Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon d80 - AF-S DX 18-200 VR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nikon d80 - AF-S DX 18-200 VR

Hoi
    ik heb gisteren een nieuwe D80 gekocht met de nieuwe befaamde 18-200 VR lens. Nadat ik eerder vorig jaar uitgebreid een D70s had getest met de DX 18-70 lens ben ik toch eerder ontgoocheld. De D80 met de grote lens ligt niet goed in de hand. De lens lijkt mij te zwaar voor de grip van de kleine body. Op dit ogenblik ben ik eigenlijk van plan om de 18-200 alweer te verkopen en te vervangen door de lens die Nikon in kit meelevert, namelijk de 18-135. Een alternatief is de D200 kopen.
    Heeft hier iemand ervaring mee ?
    Ik merk ook dat de D80 eerder overbelicht (reeds eerder beschreven in dit forum)
    Eddy

Re: nikon d80 - AF-S DX 18-200 VR

Ik gebruik een D50 (zelfde afmetingen als D80) met een Nikkor 80-200/2.8 en ondervind geen probleem. Deze lens is nochtans heel wat zwaarder dan de 18-200 VR.

Je kan de batterijgrip van de D80 overwegen. Elders op dit forum schreef iemand dat deze ideaal is bij gebruik van grotere lenzen.

Groetjes, Wim
    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Dit snap ik ook niet goed hoor. Ik heb 18-200 op de D200 gebruikt, ze lag niet bepaald slecht in de hand.
      Het is natuurlijk wel zo dat de lens verlengt als je uitzoomt.
      Ik heb de lens verkocht maar niet omdat ze te zwaar is of slecht balanceert.
      Trouwens ze weegt maar 560gr.

Als je weet dat de D80 altijd wat overbelicht, dan kan eens proberen met de EV op -0.3 zetten.
      Last edited by JePe; 22 oktober 2006, 19:57.
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

Comment

De grip MB-D80 veranderd alles, geloof me.
        http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._product=21525
        Hij gaat er bij mij niet meer af.

Gr Kees
        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
          De grip MB-D80 veranderd alles, geloof me.
          http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._product=21525
          Hij gaat er bij mij niet meer af.

Gr Kees
          Als die dezelfde constructie, plastic, is als van de D200 zou ik hem maar gauw afhalen als je een statief gebruikt met een grote tele, in mijn geval een 80-200. Daar is de construktie te slap voor.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Denk je dat, je hebt het mooi mis.
            Als je een goede tele hebt zit er een statiefhouder op de lens zelf.
            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Ik heb ook de D80 maar heb juist de indruk dat ie onderbelicht, lol
              Je ev op-0.3 zetten, helpt toch alleen als je flits niet?

-M-
              Mijn site...
              vandaelefotografie.be
              * BD0916BE *

Comment

Snap je totaal niet, je moet een beetje de tijd hebben om de 18 - 200 onder de knie te krijgen, te leren gebruiken . Dit heeft me ruim 2 maanden gekost, met verschillende andere lenzen vergeleken. o.a. sigma 24 - 70 2.8 DX de nikkor 18- 70... Dit is een ongeevenaarde toplens binnen zijn segment ( lees super zoom ) met de D80 heb je een leuk geheel, met de D80 grip is het een super geheel !!!!

even geduld zou ik zeggen.

Groet

Marc
                Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EDUQ Bekijk bericht
                  Hoi
                  ik heb gisteren een nieuwe D80 gekocht met de nieuwe befaamde 18-200 VR lens. Nadat ik eerder vorig jaar uitgebreid een D70s had getest met de DX 18-70 lens ben ik toch eerder ontgoocheld. De D80 met de grote lens ligt niet goed in de hand. De lens lijkt mij te zwaar voor de grip van de kleine body. Op dit ogenblik ben ik eigenlijk van plan om de 18-200 alweer te verkopen en te vervangen door de lens die Nikon in kit meelevert, namelijk de 18-135. Een alternatief is de D200 kopen.
                  Heeft hier iemand ervaring mee ?
                  Ik merk ook dat de D80 eerder overbelicht (reeds eerder beschreven in dit forum)
                  Eddy
                  Als je van de 18-200 vr af wil, ik wil je wel een faire prijs ervoor geven. meer dan de winkelprijs.
                  Groeten
                  Rudy

Comment

Ik dacht dat die 18-200 pas eind december leverbaar zou zijn bij Topfoto in Duren ????
                    Wil mij ook de D80 aanschaffen maar weet niet echt goed welke lens ik er bij moet kopen.
                    Sommigen raden mij de kitlens 18-135 aan en anderen zeggen dan weer dat ik de Sigma 18-200 moet kopen.
                    Ik heb jaren rondgelopen met verschillende lenzen en zou dit nu willen vermijden door slechts twee lenzen aan te kopen..
                    Graag wat reacties.

Groetjes hobby

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      Als je van de 18-200 vr af wil, ik wil je wel een faire prijs ervoor geven. meer dan de winkelprijs.
                      Groeten
                      Rudy
                      @rudy: De lens past wel niet op een Sony.

@mdy : zeg maar lens, laat 'top' er maar af.
                      BD0497BE : Nikon body + glas
                      www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Als die dezelfde constructie, plastic, is als van de D200 zou ik hem maar gauw afhalen als je een statief gebruikt met een grote tele, in mijn geval een 80-200. Daar is de construktie te slap voor.
                        Heuh? Bij mij zit het ding als een blok onder de camera, hoor. Stevig aandraaien.

@ EDUQ. Als alternatief de D200 kopen kan natuurlijk maar de D200 is een beest en die moet wel getemd worden Overigens zal een teletoeter op een D200 zonder grip ook veel minder prettig aavoelen dan met grip. Wat betreft je probleem met die 18-200 schiet je er dus niet veel mee op. Koop die grip voor de D80 nou maar. Krijg je vast geen spijt van.
                        Groet,

Gerard

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hobby Bekijk bericht
                          Ik heb jaren rondgelopen met verschillende lenzen en zou dit nu willen vermijden door slechts twee lenzen aan te kopen..
                          Graag wat reacties.

Groetjes hobby
                          Als je met 2 lenzen door het leven wil net als ik moet je mij nadoen.
                          (zie handtekening)
                          Deze twee kostte mij 1000 euro per stuk maar dan heb je wel wat
                          (2e hands)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                            @rudy: De lens past wel niet op een Sony.

@mdy : zeg maar lens, laat 'top' er maar af.
                            jo JePe ,

elk zijn mening, voor mijn gebruik blijft de "top" aan de "lens"

Ave
                            Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                              Denk je dat, je hebt het mooi mis.
                              Als je een goede tele hebt zit er een statiefhouder op de lens zelf.
                              Ik heb een echte Nikkor 80-200 2.8 schuifzoom en die heeft die faciliteit niet, maar ook bij een kleinere blijft het slap en de grip op het plastic van de grip is lang niet zo goed als op de rubberen bodem van de camera. In de portret stand hield ik de camera niet recht.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                              X