Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beginnersvraag: ivm geheugen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: beginnersvraag: ivm geheugen

ik trok het hele archief op 1 gigabyte, 10500 foto's als ik niet mis ben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Alles kan stuk gaan maar allé ... de kans dat je een kaartje verliest, laat vallen of mee de was indraait is groter dan dat het stuk gaat. Hoe groter uw kaartje, hoe meer foto's maar hoe groter uw kaartje hoe minder vaak dat je het uit je toestel moet halen om te wisselen en hoe minder kans om het te laten valllen of te verliezen.
      Nu ja, als je snel over zet op uw PC en uw PC gaat net erna stuk (HD), dan ben je ook alles kwijt ... met een groter kaartje had het dan misschien nog niet overgezet geweest en was je niets kwijt.
      Het probleem blijft gewoon identiek ... risico bestaat er altijd.
      Het aantal foto's dat op een kaartje gaat hangt vooral af van het toestel dat je gebruikt en de instellingen.
      Daarom dat ik in mijn PC een RAID-1 heb gestoken met 2 schijven van verschillende merken

Het aantal fotos hangt wanneer je compressie gebruikt (JPEG) ook af van de hoeveelheid informatie die in de foto zit: als je bijvoorbeeld grote delen indezelfde kleur hebt zal de foto in MB kleiner worden (en toch dezelfde resolutie behouden). In praktijk krijg ik net geen 800 fotos op een 2GB kaart aan 6MP (JPEG, beste kwaliteit).
      ---
      Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
      http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Iedereen praat hier van zoveel foto's... Maar ik krijg op mijn 1GB kaart (Kingston) JPEG beste kwaliteit, formaat L maar 85 foto's ???
        ... see the ART not the TOOL ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door inv Bekijk bericht
          Iedereen praat hier van zoveel foto's... Maar ik krijg op mijn 1GB kaart (Kingston) JPEG beste kwaliteit, formaat L maar 85 foto's ???
          nee hoor veeeeel meer, kijk maar eens even in je boekje.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Nu na nog eens te formateren krijg ik er 288 (MP6)
            Maar volgens kingston moet op 1GB kaart 560 MP5 foto's kunnen, dus klopt het nog niet volledig.

Comment

In Fine en Large op een D70 +/- 290. Dus 288 is wat het moet zijn...
              Kingston gaat uit van een lagere beeldkwaliteit (Normal).

Comment

288 kan kloppen, mijn D50 geeft iets van 400 aan op een 2GB kaart, maar in realiteit strand ik rond de 750

Je zit natuurlijk met MP6 en niet met MP5, dus de door kingston aangegeven waarde zal je niet halen...
                ---
                Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Nu klopt het dus ongeveer. Maar de 85 was inderdaad wat weinig.

Comment

Iets waar nog niemand over gesproken heeft is dat het ook belangrijk is WAT je trekt van fotos.
                    Als je fotos trekt waarin er een bepaald kleur veel in voorkomt, dan zal jpeg ook veel meer compresseren.
                    Bvb fotos van vuurwerk, of 'n optreden in 'n zaal, zullen veel kleiner zijn dan deze van, om iets te zeggen, een circus, of familieshots.
                    M'n vuurwerk-fotos met m'n D200 (10MP) liggen in de range 1 a 3MB, terwijl straat/familie/natuur fotos eerder 5 a 7MB bedragen !
                    Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                    MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Hoe meer detail, hoe minder compressie. Het voordeel van een digitaal toestel is dat je altijd een indicatie krijgt hoeveel opnames je nog resten. En als je echt nooit tekort wilt komen zit er weinig anders op dan een paar 2mb of 4mb kaartjes kopen + een 80gb imagetank, dan kun je even vooruit.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                        En als je echt nooit tekort wilt komen zit er weinig anders op dan een paar 2mb of 4mb kaartjes kopen + een 80gb imagetank, dan kun je even vooruit.
                        Dan zult ge toch veel kaartjes mogen kopen zelle
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Working...
                        X