Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony dsc717, pitch black?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony dsc717, pitch black?

    Net terug van een weekje Turkije. Na aankomst daar gemerkt dat mijn toestel wel werkt maar op de LCD en LCDviewer alleen maar zwart te zien is.
    Opstartscherm alsook de gewone read-outs werken wel op lcd. Toestel schrijft ook weg naar memorystick, maar er zijn enkel zwarte bestandente zien. Iemand enig idee wat er aan de hand is. Ik vrees voor een dode ccd...
    Graag advies aub.
    Thx!

  • #2
    Re: Sony dsc717, pitch black?

    check je pm
    -M-
    dit is waarschijnlijk een erkend probleem, niet alleen sony heeft hier last van...
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

    Comment


    • #3
      Re: Sony dsc717, pitch black?

      Als de foto wordt weggeschreven en bruikbaar is dan is de ccd niet defect.
      Het zal de aansturing van de LCD zijn waar een probleem mee is.
      Tot sluitertijd, Dirk

      Comment


      • #4
        Re: Sony dsc717, pitch black?

        foto's worden ook gewoon zwart weggeschreven...

        Comment


        • #5
          Re: Sony dsc717, pitch black?

          het is je ccd neem contact op met sony
          -M-
          Mijn site...
          vandaelefotografie.be
          * BD0916BE *

          Comment


          • #6
            Re: Sony dsc717, pitch black?

            Sorry had slecht gelezen je schreef het al dat de bestanden zwart werden geschreven. Dan is het waarschijnlijk de ccd ja.
            Tot sluitertijd, Dirk

            Comment


            • #7
              Re: Sony dsc717, pitch black?

              Heb met de 717 ook probleem gehad met de ccd,neem contact op met sony ,is waarschijnlijk fabricage fout,bij mij is hij gratis hersteld

              Comment


              • #8
                Re: Sony dsc717, pitch black?

                Klopt, heb vandaag gebeld met Sony. Moet mijn toestel opsturen naar Braine l'alleud. Zij sturen door naar de fabriek en daar wordt het gratis hersteld.
                Ccd problematiek is een bekend probleem...
                Thanks aan iedereen voor de nuttge info

                Mochten er nog mensen dezelfde ccd problemen hebben met hun Sonyf717;

                Dit is het telefoonnummer van het repaircentre: 02-762 79 03

                Comment


                • #9
                  Re: Sony dsc717, pitch black?

                  Had ook hetzelfde probleem.
                  Wel 40 eur moeten betalen aan winkel .
                  www.digitalclickx.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony dsc717, pitch black?

                    Had ook hetzelfde probleem.
                    Wel 40 eur moeten betalen aan winkel.
                    Ik zou deze winkel daar zeker over aanspreken, en er eens mee dreigen Sony op de hoogte de brengen van hun praktijken, alsook het vermelden van hun naam op allerlei Forums.
                    Als zij 40 euro durven aanrekenen voor iets waar ze helemaal geen recht op hebben, moet jij hen zeker ook niet sparen, tenzij ze vooraf een overeenkomst met je maken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony dsc717, pitch black?

                      Op het servicerapport die de winkel had opgemaakt was gevraagd om het toestel gratis te herstellen.
                      Zal morgen eens mijn licht opsteken bij sony.
                      www.digitalclickx.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony dsc717, pitch black?

                        Ook hier probleem gehad met 717.
                        Beeld stond plots te bibberen, kon niet meer scherp stellen en de kleuren werden blauwachtig. Het was alsof je 2 foto's boven elkaar trok ofzo. En af en toe kon je dan toch weer gewoon klikken.
                        Inderdaad bij Sony winkel kennen ze het probleem, ze lichten echter niet "de massa" in, ze herstellen het gewoon als het wordt binnengebracht.. .
                        Zou een fabricagefout zijn, een chip veranderen en is weer als oude.
                        Vreemd dat het zo lang duurt eer het zich manifesteert, we hebben de camera nu van januari 2004.
                        717 werd Gratis hersteld.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony dsc717, pitch black?

                          Oorspronkelijk geplaatst door stephany Bekijk bericht
                          Zou een fabricagefout zijn, een chip veranderen en is weer als oude.
                          Vreemd dat het zo lang duurt eer het zich manifesteert, we hebben de camera nu van januari 2004.
                          717 werd Gratis hersteld.
                          Het is een probleem met de afdichting van de CCD. Daardoor zou onder invloed van lucht en vocht oxidatie optreden in de laagjes van die chip. Hoge temperaturen (bijvoorbeeld in een stilstaande auto) versnellen het probleem.
                          (Dat is toch de uitleg die ik ergens gelezen heb.)

                          Het kan in sommige omstandigheden vrij snel fout gaan, als de camera altijd goed droog en koel blijft kan het nog een paar jaar langer duren. Maar of ze dan nog gratis een nieuwe CCD gaan steken, dat valt dan wel af te wachten...
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment

                          Working...
                          X