Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keuze bij aankoop goede compactcamera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• keuze bij aankoop goede compactcamera

ik wil ook graag een nieuwe digitale compactcamera aankopen, mijn eerste.
    Maar ik vind het kiezen vreselijk moeilijk.
    Het toestel moet compact zijn zodat ik het in een broekzak kan steken.
    Maar ik wil wel graag dat het toestel voorzien is van zoveel mogelijk mogelijkheden, want ik wil me verdiepen in de fotografie en wat experimenteren, dus meer dan doorsnee vakantiekiekjes maken.
    Het toestel mag 400 euro kosten.
    Mijn oog was in eerste instantie gevallen op de Ixus 850IS.
    Maar na verder wat speurwerk op het net kom ik tot de conclusie dat er wel heel erg veel keus is, en dat er misschien wel toestellen zijn die beter zijn dan de Ixus.
    In deze topic zijn dus al de volgende toestellen al aangeraden:
    Fuji Finepix F30
    panasonic lumix TZ1
    SONY T30
    Maar wat van de Samsung NV 7 of 10?
    De Kodak V570 610 of 705?
    En als ik bij canon blijf, zijn er dan Powershot-toestellen die interessanter zijn dan de ixus850IS? Welke?
    (Ik weet dat die toestellen een beetje dikker zijn, maar dat nadeel weegt misschien niet op tegen de eventuele voordelen?)
    Of andere toestellen uit de hogere regionen bij andere merken?

Alvast heel erg bedankt!
    Last edited by Ludwig35; 18 oktober 2006, 11:18.

Re: keuze bij aankoop goede compactcamera

Moeilijke vragen altijd.

Het enige wat wij ongeveer kunnen zeggen is de (foto)kwaliteit van verschillende toestellen. Ook zal de specificaties een verschillend zijn. Wens je veel zoom (+7x) of niet (meestal 3x). Dus eerst dit al eens bekijken.

De Ixus 850IS is op zich geen slecht toestel maar ook de bediening kan je mss niet liggen. De Samsung NV-7 en 10 hebben een aparte bediening. Vind jij die handiger of niet. Dus een raadt zal ook zijn om de toestellen die je wenst eens te bekijken in een winkel.
    Canon 20D / EF-S 18-55 / EF 70-300 / Speedlite 580EX
    Website
    BD0674BE

Comment

Ga je voor beeldkwaliteit, ruisvrije foto's bij hogere iso's, en 3x zoom voldoende => fuji F30
      Ga je voor beeldkwaliteit, 3x zoom en stabilisatie => canon 850IS
      Ga je voor sterke tele (10x) en stabilisatie, maar meer ruis => Pansonic TZ1

Heb deze laatste en ben er zeer tevreden van. Heb'm vooral voor de zoomlens gekocht. Stabilisatie is goed meegenomen dan. Voor betere prestaties op hoge iso-waarden ben je nog het beste met de fuji f30. De canon ligt er ergens tussen qua ruis dacht ik (maar ook nog zeer bruikbaar), maar heeft een pak minder zoom dan de TZ1, die veel meer ruis vertoont bij hogere iso's. Belangrijk is ook de dat de geheugenkaartjes bij de fuji XD kaartjes zijn, en die zijn merkbaar duurder dan de SD-kaartjes die je in de andere 2 modellen kwijt kan.

Comment

Kunnen er met een ixus panoramaopnames gemaakt worden?
        ik bedoel hierbij, kan je een panoramafoto samenstellen door meerdere foto's aan elkaar te koppelen?
        Zoniet, met welke goede toestellen kan dat wel?
        Alvast bedankt.

Ludwig.

Comment

Working...
        X