Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fujifilm F30 of Canon A710IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• fujifilm F30 of Canon A710IS

hoy, spijtig genoeg is men vorige digitale camera gestolen uit men auto deze nacht.

Ik zou me graag zo snel mogelijk terug eentje willen aanschaffen en zit te denken aan ofwel de fijifilm F30 (sterk in ruisreductie en iso waarde) of de Canon 710is, met beeldstabilisatie. van die F30 heb ik al veel goeds gelezen, maar toch wou ik effe van mens tot mens weten wat jullie verkiezen.

Mvg

hobbygraaf

Re: fujifilm F30 of Canon A710IS

als je niet te veel waarde hecht aan foto's bij minder licht, dus meestal max iso 200 gebruikt, zou ik de A710 nemen. een veel 'completer' toestel.
    -beeldstabilisatie
    -6X zoom
    -optische zoeker
    -meer instellingen
    -gewone goedkope batterijen
    -zeer goede lens +/- geen pf
    -Canon

groetjes, en kies voor jou de beste!
    Patric.
    http://users.telenet.be/patric/

Comment

Verkozen tot beste digitale compacte camera....

Canon ook goed maar minder compact.

Je kan het zo stellen : qua ruisbehandeling komt de beeldkwaliteit van de Fuji F30 op ISO 3200 overeen met de beeldkwaliteit van de meeste andere compacts op 800 ISO. de Fuji F30 is op 800 ISo eigenlijk nog steeds zo goed als ruisvrij
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric Bekijk bericht
        als je niet te veel waarde hecht aan foto's bij minder licht, dus meestal max iso 200 gebruikt, zou ik de A710 nemen. een veel 'completer' toestel.
        -beeldstabilisatie
        -6X zoom
        -optische zoeker
        -meer instellingen
        -gewone goedkope batterijen
        -zeer goede lens +/- geen pf
        -Canon

groetjes, en kies voor jou de beste!
        Patric.
        ik zie niet in wat dat die canon meer completer maakt dan de fuji
        pluspunten van de fuji tov de canon
        veel beter ruisverhouding
        veel natuurlijkere kleuren
        zeer goede lens (is zeker niet slechter dan die van de canon mss zelfs beter)
        waarom je erbij zet dat het een canon is dat snap ik ook niet als pluspunt
        het is niet omdat er een "merk" opplakt dat het ineens beter is dan een ander merk
        van zo'n stomme uitspraken krijg ik het op mijn systeem

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
          ik zie niet in wat dat die canon meer completer maakt dan de fuji
          pluspunten van de fuji tov de canon
          veel beter ruisverhouding
          veel natuurlijkere kleuren
          zeer goede lens (is zeker niet slechter dan die van de canon mss zelfs beter)
          waarom je erbij zet dat het een canon is dat snap ik ook niet als pluspunt
          het is niet omdat er een "merk" opplakt dat het ineens beter is dan een ander merk
          van zo'n stomme uitspraken krijg ik het op mijn systeem
          Nou nou, niet veel gevoel voor humor...

Comment

Bedankt voor jullie advies, het enige wat me nog beetje weerhoud om voor de fuji te kiezen is dat hij geen optische zoeker heeft. Mijn vorige ditgi cam had die wel. Vond het leuk om zonder het TFT schermpje aan, foto's te nemen en ook sneller met enkel de optische zoeker aan. Of heeft de F30 daar geen last van?

gtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hobbygraaf Bekijk bericht
              Bedankt voor jullie advies, het enige wat me nog beetje weerhoud om voor de fuji te kiezen is dat hij geen optische zoeker heeft. Mijn vorige ditgi cam had die wel. Vond het leuk om zonder het TFT schermpje aan, foto's te nemen en ook sneller met enkel de optische zoeker aan. Of heeft de F30 daar geen last van?

gtz
              Ik vind dat de F30 daar absoluut geen vertraging mee oploopt . . . scherpstellen gaat echt wel heel snel.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik moet echter toegeven dat ik in het bezit ben van een Fuji E550, ik het is een héél goed toestelletje. Ik zoek reeds een tijdje naar een vervanger, iets beter maar zeker even klein (past in hemdzak), mét een optische zoeker (ge kunt een oude aap geen nieuwe muilen leren trekken...), maar tot nu toe niets gevonden. Ik had mijn hoop gesteld op de G7 van Canon, maar de fotokwaliteit schijnt niet zo bijzonder te zijn, ik wacht nog even af. Het ideale zou natuurlijk zijn moest Fuji een soort E900 uitbrengen (liefst een soort G7) met hun fantastische gevoelige ccd, maar ja...
                Groetje en no hardfeelings
                Patric.

Comment

Working...
                X