Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

huwelijksreportage

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • huwelijksreportage

    Hi,

    Ik werd onlangs gevraagd of ik voor iemand een huwelijksreportage wou maken.
    Allemaal goed maar er zijn daar toch heel veel risico's aan verbonden.
    Ik kan me inbeelden dat dit veel voorbereiding en materiaal vereist.
    Wat is volgens jullie een minimum vereiste?
    Ik heb er al veel over gelezen en veel tips opgedaan maar ik twijfel aan bv de foto's in de kerk enz. buiten foto's schrikken me niet af...of misschien toch wel..wat doen bij regen enz...
    ik sta voor een moeilijke beslissing.. wie helpt me met wat links of eigen ervaringen.

    alle hints zijn welkom.

  • #2
    zou misschien eerst es een minder riskante repetitie doen
    ander soort feest of als backup bij een andere trouw ?
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

    Comment


    • #3
      Met onze 717 geen probleem gezoarde !

      Ik zou vooraf de kerk en het stadhuis verkennen en daar wat proeffoto's maken op de strategische plaatsen.

      En als 't regent ja dan...een durexke erover zeker alleen de lens vrijhouden, dus achterstevoren aantrekken......

      Comment


      • #4
        ge moet er vanuit gaan dat ze maar éné keer zullen trouwen en dus veel belang hechten aan het 'vastleggen' van deze topgebeurtenis uit hun samenzijn.

        Dus jij wordt verwacht mooie foto's af te leveren.
        idd misshien eerst verkennen, proefdraaien, strategische standpunten bepalen, compsoties kiezen, en notities maken ...

        Hele boterham hoor

        Comment


        • #5
          Kleine anecdote: mijn ouders hebben bijna geen foto's van hun huwelijk omdat de fotograaf een rolletje was vergeten in zijn camera te stoppen...
          Met de digitale camera heb je dat probleem alvast niet, maar het blijft een moeilijke onderneming denk ik.
          Veel succes!
          Groetjes,

          Comment


          • #6
            Hoi gezoarde.

            Ik heb al een aantal "huwelijken" gedaan.

            Inderdaad het is niet eenvoudig en zwaarder dan je denkt. Je komt handen, voeten, hoofd te kort

            Vraag de toestemming om te mogen fotograferen aan de "pastoor"!

            -MIN 2 cameras, waarom niet een analoog als extra.
            -Duidelijke afspraken maken met het koppel.

            In de mis zijn er een aantal "unieke" momenten die je zeker niet MAG MISSEN !

            Ik trachte voor de "park-foto's" steeds wat exlusiever te doen, VB een auto-kerkhof of (kleurrijke) containers in de haven.

            Ik vond het toch iedere keer tof om te doen, het geeft je een fijn gevoel, en... het is tenslotte een heerlijke gebeurtenis"
            Succes

            PS; en inderdaad "onze 717" kan die klus "perfect aan" !!



            Comment


            • #7
              Hoi,

              om jou op goede weg te zetten, een link met zeer veel informatie rond het thema weddingphotography:


              Wees er je van bewust dat het koppel maar één keer trouwt. Ik zou eerlijk zijn met het koppel en zeggen dat dit je eerste huwelijksreportage is. Maak een paar goede afspraken. Ik zou hen ook aanraden een professionele fotograaf te zoeken. Jij kan dan naast een professional werken en er ook van leren. Doen ze dit niet dan kunnen ze je achteraf niets verwijten als de reportage niet is zoals ze verwacht hadden.
              Wees er je ook van bewust dat dit een opdracht is. Je neemt hier geen fotos voor jezelf. Vraag hen dus zeker wat ze al dan niet willen. Sommige koppels moet je echt blijven uitvragen omdat ze zelf niet weten wat ze willen. Hou er ook rekening mee dat slechts weinig koppels echt meewerken bij het nemen van de fotos. De meesten moet JIJ "leiden" ....


              Sopa

              Comment


              • #8
                En als 't regent ja dan...een durexke erover zeker alleen de lens vrijhouden, dus achterstevoren aantrekken......
                Sonyke, dat is het ei van Columbus
                Bedankt voor deze gouden tip

                p.s. heb jij deze oplossing al eens gebruikt?
                Lukt dat met de afdrukknop of komt deze al meteen half in te staan zodat de camera begint scherp te stellen?
                Always on the move for some action.

                http://www.rienwillems.nl en http://www.sidecarcross.com

                Comment


                • #9
                  Ik heb een paar keer foto's gemaakt tijdens een huwelijk, afgelopen jaar ook voor het eerst digitaal. Ik heb elke keer gezorgd voor een tweede fotograaf die minimaal de belangrijke momenten heeft meegefotografeerd en daarnaast zijn eigen impressie heeft gemaakt. Leuk voor het bruidspaar als ze 2 visies hebben (mijn ervaring). Tijdens de laatste reportage heb ik naast de digitale foto's ook een paar rolletjes analoog geschoten, gewoon voor de zekerheid.

                  Ik wens je veel succes bij de reportage en veel plezier bij de bruiloft, hoe druk het ook is.

                  Groeten, Eric
                  Groeten, Eric

                  Nikon Coolpix 8800
                  Fuji S602 Zoom

                  Comment


                  • #10
                    Alvast bedankt voor de respons.
                    het is zeker mijn bedoeling om alles goed te bespreken met die vrienden. ze weten dat dit mijn eerste huwelijksreportage zou zijn.
                    En ik zal zeker alles goed gaan bekijken en proeffoto's nemen vooraleer toe te stemmen.

                    goede tips, thanks



                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Rien Willems
                      En als 't regent ja dan...een durexke erover zeker alleen de lens vrijhouden, dus achterstevoren aantrekken......
                      Sonyke, dat is het ei van Columbus
                      Bedankt voor deze gouden tip

                      p.s. heb jij deze oplossing al eens gebruikt?
                      Lukt dat met de afdrukknop of komt deze al meteen half in te staan zodat de camera begint scherp te stellen?
                      Dat is zeker da, wat dacht ge Rien..ge moet wel vlaamse durexskes gebruiken die zijn een stuk groter en liefst voor homo's die zijn sterker en dikker.......speciaal gemaakt voor het achterste voren verkeer . Bij beginnelingen kan het wel eens zijn dat dat knoppeke al afgaat bij het aanbrengen, maar daar heb ik geen last van....nog niet half....

                      Comment


                      • #12
                        - Genoeg batterijen en Memorysticks meenemen
                        - Zorgen voor een goede Flash in Kerk (best even uittesten) en op feest (indien zonder Witbalans in custom zetten)
                        - Afdekking camera als het regent
                        - eventueel polarisatiefilter
                        - statief uiteraard
                        - locatie kiezen om koppel te fotograferen en licht/zon daar checken rond die tijd van de dag (wit trouwkleed ?)
                        - Vooral zien dat ge niemand vergeet te fotograferen op het feest (is mij al eens overkomen) en op 't stadhuis
                        - idem voor de belangrijkste in de kerk
                        - op voorhand overleggen met koppel wat er die dag allemaal gebeurd
                        (evenals waar en wie)
                        - top 20 (of 10) van welke foto's ze zeker willen

                        'k Zal nog wel één en ander vergeten zijn, maar dat kunnen anderen waarschijnlijk aanvullen

                        Het voordeel van digitaal is dat ge direct kunt checken en verbeteren
                        Als ge erop let dat uw foto's scherp zijn, de witbalans redelijk is en de foto's niet overbelicht zijn, dan kan er weinig mis gaan

                        Comment


                        • #13
                          het is nu een maal een gegeven dat je de tweede keer weet wat er de eerste keer beter had gekund.
                          Dit kun je gedeeltelijk ondervangen door meer dan genoeg foto's te knippen, want achteraf is het makelijker om foto's weg tegooien dan bij te maken !
                          Neem genoeg films en baterijen in voorraad.
                          eventueel de baterijen in de kamera vervangen want als je op deze dag bv 5-7 films vol schiet dan moet de baterij veel energie leveren je zou niet de eerste zijn die halverwege met lege baterijen staat!

                          zeg het bruidspaar dat ze tijdens belangrijke momenten ivm foto's maken rustig aan moeten doen zoals bv ringen aanschuiven.en dat ze dus niet plotseling de rug naar de fotograaf moeten dragen.

                          wanneer er een belangrijk moment gaat plaats vinden zorg dan dat je voldoende foto's kunt knippen met het rolletje. eventueel moet je een rolletje dat voor 70\80 % vol is maar tijdig terugspoelen en vervangen door een nieuwe, want tijdens bv het aanschuiven van de ringen zal er niet op jou gewacht worden waneer plotseling de film vol is !

                          overleg vooraf met pastoor of hij het geen probleem vindt dat er gefotografeerd wordt, en waar jij wel en niet mag gaan staan (bv achter het altaar)

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Sonyke
                            Dat is zeker da, wat dacht ge Rien..ge moet wel vlaamse durexskes gebruiken die zijn een stuk groter en liefst voor homo's die zijn sterker en dikker.......speciaal gemaakt voor het achterste voren verkeer . Bij beginnelingen kan het wel eens zijn dat dat knoppeke al afgaat bij het aanbrengen, maar daar heb ik geen last van....nog niet half....
                            Hoeveel werk hebt ge achteraf om 't glijmiddel van je camera af te kuisen ?

                            Henk.

                            Comment


                            • #15

                              En (voor de Nederlandse vrienden) vooral: kun je het condoom achteraf nog gebruiken?

                              Grapjeeeee.

                              Frank

                              Comment

                              Working...
                              X