Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

    Dat zie ik eerder als een voordeel.. experimenteren
    Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

    Comment


    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

      Ik heb als opvolger voor een analoge D70 een Nikon D60 sinds een jaar. Enigste nadeel wat ik heb kunnen ontdekken is soms de beperking van de (slechts) 3 scherpstelvelden.
      What we see depends mainly on what we look for.

      Comment


      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

        Pentax K7

        Nadelen; Aanzienlijk meer ruis dan bij de concurrent.
        Batterygrip voor erbij is wel zeer duur.
        Te weinig waarschuwing voor dat de batterij leeg is,
        als het eerste streepje al weg is, duurt het niet lang meer voor hij leeg is.
        Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

        Comment


        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

          Hallo,
          Ik heb een A200.
          Nadeel:
          -Geen raster in de zoeker om scheve horizon te voorkomen (of ik kan het niet vinden)
          -Kan ae niet locken, moet het vasthouden
          -weinig keuze tweedehands objectieven
          -wordt vaak genegeerd omdat ik met sony op een workshop/cursus kom en de leraar/-es weet niet waar het allemaal zit bij mij.
          -afschuwelijke klik bij afdrukken.
          -vind hem plastic aanvoelen

          Voordeel:
          -kan Kelvinwaarde aanpassen.
          -makkelijk menu
          -menu draait mee (horizontaal en verticaal), en zit op je grote scherm niet bovenop, dus als ik mijn statief helemaal omhoog heb gedraaid zie ik nog welke instellingen ik heb.
          -stabilisatie in body
          Sony α200 + 18-55 sam + 75-300, Sigma dc 18-200, Sigma 50mm macro

          Comment


          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

            Oorspronkelijk geplaatst door Carlala Bekijk bericht
            Hallo,
            Ik heb een A200.
            Nadeel:
            ...
            -Kan ae niet locken, moet het vasthouden (1)
            -weinig keuze tweedehands objectieven (2)
            -wordt vaak genegeerd omdat ik met sony op een workshop/cursus kom en de leraar/-es weet niet waar het allemaal zit bij mij. (3)
            ...
            1- Dit kun je aanpassen in je menu's, bij het tandwieltje: AEL-knop aanpassen naar AEL-wisselen
            2- Goh, als je Minolta er ook bijneemt kom je toch al iets verder?
            3- Slechte leerkracht dan Als je les wilt geven in zo iets moet je toch verder kunnen zien dan je eigen toestel
            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
            500px

            Comment


            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

              Het locken van mijn ae had ik na mijn post snel gevonden gelukkig.
              Bedankt dat je het nog even poste.

              Verders tevreden over mijn camera!
              En ik leer steeds meer over objectieven, en nu weer: minolta past ook!
              Sony α200 + 18-55 sam + 75-300, Sigma dc 18-200, Sigma 50mm macro

              Comment


              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                Oorspronkelijk geplaatst door Carlala Bekijk bericht
                En ik leer steeds meer over objectieven, en nu weer: minolta past ook!
                Pas wel op: niet alle Minolta's passen! Hele oude Minolta-objectieven zullen ook niet passen.
                "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                500px

                Comment


                • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                  Hallo ik heb een a550

                  ben ik heel tevreden over snel , scherp goede prestaties bij hoge ISO
                  een groot verschil met mijn a350

                  nadeel plaats van knopen door het grotere scherm staan er aan de linker zijde
                  geen functie toetsen meer die staan nu boven het scherm is niet zo handig
                  en de aan uit knop staat ook heel ongelukkig
                  ik was in het begin vaak mis als ik het diafragma wou aanpassen had ik de aan uit knop vast maar na een tijdje er mee te werken wordt ja dat al vlug gewoon

                  nu na +-5000 clicks kan ik zeggen dat ik daar geen hinder meer van heb
                  ik heb nu van vorige week minolta 28-135 f4/4.5 dat is een super lenske
                  maar wel vrij zwaar (ze is zelfs zo goed dat mij cz16-80 in mijn tas blijft zitten en dat
                  voor een lens van 20 jaar oud en maar 180 eur )
                  Nex 5N met 16 mm , 18/200 en 50mm f0,95 en A77 en A900 met glas van 12 tot 600 mm van f0,95 tot ...

                  Comment


                  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                    Hallo allen, ik ben nieuw hier en ik werk met Olympus E-500 en E-620 met een brede variatie "vintage" (MF) Zuiko en non-Zuiko lenzen, varierend van 35/f3.5 t.e.m. 1000/f11. Daarnaast ook met wat "hedendaags" AF/zoom-glas, microscopen en telescopen.

                    Nadelen:

                    - nogal licht, plastiekerig, speelgoedachtig. "Licht" valt op bij gebruik van wat langere brandpunten uit de Zuiko/OM-reeks. Bij gebruik van de Zuiko 200/F4 is de combinatie uit balans en uit de hand fotograferen met de Zuiko 50-250/F5 is nauwelijks nog mogelijk. "Plastiekerig, speelgoedachtig": TJa... Als ik een E in de ene hand neem en mijn ouwe trouwe OM-1N in de andere... Ik moet er geen tekeningetje bij maken, zeker?

                    - Petieterig zoekerbeeld. Handmatig scherpstellen is moeilijk. Bij hogere lichtniveau's is de zoekerinfo ook slecht zichtbaar bij de E-500, rechts in het beeld

                    - Nogal veel ruis bij hogere ISO's

                    - Overbodige toeters en bellen bij de E-620: "Art filters" enzo lijken me meer iets voor PP

                    - opladen accu's duurt een eeuw

                    Toch wel tevreden hoor, maar men vraagt hier naar de nadelen .

                    Comment


                    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                      O, en nog een paar dingetjes m.b.t. de e-500: p:

                      - AF met de kitlenzen bij de E-500 is traaaaaaaag. Vergeet actiefotografie!

                      - Lichtmeting bij sommige vintage Zuiko lenzen klopt langs geen kanten, o.m. sterke overbelichting bij 50/1.4 gebruikt in A-mode. Eens je het weet makkelijk te compenseren, daar niet van.

                      Ik neem aan dat dit dergelijke lichtmetingsprobleem evenwel geen echt nadeel mag genoemd worden, maar inherent is aan het enigszins oneigenlijk gebruik dat oude Zuiko's op nieuwe body nu eenmaal is...

                      - Geen B, max T = 60'. Voor langere tijden moet extra toebehoren aangeschaft worden. Voor sommige toepassingen waar ik mee bezig ben is dat een ernstig nadeel: astro-, nachtfotografie, microscopie met lage lichtniveau's (fluorescentie, donkerveld, fasecontrast etc...).

                      Comment


                      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                        Nadelen van mijn
                        Snappy: (product of occupied Japan) Mooi klein cameraatje met alle nodige functies, dat er uitzag als speelgoed, zodat mijn kleine broertje het door de soep haalde en er mee ging timmeren, waar het helaas niet tegen bestand was. Verder nadeel was het gebruik van filmrol.

                        Polaroid Land camera: Viezigheid door gebruik van die rare pastavellen. Wat beeld betreft het ergste waar ik ooit mee heb geprobeerd te fotograferen.

                        Praktica TL: Grootste nadeel is het gebruik van filmrolletjes, verder een heerlijk handbediend toestel dat onverslijtbaar leek, maar dat ik helaas toch tot op de draad versleten heb. Letterlijk: De interne bedrading was doorgerot. Ik heb nog een paar keer zitten solderen, maar aan alles komt een einde.

                        Nizo 800: Kwetsbaar medium. Waar kun je nu nog super8 film laten ontwikkelen? Geen verwisselbare lens. Beperkt aanbod conversielenzen. Interval keuze time-lapse opnamen bij daglicht iets te beperkt. Automatische interval timer voor time-lapse opnamen bij schemer en nachtopnamen alleen mogelijk in combinatie met automatische sluitertijden instelling. Overvloeier met draadontspanner niet soepel te bedienen.

                        Sony V200: Geen batterijen meer voor te koop. Een batterijhouder met penlights was beter geweest. Werkt nu alleen nog op netvoeding. Geen verwisselbare lens. Beperkt aanbod conversielenzen. Zeer beperkte time-lapse opnamen mogelijk en automatisch uitschakelen niet uitschakelbaar. Beeldkwaliteit overeenkomend met de TV kwaliteit van destijds, dus nu een achterhaalde standaard.

                        Sony V5000: De videokop zit zo slecht gemonteerd dat het ding steeds loskomt. De kop moet goed gericht met een schroefje vastgezet. Dat schroefje trilt al snel los. Sony levert er al jaren geen service meer op. Ik kan geen reparatiebedrijf vinden dat dit type nog repareert. Geen verwisselbare lens. Beperkt aanbod conversielenzen. Zeer beperkte time-lapse opnamen mogelijk en automatisch uitschakelen niet uitschakelbaar.

                        Sony F550: Kan niet met grotere memorystick werken, resolutie en snelheid is niet meer van deze tijd. Geen verwisselbare lens. Beperkt aanbod conversielenzen. Geen time-lapse opnamen mogelijk en automatisch uitschakelen niet uitschakelbaar.

                        Sony F828: Niet meer dan 7 beeldjes opname achtereen in de foto modus. Onbeperkte opnameduur in film modus, maar dat is lage resolutie. Geen time-lapse opnamen mogelijk. Geen verwisselbare lens. Beperkt aanbod conversielenzen.

                        Sony Alpha A350: Klapspiegel maakt veel lawaai. Lang wachten voordat volgende opname mogelijk is. Onbeperkt aantal beeldjes in continu modus wordt erg traag opgeslagen. Onbeperkte opnameduur wordt beperkt door beperkte gebruiksduur batterij. Wordt niet geleverd met netvoeding, alleen met batterijlader. Verwerkt opnamen niet bij toepassing van de extra gekochte Sony Alpha netvoeding. Te beperkte documentatie. Sony Alpha cursus met boek werd ten tijde van de aanschaf gratis aangeboden, maar na lang wachten werd de camera eindelijk geleverd en was het cursus aanbod verlopen.

                        Comment


                        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                          Ook nieuw hier,

                          Ik heb een Sony a200 met de 18-70 kitlens. Ik doe voornamelijk aan autofotografie.
                          Voordelen:
                          Ligt goed en stevig in de hand
                          fijn om mee te werken
                          handige menu's

                          nadelen:
                          veel en snel last van ruis (goed zichtbaar op ISO 400)
                          de kitlens is erg onscherp en lastig in omstandigheden met weinig licht
                          stelt nogal traag scherp

                          Ik ben er wel tevreden van, dit is mijn eerste spiegelreflex.

                          Comment


                          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                            sinds afgelopen zomer toch wel erg bevangen geworden door het fotografievirus,dus na effe sparen en overwegen dacht ik;ik moet absoluut een deftige digitale fototoestel hebben!
                            maar als leek weten wat je moet hebben...
                            dus met mijn budget werd het een nikon coolpix L100
                            voor zover ik las wat hij kon en allemaal had(en eens uitproberen in de winkel)was ik meer dan tevreden,maar..na wat experimenteren en uitpluizen kwam ik tot de conclusie dat ik zo stom geweest was om vergeten te kijken of hij een regelbare sluitertijd had...niet dus
                            dus nadelen:sluitertijd staat precies altijd volledig open,dus bewegende momentopnamen kan ik vergeten(echt irritant)en scherpstellen duurt ook wel een paar seconden.
                            dus als er mensen trucs hebben om dat probleem te omzeilen,graag!
                            anderszijds krijg ik meestal wel verassende effecten door dat "tekort" dus voor de rest ben ik er blij van

                            Comment


                            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                              Ik heb mijn nikon d90 nu al even, en hier de cons:
                              - trage AF in Live view
                              - film is vrij basic.

                              voor de rest kan ik niet klagen, integendeel, suuper goeie camera!

                              grtz
                              Nikon D90 + 18-105 VR + Sigma 100-300 f4 + SB 600

                              Comment


                              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                                Ik vind het jammer dat de Eos 7D geen fullframe is
                                geen 2° (SD) cardslot heeft
                                geen ingebouwde gps en dat voor een toestel anno 2009-2010
                                voor de rest en voor mijn part oké
                                maar dat wist ik voor ik hem kocht
                                toch overwegen om over te stappen naar 5d mkII
                                Eos 5D mkII, Canon EF 85 1.8, Sigma 15-30 ASP DG, EX430 II

                                Comment

                                Working...
                                X