Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 350D met f/2.8 objectieven?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• EOS 350D met f/2.8 objectieven?

Op deze pagina in een review van de EOS 400D lees ik het volgende over het AF systeem:
    Nine-point Auto Focus sensor
    One criticism of the EOS 300D/350D was auto-focus, Canon has decided to bite the bullet and simply installed the considerably better nine point AF sensor from the EOS 30D in the EOS 400D. This affords both faster, more accurate focusing as well as center point AF which is compatible with F2.8 lenses.
    Vooral dat laatste deel over de compatibiliteit met f/2.8 objectieven vind ik vreemd. Wat bedoelen ze daarmee? Dat de EOS 350D's AF niet compatible is met f/2.8 objectieven? Ik zou mij volgend jaar graag een 50mm f/1.4 objectief kopen en heb die al gemonteerd gezien op een 350D (o.m. op dezelfde site). Ik kan mij moeilijk inbeelden dat AF dan niet zou werken?!

Iemand die hier iets meer over weet?
    1D MkIIN | EF 24-70 f/2,8 L USM | EF 70-200 f/4 L USM | EF 100-400 f/4,5-5,6 L USM IS | 430EX | backpack full of ammo

Re: EOS 350D met f/2.8 objectieven?

De 350D werkt heel zeker wel met f/2,8 objectieven. Want ik heb geen andere meer...

Dat negende f/2,8 focus-punt dient vooral om in slechte lichtomstandigheden beter te kunnen
    focussen met bv f/2,8 lenzen of nog lichtsterkere lenzen zoals de 50mm f/1,4. Dus je kan ze
    met een gerust hart aankopen! Ze zal gegarandeerd werken op je 350D.
    How a terrible thing is knowledge, when it brings no profit to the wise?

Portfolio Website

Comment

Natuurlijk werkt een 350D ook met f2.8 lenzen.

Het verschil is dat het middelste focupunt op de 400D preciezer gaat focussen met een 2.8 of minder lens. Bij AF is er altijd een zekere tolerantie op wat nu in focus is. Bij gebruik van van een F2.8 lens op de 400D is deze tolerantie kleiner en dus is de focus preciezer. Wat handig is want hoe groter je diafragma (hoe kleiner het F cijfer) hoe meer een iets andere plek van in focus gaat opvallen.

Maar het verschil tussen de AF van 350D en 400D is meer dan dit alleen he. Dat verschil alleen zou voor mij al genoeg zijn om het prijsverschil te verantwoorden.

Comment

Daar moet je niet mee inzitten ik heb 3 /2.8 objectieven voor op mijn 350D body en ik heb nog geen hinder ondervonden 2.8 objectieven alles werkt naar wens
        Canon 1 DMK2,Canon Eos 40D,Grip BG-E2,Canon 24-105L ,70-200f2.8 L USM,Speedlite 430 EX,CF-Extreme III 4GB ,IXUS 55,Lowepro computrekker AW,http://glennpottier.fotopic.net

Comment

Ik maakte met mijn 350D/sigma 18-50 2.8EX reeds vele honderden fotootjes, zonder het minste haperingetje.
          dus je kan gerust zijn.

Comment

Working...
          X