Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

External flash heeft slechte focus ! Help

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• External flash heeft slechte focus ! Help

Hey iedereen,

ik heb hetvolgende probleem .. ik heb een EOS400D en een 580EX flash. Ik merkte al een tijdje dat veel fotos die ik met flash had getrokken slecht gefocust waren... na veel met de instellingen te spelen ben ik tot de conclusie gekomen dat als ik de camera laat scherp stellen het altijd correct is .. als de flash focust 3 op 4 keer verkeerd.

Doe ik iets verkeerd of scheelt er iets met mijn flash ? Kan ik de 580ex anders instellen ?

Plz Help !
    Canon EOS400D, Sigma DC 17-70mm F2.8-4.5 Macro, Sigma DG SUPER II 70-300mm F4.5-5.6 , Canon EX580

Re: External flash heeft slechte focus ! Help

Dit is nieuw voor mij, een flash die kan focussen
    Kan je niet wat meer vertellen over gebruikte instellingen enz.
    Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

Ik bedoel dat de camera de AF assist beam van de flash gebruikt ipv de camera zelf.

Ik gebruik altijd de P mode.
      Canon EOS400D, Sigma DC 17-70mm F2.8-4.5 Macro, Sigma DG SUPER II 70-300mm F4.5-5.6 , Canon EX580

Comment

Dat zal waarschijnlijk zijn als je de Sigma 18-50 f2,8 EX DC gebruikt.
        Ik had die 18-50 al toen ik nog met de 300D werkte, en met die combinatie heb ik nooit problemen gehad. Met de 20D + Sigma 18-50 + 580EX kreeg ik dezelfde problemen.
        Zolang er genoeg licht is om scherp te stellen zonder het hulplicht van de flitser, dan is er niets aan de hand. Als het te donker is, en het hulplicht gaat aan, dan krijg je focusproblemen...
        Test dat maar eens uit, als je het hulplicht niet kan uitschakelen via de menu's in je camera (persoonlijke voorkeuze), kleef dan even een zwarte tape voor het rode hulplichtje. Ik heb toen een serie testfoto's gemaakt waaruit duidelijk bleek dat het scherpstelprobleem daarmee te maken had.

Daarna heb ik de 18-50 f2,8 vervangen door een Canon 17-40 f4 L, en daarna heb ik geen onscherpe flitsfoto's meer gehad.

Ik dacht wel dat het een probleem was met de eerste serie van die Sigma lenzen. Met de nieuwere zou je geen problemen mogen hebben. De oude kan je misschien laten aanpassen. (als je die pas gekocht hebt, dan zou de verkoper ervoor moeten zorgen dat ze wel perfect werkt op je nieuwe camera.)
        Op een 300D werkt die perfect, en waarschijnlijk ook op een 350D, maar nu heeft de 400D ook hetzelfde AF systeem van de 20D/30D...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Inderdaad het is met mijn 18-55mm lens. Ik kan de AF beam van de 580EX uitschakelen.. zal dan zo verder moeten. Tis ook altijd iets

Bedankt voor de uitleg !

Comment

Working...
          X