand de tweede parameter te veranderen (resp. diafragma en belichtingscorrectie) een knopje bovenop. Die moet je indrukken en dan aan het wieltje draaien om de wijziging te maken. Dit knopje heeft geen 'klik', die feedback geeft over het al dan niet ingedrukt zijn. Het gebeurt erg vaak dat ik hem niet ferm genoeg indruk en zodoende de primaire parameter verander, die ik dan vaak net goed had gezet.
                            Mijn Project 365

                            Comment


                            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                              Dat mijn Canon 50D zo vlug zijn waarde heeft verloren. Heb er nog 1200 euro voor betaald.
                              Is nog niet eens meer de helft waard, terwijl hij nog even goed fotografeert.

                              Comment


                              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?


                                Ja, investeren in fototoestellen zit er niet in.
                                Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                                Comment

                                Working...
                                X