Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

advies ivm aankoop camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• advies ivm aankoop camera

Beste

ik had graag eens van meer ervaren fotografen geweten welke tips jullie mij kunnen geven ivm de aankoop van een nieuwe camera. voor het moment heb ik een camera van de lidl van nytech van een drietal jaar oud en heb ook een zoontje van tien maand en neem graag foto's van hem , maar erger me steeds vaker aan de trage reactie van dit toestel.
    Nu ben ik aan het rondkijken voor een nieuwe camera en had gedacht aan een prijsklasse rond de panasonic fz 50 omdat dit wel een goede camera lijkt, maar aan de andere kant schrikt het me ook wel af omdat ik denk dat dit toestel wel geavanceerd is en gezien ik beginner ben denk ik dat het wel moeilijk is.
    Raden jullie mij een andere camera aan, alle tips zijn welkom

Re: advies ivm aankoop camera

Vooraleer je concreter advies kan krijgen lijkt het me belangrijk dat je enkele praktische vragen beantwoordt, als daar zijn:
    - waarvan wil je vooral foto's maken, buiten die van je zoontje?
    - heb je een grote zoom (12voudige tele cfr. de Panasonic) nodig of heb je voldoende met een klassieke 3 of 4x?
    - wil je vooral binnen of buiten foto's nemen?
    - heb je andere criteria: gewicht, grootte, wil je geheugenkaartjes recupereren, ...

Op deze site: http://www.dpreview.com/reviews/specs.asp kun je al heel wat camera's met elkaar vergelijken

Comment

Als je die Panasonic goed lijkt te vinden en je vind de prijs OK, dan moet je niet twijfelen en hem aanschaffen. Je zal veel betere foto's krijgen dan met je huidige toestel.

De panasonic krijgt heel goede krititieken, je hebt veel camera voor dat geld.
      Ook heeft hij een volledige auto modus, dan moet je verder niets instellen. Eenvoudiger kan niet. Als je later meer wenst te leren over fotografie dan kan je ook alles zelf instellen. Je zal dan nog betere foto's kunnen trekken. Maar de voorgeprogrameerde instellingen (auto-stand, portret-stand, landschap-stand...) zullen je alvast veel foto-plezier leveren.

Als je denk nooit meer van fotografie te leren en nooit meer dan de automatische standen te gebruiken dan is deze camera misschien iets te volledig en heb je goedkopere alternatieven. Alhoewel dat allle camera's met deze zoom wel die opties aanbieden.

Je kan voor de prijs ook de FZ-30 eens bekijken. Die biedt gelijkaardige functies aan met wat minder pixels. Maar voor jouw doeleinden ruim voldoende.

Neem het toestel ook eens vast in een winkel. Want het is een redelijke grote camera om mee te sleuren. Maar als je kleiner wilt dan moet je wel wat zoom laten.
      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

ik heb deze camera, de panasonic fz50 gezien op de site van pixmania voor een prijs van 585 euro inclusief een draagtas en sd kaart van 1 gb, kan iemand mij zeggen of dit een betrouwbare internetwinkel en heeft iemand ervaring met deze shop.

en wat denken jullie van de fz 7 van panasonic of een sony h5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sdehenauw Bekijk bericht
          ik heb deze camera, de panasonic fz50 gezien op de site van pixmania voor een prijs van 585 euro inclusief een draagtas en sd kaart van 1 gb, kan iemand mij zeggen of dit een betrouwbare internetwinkel en heeft iemand ervaring met deze shop.

en wat denken jullie van de fz 7 van panasonic of een sony h5
          Kijk ook eens naar de canon S2 IS of zijn opvolger de S3 IS die heeft beeldstabilisatie en dit is toch een leuk iets!
          Misschien net iets te complex maar ook met full auto mode de canon F7 die heeft ook IS...

Dpreview eens doorworstelen zal ook al heeel veel klaarheid brengen, een aanrader!

De winkel die je aanhaalt is betrouwbaar, hoewel de handleidingen indien niet uitdrukelijk vermeld in het Frans zijn.

Er zijn goedkopere alternatieven vooral in Duitsland.
          ga eens naar geizkragen.de en tik je toestel in, deze site zoekt de voordeligste winkel voor jouw.

Dpreview eens doorworstelen zal je veel en waardevolle info opleveren zeker eens doen

Mvg JVG
          Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

ik heb al veel reviews gelezen op fotocentraal.nl maar raak er maar niet uit welke camera nu precies aan te raden is.
            eigenlijk wil ik een goede all round camera die zowel binnen als buiten goede foto's kan nemen en die vooral een snelle reactie heeft wanneer men de sluiterknop indrukt.

iemand advies?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sdehenauw Bekijk bericht
              ik heb al veel reviews gelezen op fotocentraal.nl maar raak er maar niet uit welke camera nu precies aan te raden is.
              eigenlijk wil ik een goede all round camera die zowel binnen als buiten goede foto's kan nemen en die vooral een snelle reactie heeft wanneer men de sluiterknop indrukt.

iemand advies?
              Diegene die ik boven vernoemde zullen zeker aan je eisen voldoen, ga maar eens na...

Grts JVG
              Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Working...
              X