Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

    over mijn D200 die ik nu ruim anderhalf jaar gebruik kan ik eigenlijk alleen maar heel tevreden zijn.
    het enige echte nadeel is dat hij stroom/elekticiteit nodig heeft om te kunnen werken. Maar dat los ik op met de bijgeleverde accu (en reserve natuurlijk)
    Maar als ze ooit een D??? uitbrengen die het zonder voeding doet dan is die voor mij! (een digitale F2 of FM3 dus.....)
    Nikon D300, Nikon 12-24mm - 18-200VR - Nikon f 2,8/80-200mm - Sigma 70mm macro - Sigma 50-500mm - tamron 1,4 pro converter en verder veel MF Nikon glas, 4 Gitzo's, Tassen en een complete Haselblad en Leica set die met pensioen zijn

    Comment


    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

      Oorspronkelijk geplaatst door u10 Bekijk bericht
      - Een overbodige 'print button'
      Je gaat nu lachen, maar ik gebruik die print button regelmatig als ik mijn 5D aansluit op m'n Canon Selphy om de kiekjes van de kindjes af te drukken op het verjaardagsfeestje als de familie nog aanwezig is en de afdrukjes meeneemt als aandenken.
      pixelpusher

      Comment


      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

        Ben erg tevreden over m'n K10D. 'k Heb alleen erg veel moeite om te zien of de foto voldoende scherp is op het LCD schermpje . Met andere woorden, op't schermpje lijkt de foto scherp, maar achteraf op de monitor blijkt die dan niet scherp te zijn.

        Ik had dit overigens met m'n vorige camera, een Pentax *IstDL ook al.... (zal wellicht met andere camera's dus ook zo zijn?)
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

          Idem met m'n K100D MarkEL
          Fuji(film) X-T1 + XF 18-135mm + XF 35mm + XF 14mm

          Comment


          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

            Als ik zo al die comentaren lees; dan krijg ik een wrange smaak en heb helemaal geen goesting meer om digitaal te fotograferen.
            Geef mij maar mijn goeie oude analog toestel , met een vaste 2.8 lens ! daarmee maak je de mooiste en scherpste foto's en niemand die dit kan tegenspreken! Nadelen: ik ga eens diep moeten nadenken!of heb ik ongelijk?
            Alvast de beste groetekes van de Rafaello

            Comment


            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

              Van de Ist Dl de wat trage autofocus en geen selecteerbaar scherpstel gebied.

              De Olly live-view vind ik een grote plus maar jammer dat het in minder licht nog niet echt een goed beeld geeft (sneeuw).

              Bart

              Comment


              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                mijn 350d doet moeilijk bij scherpstellen bij donkere situaties (optredens en zo) , ook nogal klein om deftig vast te pakken , maar daar komt met een batterijgrip verandering in
                ook het lcdscherm mocht groter
                ( maar dat heeft de 400d goed gemaakt )
                en mijn foto's zijn over het algemeen op het scherm van het toestel goed van belichting , maar op het computerscherm onderbelicht , dit kan natuurlijk ook aan mij liggen
                groeten, Sebastiaan

                Comment


                • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                  Haha, hier gaan we dan, ik zal mij beperken tot spiegelreflexen van de laatste 10 jaar ;-) (Voor mensen die de op zoek zijn naar hun volgend toestel zal ik er direct bij zetten of de voordelen voor mij de nadelen compenseren, welke de voordelen zijn is al voluit beschreven op miljoenen andere plaatsen)

                  Nikon F65: Vreselijk kleine zoeker (erger dan D70s!) en nog heel wat meer euvels. (voordelen compenseerden zeker niet, heb hem snel verkocht)

                  Nikon F80: Tis alsof de sluiter een beetje vermoeid is als hij open en toe gaat, tsjoooooooeeeeek, traag met andere woorden. AF is betreurenswaardig. Ik heb ook de indruk dat de spot van de spotmeter aan de grote kant is. Portretgreep was mooi geweest.
                  Full frame (mja, mijn 70-200 f/2.8 is maar een 70-200 meer, wat wat aan de korte kant is) en ik kan er geen 12-24 tokina op gebruiken, ik heb wel een 20mm Nikon maar die is toch niet even flexibel natuurlijk.
                  (ik zou nu eerder voor een F100 gaan, maar het prijsverschil op 2de handsmarkt in acht genomen compenseren de voordelen de nadelen mischien nog net).

                  Nikon D70s:
                  Geen portretgreep van nikon; er zijn wel 2 alternatieven op ebay,
                  1 die werkt via een optische link met de afstandsbedieningssensor, ik heb deze, werkt niet goed en de verbinding was snel stuk.
                  1 die werkt via usb poort, daar heb ik geen ervaring mee
                  De camera is al 2 keer in garantie stuk gegaan, niet verwonderlijk aangezien ik er 90000 foto's mee heb, maar wat wel erg is is dat het de eerste keer 3 maanden duurde om te herstellen en nu ben ik ook al weer een maand aan het wachten.
                  De knop waarmee je hem in A/P/S/M en nog wel wat meer zet is niet lockable (en verdraait bij mij nu en dan wel eens waardoor die flits openspringt! Aaargh!!)
                  Geen AF-C via het knopje, ik gebruik AF-C quasi nooit maar denk dat ik het wel vaker zou gebruiken moest ik er direct aan kunnen.
                  Behalve door de erbarmelijke service van Nikon zou ik opnieuw deze kiezen moest de technologie nog niet geëvolueerd zijn.

                  Nikon D1H: (Rekening houdend met de leeftijd ervan natuurlijk):
                  Vreselijk slecht scherm.
                  NiMH batterijen die niet zo lang meegaan, als het heel koud is maar 100 foto's op een full charge, vlak na het opladen.
                  De sluiter is gebroken wat natuurlijk niet zo interessant is.
                  (Vorig jaar gekocht als point en shoot die tegen een stootje moest kunnen, daarvoor was ie uitstekend, maar helaas is de sluiter van de meeste D1h's gewoon versleten)

                  Nikon D200: Ik heb hem sinds vrijdag, voldoet grotendeels aan mijn verwachtingen maar:
                  Nadelen die ik op voorhand kende:
                  ISO 1600 kon beter? Ik weet het niet, op 1600 veel beter dan ik had verwacht en perfect onder controle te houden als je raw schiet, woehoew :-)
                  Geen ingebouwde portretgreep.
                  De optionele portretgreep is van plastiek en dat merk je, ik denk ook dat ie geen environmental seals heeft, kan iemand dat bevestigen/ontkennen?

                  Nadelen waarop ik niet had gerekend:
                  Ruis op ISO 400 is voor ISO 400 te hoog naar mijn zin. Ik had verwacht dat ik hier niets van NR zou nodig hebben, niet dus.
                  Zowat iedere review die ik heb gelezen over de D200 spreekt van een kleine D2X, zonder portretgreep, 2 MP minder en enkele specifieke functies (met dan vooral high speed crop mode) niet. Daardoor had ik minimum een even snelle autofocus motor verwacht als in men D1H. Dit valt tegen, hoewel de camera snel is, sneller dan een D70s en dan een D80 is de AF zeker niet even snel als op men D1H. En dan vooral met niet AF-S lenzen (met AF-S lenzen zou ik het niet kunnen zeggen). Voor potentiële kopers vind ik dat wel belangerijk. De D200 is zeker snel, maar verwacht niet, zoals ik deed, dezelfde snelheid als van de topmodellen. Het snelheidsverschil is waarschijnlijk zelden zo groot dat je een foto wel zult halen met de topcamera's die je niet haalt met de D200, maar het is wel beduidend leuker werken met een D1H die een 50mm practisch even snel scherp stelt als een AF-S lens.
                  Ik zou hem direct opnieuw kopen (behalve als er een D3H zou uitkomen voor 2000 euro tegen het eind van juni ;-) maar als je daarop moet rekenen...); maar wie zegt dat het een kleine D2x is overdrijft (ofwel is de D2X qua AF snelheid een achteruitgang ten opzichte van de D1h, maar dat zou mij verbazen)


                  EDIT: Nog een paar nadelen voor de D200: De keuze tussen spot/center weighted en matix meting zit rond de AF-L/AE-L knop, ik krijg dat niet juist ingesteld terwijl ik door de zoeker kijk. Rechts bovenaan op de zoeker zoals met de D1H vind ik veel handiger, dat kan ik blindelings.
                  De schroefjes om SYNC en afstandsbediening contactjes te beschermen zijn lachwekkend. Steek dat nu eindelijk eens achter zo'n rubbertje zoals van de USB poort (of los het op zoals bij de F6, maar in elk geval niet zoals het nu is).
                  Het zijn natuurlijk allemaal maar details ;-) Maar je weet maar nooit dat Nikon mee leest en er iets aan doet ;-)
                  Last edited by jantjen; 12 juni 2007, 21:07. Reden: nog enkele nadelen

                  Comment


                  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                    Zou niet gedacht hebben dat ik dit hier nog ging posten...

                    Mijn Fuji S3 is heeft me de laatste tijd regelmatig in de steek gelaten wat de snelheid van wegschrijven betreft.
                    Mijn nog zéér "groene" Nikon D2Hs komt achteraf toch meer MP's te kort bij de huidige en toekomstige opdrachten.

                    Allebei zijn/waren ze echter heerlijke camera's en dito objectieven om mee te werken en zullen voorlopig intern een nieuw content baasje krijgen...

                    En nu? Ik ga vreemd! Met een Canon 1DsII en 5D.
                    Doorslaggevend is het feit en dat klinkt misschien vreemd, maar door te gaan werken met FF is voor mij bv een 35mm objectief ook echt een 35mm objectief. Was voor mij ook een nadeel bij gebruik van de cropfactor. Ik ben een ouderwetse "primedenker" en "primewerker" zal ik maar zeggen...

                    Vergeet de nadelen van de M8 nog.
                    M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

                    Comment


                    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                      Bij de combinatie D70 - SB600: Als de flits op het toestel staat en je wil een foto zonder flits trekken moet je de flits afzetten. Ik zou het veel gemakkelijker vinden moest je gewoon met het bedieningsknopje van de flits van het toestel kunnen instellen op "niet flitsen". Je stelt er toch de flitsmodus (voor een deel) mee in, dus kunnen ze er vind ik even goed "niet flitsen" bijzetten...
                      Het valt ook wel eens voor, als de SB600 dan per ongeluk nog afstaat, en ik druk op dat flitsknopje op het toestel, dat dat ingebouwde flitsje openklapt. Ook maar onnozel.

                      Het kan natuurlijk zijn dat ik mijn handleiding niet grondig genoeg doorgenomen heb, in dat geval: verlos mij uit mijn lijden

                      Comment


                      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                        Ik vind die second of zo dat je dat aan/af-knopje van die flits moet induwen precies wat te lang...
                        Ik zou gewoon voorstellen, net zoals je dus met het induwen van dat flitsknopje op je toestel+draaien aan dat wieletje (voor instelling rode ogen, rear,...) op "niet flitsen" kan zetten ook...

                        Comment


                        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                          M'n D80, een week oud, een upgrade na m'n D50:

                          - FUNCTIE knop waar je de huidig ISO in je zoeker kan afbeelden, maar je kan de ISO-waarde dus niet veranderen door tergelijkertijd aan een draaiknop te draaien. Je ben dus verplicht om naar de originele ISO knop te gaan (en je oog van de zoeker te halen) Een gemiste kans en technisch perfect mogelijk... maja marketing

                          -klepje van SD-kaartje springt sneller per ongeluk open dan dat van m'n oude D50 (dat ook al een slechte reputatie had)

                          - Overbelichting in MATRIX. Als ik een foto neem van m'n donkere sfeer-verlichte kamer, wil ik niet dat de camera die fotografeert alsof er 5 spotlichten m'n kamer oplichten. Te compenseren met EV -0.7 of -1, maar dan maak je het ruis iets zichtbaarder (vanaf ISO 800). Foto's van de omgeving in bewolkt, donker weer geven bijna altijd compleet overbelichte lucht weer (100% wit) Akkoord, dat is moeilijk/onmogelijk levensgetrouw te belichten door het hoge contrast, maar het is allemaal niet in de juiste balans (lees: de donkere delen te licht in vgl met realiteit, ten nadele van de lichte schakeringen)...

                          - hendeltje om top-lcd te verlichten is nét iets te hard om draaien

                          Comment


                          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                            over analoog gesproken
                            Ik vind het zwart wit van een analoge filmpje wel mooier dan digitaal( en ja ik speel met curves en contrast in zwart wit )
                            Ik werk op school nog analoog , we gebruiken enkel zwart wit.
                            Thuis fotografeer ik digitaal.
                            Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

                            Comment


                            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                              Bijna 4jr oude 10d
                              > sluiter vorig jaar kapot na 35.000 clicks toen gemm 10.000 per jaar wel erg snel - gemaakt via NL Officiele Canon Dealer binnen 10 werkdagen terug
                              > Kleine zoeker
                              > buffer is klein en verwerkingsnelheid is traag - begrijp dat 20d/30d beter is alleen vind ik de plussen niet opwegen tegen nieuwe investering
                              > kleine zoeker erg krap/nauw als je met FF analoog bent opgegroeid
                              > klein LCD scherm
                              > AF velden voorkeuze te makelijk per ongeluk 'fout' in te stellen kwam er eerste keer achter nadat ik d8 dat me AF naar de filistijnen was
                              > AWB en Studio met blauwe achtergrond vaak te warm - dus andere voorkeursinstelling kiezen of op RAW schieten
                              > 10d is niet geschikt voor EF-S lenzen ivm dat ie geintroduceerd zijn met verschijnen van 300d die na 10d uitkwam, dus voor 'echt' groothoek werk aangewezen op vreemdmerk APS sensor compatible lenzen of Duurdere FF Canon EF lenzen
                              > Bij alle Canon Digi Bodies mis ik de EyeControl Focussing uit analoge EOS 5 +50e & EOS3 + EOS30. Dat was ene verrukking die ik ZEER mis - een reden waarom mijn EOS 3 nog gebruikt wordt.

                              Veel bovenstaande issues zouden met een EOS-5D of EOS-1DsMkII opgelost worden maar ik denk dat ik ff wacht tot 5d NEW of EOS-1Ds MKIII uitkomen

                              Oude 10d wordt dan niet ingeruild - heb ondervonden hoe frustrerend het is om niet met een digi-spiegelreflex te werlken als je back-up een G5 was.

                              gr
                              Erik Corbeek (fotograaf - photographer)
                              Empowering Ideas through Photography
                              Empowering Ideas in Photography

                              Comment


                              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                                Ik vind het speitig dat mijn Nikon D50 af en toe vast loopt als ik hem verbind met mijn tv
                                De ISO waarden lopen maar van 200 tot 1600, het is dus speitig dat er geen 100 iso is
                                Alles wat voor het vastleggen zorgt kan iedereen hebben, maar denken dat het dan vanzelf gaat is roekeloos en dom.

                                Comment

                                Working...
                                X