Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke flitser.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke flitser.

Hoi,
    Ben een beginnend fotograafke en heb me juist een Nikon D50 met kitlens aangeschaft. Mijn vraag is nu, daar ik nog flitsen heb liggen, welke flits mag/moet gebruikt worden op mijn toestel?
    Kan het kwaad dat ik een flitser gebruik uit het stenen tijdperk?
    Beschadigd het niet mijn toestel?

Ik weet dat niet alle functies, zoals TTL, mogelijk zullen zijn. Maar toch.

Thx,

Marc

Ps, als 'k zelf men eerste shoot goed genoeg vindt ben ik zekers eens benieuwd naar jullie mening. Maar dat hoort uiteraard in een ander forum terecht.
    Last edited by marver; 26 oktober 2006, 15:19. Reden: Oeps, moet onder Accessoires staan zie ik juist. Sorry modjes.
    Nikon D50 + kitlens + Nikkor 50 F1.8 + Tamron 100-300 + Monopod Marver + Starblitz 250-BAZ

Re: Welke flitser.

Oorspronkelijk geplaatst door marver Bekijk bericht
    Hoi,
    Ben een beginnend fotograafke en heb me juist een Nikon D50 met kitlens aangeschaft. Mijn vraag is nu, daar ik nog flitsen heb liggen, welke flits mag/moet gebruikt worden op mijn toestel?

Thx,

Marc

Ps, als 'k zelf men eerste shoot goed genoeg vindt ben ik zekers eens benieuwd naar jullie mening. Maar dat hoort uiteraard in een ander forum terecht.
    Wat wel of niet zal werken kan ik niet direct zeggen, misschien moet je de specs van die flitsers er even bij vermelden. Wat ik wel kan zeggen is dat (als ze echt heel oud zijn) IK het risico niet zou nemen.

Spaar dan even verder en koop een SB-600 of SB-800 (nieuw of tweedehands).

Hopelijk heb je er wat aan,
    TravelToy.
    www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marver Bekijk bericht
      Hoi,

Thx,

Marc

als het een flitser van een analoog toestel is zal het op een digi niet werken.De synchronisatie is namelijk niet het zelfde.Ik dacht wel ergens gelezen te hebben dat je er een synchronisatiebox of blokje kan tussen zetten.Ik denk wel niet of je iets kan stuk maken maar de pro's hier kunnen dat wel bevestigen.
      Mvg, Jan. Canon Eos 400-D

Comment

ALs je er een synchronisatie tussen moet gaan zetten, wordt dat dan niet bijna net zo duur als een instapmodel flitser tweedehands?
        Of zijn die dingen niet duur?
        Persoonlijk zou ik doorsparen voor een tweedehands of nieuwe SB600. Al is het maar omdat je dan oa je ETTL kunt gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rocky Bekijk bericht
          als het een flitser van een analoog toestel is zal het op een digi niet werken.De synchronisatie is namelijk niet het zelfde.Ik dacht wel ergens gelezen te hebben dat je er een synchronisatiebox of blokje kan tussen zetten.Ik denk wel niet of je iets kan stuk maken maar de pro's hier kunnen dat wel bevestigen.
          Analoog of digitaal doet hier niet ter zake. Synchronisatie is en blijft synchronisatie. Het gaat 'm om de spanning en de mogelijkheden (Auto, TTL enz.).
          @Marver: Zolang je merk en type van de flitser niet opgeeft kunnen we niet veel voor je doen.

Comment

Ga eens zien op de site van nikon (nikon support)

Comment

al een gekeken naar de sigma EF-500 flitser? is ook geschikt voor NIKON DSLRs.. ik als beginner was hier vrij tevreden over!
              Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Working...
              X