Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon body : welke heeft de snelste autofocus?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: canon body :welke heeft de snelste autofocus?

Oorspronkelijk geplaatst door ajh Bekijk bericht
    Perfectie valt moeilijk te verbeteren
    Perfectie? Verre van.
    Dat Canon eens een AF systeem ontwikkelt met cross-sensoren tot f1/4.0 zoals Nikon

sugar
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
      Perfectie? Verre van.
      Dat Canon eens een AF systeem ontwikkelt met cross-sensoren tot f1/4.0 zoals Nikon

sugar
      Vooreerst allen bedankt voor de reacties.
      En blijkbaar heeft Sugar wel gelijk.
      Een zekere Andy Rouse testte de snelheid en accuraatheid van de autofocus van de 1D mk II met behulp van afgerichte valken (Slecht- , Saker- en Lannervalk), en de uitslag luidde : 0/3 in het voordeel van de valken. De 1D mk II mag dan al de snelste Canon-body zijn, de valken zijn nog steeds sneller...
      Wex Photo Video is the primary destination for enthusiast and professional photographers and filmmakers. Click, call or visit for the UK's widest range of photo and video gear.

en klikken op "digital" en "Andy Rouse reviews".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hypo1337 Bekijk bericht
        Hoeveel verschil zit er eigenlijk tussen de 1-series?
        en dan denk ik aan: 1V, 1D MKI, 1D MKII, 1D MKII N, 1Ds MKI, 1Ds MKII

Ik kan me moeilijk voorstellen dat het AF-systeem na al die jaren steeds
        hetzelfde gebleven is en omwille van de sensorgrootte zal er toch ook al
        verschil zijn, neen?
        Niet alleen de autofocus sensor maar ook de verwerkings snelheid van de sensor informatie is erg belangrijk.
        Daarom is het perfect mogelijk dat de Canon 20D, de Canon 30D en de Canon 400D wel identiek dezelfde AF sensor, maar niet dezelfde AF verwerking en dus ook niet dezelfde AF snelheid hebben.

Zo hebben de 1D, de 1DII en de 1Ds dezelfde AF sensor maar de 1DII is veel beter dan de 1D en de 1Ds is in vergelijking hiermee een ramp.

De informatie hierover is in detail terug te vinden in de Canon white papers, maar deze info moet je maar zelf opzoeken.

Edit : Voorbeeld uit Canon 400D white paper:
        Focusing speed is on a par with that of the EOS 30D because the Digital Rebel XTi
        shares its high-speed 32-bit RISC microcomputer. The algorithm for AI SERVO AF contin-uous
        shooting has been fine-tuned and optimized for 3 frames per second.
        Jan.
        Last edited by Jan_10D; 28 oktober 2006, 17:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door remip Bekijk bericht
          Een 300 2.8 IS met een 1D MKII N

een 1D MKII N met een 200 1.8
          5DmkIII en wat glas

Comment

Re: canon body : welke heeft de snelste autofocus?

Een camera met CAM2000 systeem en eender welke AF-S lens met constante f2.8 ....

Comment

Een zekere Andy Rouse testte de snelheid en accuraatheid van de autofocus van de 1D mk II met behulp van afgerichte valken (Slecht- , Saker- en Lannervalk), en de uitslag luidde : 0/3 in het voordeel van de valken. De 1D mk II mag dan al de snelste Canon-body zijn, de valken zijn nog steeds sneller...
              Ik vraag mij af hoe je de snelheid en accuraatheid van eender welk fototoestel kan testen met behulp van een valk
              Andy Rouse gebruikt voor de test een lens met daarop een teleconverter, en zet al zijn focuspunten (45) aan het werk. Het gebruik van een telecoverter is voor dit soort fotografie een serieuze handicap. Trouwens, nooit.. maar dan ook nooit zal iemand er in slagen de valk continue in beeld te houden, zo onvoorspelbaar zijn de bewegingen van dit dier. Door de beweeglijkheid van de valken is het meer een kwestie van tracken (volgen) met de lens dan de snelheid van je toestel/lens. Als de vogel recht op je toevliegt volgt je AF hem ongetwijfelt (mits gebruik van een goeie lens), ondanks dat dit beestje zéér snel is, en dit op voorwaarde dat je focuspunten weten op wat ze moeten focussen......dus niet op 45 focuspunten die gelijk wat (bomen, struiken enz...) in beeld krijgen.
              Zou Andy met IS on gefotografeerd hebben?

Greetz,

The Fonz
              Exactemundo!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                Perfectie? Verre van.

sugar
                Stond ook een wink achter Ik weet dat Nikon op dat specifieke punt nog net even beter scoort. Maar de topmodellen van Nikon en Canon komen wel dicht bij de perfectie voor zover het nog betaalbaar is. Ik durf te wedden dat het amerikaanse leger nog wel wat leuk speelgoed heeft,maar dat is dan ook een ander prijsklasse

Oorspronkelijk geplaatst door thefonz Bekijk bericht
                Andy Rouse gebruikt voor de test een lens met daarop een teleconverter, en zet al zijn focuspunten (45) aan het werk. Het gebruik van een telecoverter is voor dit soort fotografie een serieuze handicap.
                Het gebruik van een teleconvertor vertraagt de AF aanzienlijk, dus dat diskwalificeert die test dan gelijk v.w.b. focussnelheid
                Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                lidnummer: BD0371NL

Comment

Ik heb al een paar maal gelezen dat de 300 2.8 Canons snelste lens is, Canon zelf schrijft daar het volgende over:

Using an EF 300mm f/2.8L IS USM lens and a fully charged battery pack, the original EOS-1 with Power Drive Booster PB-E1 could track a subject moving at 300 kph/186 mph as close as 26 meters/85 ft. Using an EF 300mm f/2.8L IS USM lens and a fully charged battery pack, an EOS-1D Mark II or EOS-1Ds Mark II can track a subject moving at 300 kph/186 mph as close as 20 meters/66 ft.

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                  een 1D MKII N met een 200 1.8
                  Canonvijfdeemarkdrie

Comment

Het gebruik van een teleconvertor vertraagt de AF aanzienlijk, dus dat diskwalificeert die test dan gelijk v.w.b. focussnelheid

is dat zo??? Ik had al het gevoel dat mijn 70-200 2.8 niet snel focuste, omdat ik er een 1.4x converter op had staan dus
                    Groeten Sensor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
                      is dat zo??? Ik had al het gevoel dat mijn 70-200 2.8 niet snel focuste, omdat ik er een 1.4x converter op had staan dus
                      Yep, de camera past z'n focussnelheid aan om de precisie te waarborgen. Normaal merk je daar niet zoveel van, maar als de snelheid echt telt merk je het wel degelijk.
                      Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                      lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door steldat Bekijk bericht
                        Ik heb al een paar maal gelezen dat de 300 2.8 Canons snelste lens is, Canon zelf schrijft daar het volgende over:

Using an EF 300mm f/2.8L IS USM lens and a fully charged battery pack, the original EOS-1 with Power Drive Booster PB-E1 could track a subject moving at 300 kph/186 mph as close as 26 meters/85 ft. Using an EF 300mm f/2.8L IS USM lens and a fully charged battery pack, an EOS-1D Mark II or EOS-1Ds Mark II can track a subject moving at 300 kph/186 mph as close as 20 meters/66 ft.
                        Canon stelt dus dat de 1D MKII en de 1Ds MKII samen de snelste/ meest exacte Canon-focussers zijn. Opmerkelijk, had ik van de 1Ds serie niet verwacht.
                        == Handstrap, lenskap en een hele hoop rekkertjes met toebehoren. ==

Comment

Na wat googlen kwam ik op deze topic uit
                          Wat als we nu het stof eens van deze topic blazen en de vraag opnieuw stellen met de nieuwe modellen komt dan de 1d mk3 er dan als beste uit ? en hoe zit met de 50d en 5d mk2 ?of ander modellen die ik over het hoofd zie

Moest het al ergens gezecht zijn mijn excuses
                          Canon EOS 1000D/7D Canon EF 100-400L ,EF 17/40L Sigma 150 Macro

Comment

1dmkIII is de pro sport body van canon, dus die heeft de snelste en meest accurate AF (imho zonder twijfel)

Hoe de anderen zich verhouden weet ik niet. Ik denk dat de full frames de minst snelle AF hebben (maar wel de meest accurate ?) omdat dit typische studio bodies zijn.
                            --
                            Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Working...
                            X