Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste reflex: D70s - kamera-express

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste reflex: D70s - kamera-express

Hallo,

Na veel zoeken, lezen en testen zou ik voor de D70s gaan. Heb op de site van kamera-express een setje gevonden ...
    http://www.kamera-express.nl/index.p...&product=19284

Goed setje voor een beginner? Iemand ervaring met Kamera-express?

thx...

Monolitos

Re: Eerste reflex: D70s - kamera-express

ik ben al dikwijls bij kamera-express geweest . vriendelijke behulpzame menschen
    www.Klikkerdeklik.be
    Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

En is dit een goede aanbieding?

Comment

dat 18-50 lensje is nu niet echt wauw...andere weet ik niet,denk dat je beter kit met nikon 18-70 koopt ....hier 777 euro

Comment

heb zelf de d70 gehad en van die camera zeker geen klagen.
          je zal er de eerste maanden zoet mee zijn om alles onder de knie te krijgen.

en idd als je kan neem dan de 18-70 lens.

Comment

Ik heb mij die bedenking ook gemaakt (dat die 18-50 niet wauw is). Van de D70s ben ik nu zeker. Nu alleen de juiste lens nog. Ben aant zoeken naar een goede 18-200 lens. Of is dat niet echt aan te raden?

Thx

Mono

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monolitos Bekijk bericht
              Ik heb mij die bedenking ook gemaakt (dat die 18-50 niet wauw is). Van de D70s ben ik nu zeker. Nu alleen de juiste lens nog. Ben aant zoeken naar een goede 18-200 lens. Of is dat niet echt aan te raden?

Thx

Mono
              18-200 is echt wel een beetje te veel van het goede, je gaat in foto kwalitieit inboeten.

Comment

te zien wat je wil. Ikzelf heb een D70 met een 18-70 en een 70-300, maar dat meegesleur en dat gedoe met verwisselen en mogelijk stof vind ik een miserie. Soms verlang ik daarom naar een 18-200, zuiver voor 't gemak. Maar zoals diegenen die hier echt iets van fotografie kennen wel zullen duidelijk maken boet je dan in aan kwaliteit.
                Wil je dus kwaliteit, of gemak? (Al moet ik zeggen, die 70-300 wordt hier ook niet zo hoog aangeschreven maar echt klagen heb ik toch (nog) niet hoor...)

Ik vraag me trouwens af of iemand hier weet of die 18-200 het echt "slechter" doet dan die 18-70-kitlens... de ene zegt dat die 18-70 een goeie lens is, de ander zegt dat ze zeker haar beperkingen heeft...

Ik ben helaas nog niet lang genoeg bezig met fotografie om echt de verschillen te zien.

Comment

Zou ik moeten herbeginnen, dan koos ik voor een Nikkor 35mm 2.0 en zou ik mezelf verplichten hiermee minstens 3 maand te werken zonder aanschaf van om het even welk ander objectief. Kwestie van echt te leren en natuurlijk ook omwille van de kwaliteit (prime)
                  Niet dat er geen goede zoomobjectieven bestaan

Met de D70(s) als body zit je goed
                  Canikon 40D - D200, D300

Comment

Het is inderdaad de bedoeling dat ik niet al te dikwijls van lens moet wisselen. Mijn eisen liggen waarschijnlijk ook niet zo hoog en gaande weg zal ik wel leren dat er betere lenzen bestaan.
                    Ik dacht aan een lens van Sigma http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._product=11521

Heb er dit weekend met gefotografeerd en vond dat precies wel een aangename lens. Heb nu een panasonic FZ-10 en denk dat ik anders de zoom te hard ga missen.

Of is dit toch niet zo'n goed idee en ga ik beter voor een 18-55 of 18-70 en 70-200?

Bedankt voor de bedenkingen.

Mono

Comment

En waarom niet aan de D50 gedacht ?
                      Ik had de afweging gemaakt, en de verschillen leken mij het verschil in prijs niet waard.
                      Bovendien zou de ruisonderdrukking beter zijn dan bij de D70...? De D50 gebruikt SD-geheugenkaartjes wat nauwer aansluit bij compacttoestellen en zelfs opgang schijnt te maken in DSLR. Ook zou de lichte neiging tot onderbelichting verminderd zijn. Er is echter géén DOF-controle.

Uiteindelijk ben ik voor D80 gegaan, maar zonder afbreuk te doen aan de kwaliteiten van D70S, denk ik dat de D50 een uitstekend alternatief is. Zeker de prijs/kwaliteit is meer dan OK.
                      Het uitgespaarde geld kan eventueel in glaswerk geïnvesteerd worden.

Veel succes....

Comment

Working...
                      X