Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CF kaarten in Makro

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• CF kaarten in Makro

Ik heb vandaag de nieuwe Makro folder ontvangen en er staat een promotieaktie in van cf kaarten.
    Het merk is "Scandisk", de prijzen : 128 mb 59€, 256 mb 110 €
    Zijn dit goede prijzen en kent er iemand dit merk ?
    Cypho
    Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

Ook gezien, heb er in-den-tijd voor den 717 kaart gekocht van 128mb, koste "toen" 90€ in "supperaanbieding".

Kaart is van een goeie kwaliteit, gereputeerd merk

Comment

Ik heb er geen ervaring mee. (heb mijn digicam nog niet) Maar je vindt een uitgebreide uitleg van cf-kaartjes als je deze tread eens doorleest:
      http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=12889

Kheb net even gekeken en PIN (http://www.powerinnumbers.com.au)is goedkoper dan de Makro.
      Voor 256 MB incl. transport betaal je 93 euro ipv 110 euro in de Makro.
      Vergeef me als mijn berekening van AU$ naar EUR verkeerd is.
      Het gaat wel om een ander merk, maar volgens de reviews zijn die van PIN beter.
      Groetjes,

Comment

Sandisk is een degelijk en gereputeerd merk, maar niet echt van de snelste geloof ik (toch niet de kaartjes die in reclame staan). Als die snelheid niet echt belangrijk is voor jou, zou ik ervoor gaan. Zoniet ... bij PIN en geheugenkaart.be heb je snelle kaartjes tegen een heel goede prijs.

:: http://www.dpix.be ::

Comment

scandisk is een goed en gekend merk, ik zou wel geen kaartje van 256MB nemen die zijn echt traag (hoe groter de opslag hoe trager ze worden)
          visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Comment

Heb bij PIN naast de X-drive2 een Transcend 256MB CF 25X speed gekocht
            kost 75€ (geen extra kosten omdat ik de X-drive2 heb besteld)
            ben es curieus voor de snelheid
            heb nu gewone 128MB Sandisk

1 AU$ = 0,54 €
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

ik heb een 256 van dit merk, en je hoort mij niet klagen over snelheid ... maar ja, wat zijn enkele miliseconden. Ik ben niet het type fotograaf dat een 'reeks' schiet ...
              voldoet hier prima !

Comment

Hoi allemaal,

SanDisk is inderdaad relatief traag, maar dit is enkel relevant voor wie snelle reeksen schiet, of lange filmpjes.
                Voor een goede vergelijkende test :
                http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/

Manu.

PS : Ik ben aan het programmeren, iemand tips aan welke bewerkingsmogelijkheden nog nood is in de digitale darkrooms ?

Comment

Dit zijn normale prijzen voor de standaard Sandisk. Komt bij de Makro prijs nog 21 % btw dat zijn ze veels te duur.
                  Een standaard Kingston, Sandisk en Toshiba 128 MB kosten gemiddeld 49,- Euro en een 256 gemiddeld 89,- Euro. In de ons omringende landen waar de btw lager is zijn ze nog goedkoper.

Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Originally posted by cypho
                    Ik heb vandaag de nieuwe Makro folder ontvangen en er staat een promotieaktie in van cf kaarten.
                    Het merk is "Scandisk", de prijzen : 128 mb 59€, 256 mb 110 €
                    Zijn dit goede prijzen en kent er iemand dit merk ?
                    Het merk is Sandisk. Dit is de uitvinder van de Compact Flash en heeft qua kwaliteit een zeer goede reputatie.
                    Er is echter een grote keerzijde : de snelheid. Ik lees hier sommigen die zeggen dat het op die paar milliseconden wel niet zal aankomen of dat het verschil wel verwaarloosbaar is.
                    Wel, ik heb eens een test gedaan tussen een 512M Ridata kaart (van PIN) en een 128M Sandisk kaartje uit de Macro. Bemerk dat naar verluidt grotere kaartjes nog trager zijn !
                    Wel, het kaartje van Sandisk was bijna 100% trager dan die Ridata !!! Wanneer je met kleine filesizes werkt (kleine resolutie, grote JPG compressie) zal het inderdaad niet veel uitmaken : 0.5s of 1s, who cares. Als je echter grotere filesizes krijgt (grootste resolutie, geen compressie) dan is het verschil tussen 5 seconden en 10 seconden wel al vrij belangrijk !
                    Zoals bovendien ook al gezegd, is Ridata besteld bij PIN, nog goedkoper ook dan die Sandisks.

Tussen haakjes, voor Sandisk is de prijs in de Makro wel scherp (want Sandisk is nogal prijzig).

Henk

Comment

Viertien dagen geleden een CF 128Mb Sandisk Ultra gekocht in de Makro voor 79€. Ze hebben die af en toe eens en wel in kleinere hoeveelheden (dan juist de 128Mb op stock). Volgens mij is 79€ scherp voor een Sandisk Ultra kaartje.
                      Canon 40D + EF-S 17-85 f/4-5.6 IS USM + EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - EF 50mm 1.8 II + 420 EX
                      Powershot G3

Comment

Vasa van PIN zei me dat de Transcend sneller is dan de Ridata
                        en de Ridata geeft soms problemen met de CP5700
                        vandaar mijn keuze voor de Transcend
                        en 75€ is geen geld voor een 25X 256MB CF
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Originally posted by Dirtyharry71
                          Ik zal het je zodadelijk weten te vertellen, want heb nu zowel een Ridata 512M als een Transcend 512M...
                          Ivm problemen met de Coolpix. Ik denk dat Nikon hier toch echt wel eens mag naar kijken. Ik heb destijds ook foto's verloren gehad op een Kingston kaartje. Achteraf ook gehoord dat Nikon digicams redelijk picky zijn. Blijkbaar is het nog altijd niet risicoloos om om het even welk kaartje te gebruiken in een Nikon.

Henk

Comment

Originally posted by henkvw
                            Originally posted by Dirtyharry71
                            Ik zal het je zodadelijk weten te vertellen, want heb nu zowel een Ridata 512M als een Transcend 512M...
                            De Transcend is bij mij inderdaad een fractie (ongeveer 3%) sneller dan de Ridata. Beide kaartjes komen van PIN.
                            (FYI: test = 5 RAWs op een D100, Ridata ong. 30", Transcend ong. 29" - NB: volgens sommige testen zou snelheid ook gerelateerd zijn aan het toestel waarin je de kaartjes gebruikt)

Comment

alé da belooft
                              zal ook es een test doen als ik mijn bestelling gekregen heb
                              ik kan wel enkel vergelijken met gewone Sandisk 128MB

ik betaal dus evenveel voor die (normaal) veel snellere, dubbel zo grote Transcend CF (heb in oktober 75€ betaald voor die 128MB Sandisk)

Comment

Working...
                              X