Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe camera nog maar eens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nieuwe camera nog maar eens

Een vraagje voor de ervaren fotografen die jullie zijn :

Heb altijd analoog gefotografeerd en wens nu een digitaal toestel aan te kopen. Maximumbudget ongeveer 500 euro.

Heb me laten warm maken voor de Kodak Easyshare P850 of P880. Daarnaast zit ook de Panasonic Lumix f27 in de running. Beide toestellen hebben een 12x optische zoom en een goede videomodus. Heb een aantal reviews gelezen.

Het toestel moet dienen voor een zuivere huis- tuin en keukenfotograaf : kinderen, vakantiefoto's, vooral monumenten, landschappen, kerken, avondpanorama's. Vandaar dat ik ook zoek naar een toestel dat manuele instellingen toelaat, omdat ik gewoon ben zelf mijn sluitertijd en diafragma te kiezen.

Maar ik moet eerlijk toegeven dat de verschillen tussen beide toestellen me ontgaan.

Over de panasonics hoor ik opdit forum niets dan goeds. Maar ik zie niks over de Kodak...

Wie kent deze toestellen ?

Re: nieuwe camera nog maar eens

Bij mijn weten zijn er weinig 'Kodak'gebruikers op dit forum of laten ze weinig van zich lezen en bekijken. Nochtans meen ik te weten dat de Kodaks niet slecht zijn. Integendeel.

Een eerste opmerking is dat de 880 een mindere zoom heeft t.o.v. de 850 en de FZ7, een tweede betreft het verschil in megapixel (wat voor 'huis, tuin en keuken gebruik' van weinig belang is, maar waar de industrie en de verkoper graag mee zwaait)
    Een derde opmerking is dat een nieuw en vergelijkbaar model (Kodak P712) is uitgebracht, waar men veel van verwacht.

Op deze link heb ik de vier toesellen eens naast mekaar geplaatst. Kan je eens gegevens vergelijken en naar de respectievelijke test doorklikken. (van de 712 is nog geen test op dpreview verschenen)

Via de 'LINKS'tab op BD kan je nog andere review sites bezoeken. Eén die ik goed vind, maar onbreekt bij die links is www.megapixel.net.

Comment

Working...
    X