Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe camera

Hallo,
    Daar de pensioengerechtigde leeftijd wenkt, heb ik besloten mijn oude hobby terug op te nemen. Heb nog een 'oude' Nikon 801 metAF 35/70 maar zou willen overstappen naar digitaal. Ik twijfel gezien de budgetbeperkingen (1250 €) tussen de D80 met de aangeboden kitlens , de D70s met een betere all round zoonlens (18-200 VR ??) en, o vloek, de niewe sony alpha 100. Wie kan mij op de weg helpen.
    Groeten en thanks
    Chris

Re: Nieuwe camera

Ga gewoon voor het toestel dat je het beste ligt (grip en ergonomie), kijk niet naar specificaties (deze zijn bij alle dslr's voldoende, tenzij je echt sommige dingen op het verlanglijstje hebt natuurlijk).
    Beperk je keuze ook niet uit bovenstaande drie, er zijn nog andere alernatieven!
    Ivm de lenzen, je weet waarschijnlijk ook nog van vroeger dat je later toch lenzen zal bijkopen... dus zou zeggen, begin met een kitlens + goedkope tele (sigma 70-300 bvb) en eventueel een 50mm prime (betaalbaar en zeer mooie dingen mee mogelijk). De rest kan dan later volgen
    Veel kiesplezier
    Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Voor als je creatief wil zijn een S3 pro en je kunt je 35-70 nog gebruiken!

Comment

Indien deze 35-70 een AF-lens is kan je ze ook verder gebruiken op een D80.
        Je kan dan desgewenst sparen voor een 18-200. Ofwel koop je een 18-70/3.5-4.5 DX AFs - stukken goedkoper en ideaal om mee te beginnen.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Allen
          Zal dan de D80 worden met mijn 'oude' 35/70 en wat doorsparen voor een goede allrounder. Dewelke? dat hoor ik wel van jullie.
          Bedankt

Comment

Working...
          X