Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 300d of Fuji S9500?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 300d of Fuji S9500?

Een vriend van mij wil voor zijn studierichting graag een 2dehands toestel kopen. Nu heeft hij de keuze uit een Canon 300d of een Fuji S9500.
    Prijs voor beide toestellen is 400 euro. Fuji is 11 maand oud, canon anderhalf jaar ongeveer.

Welk toestel lijkt de beste keuze en voor en nadelen?

Nog even wat meer info:

Canon
    De zwarte Canon 300d inclusief:
    - 18-55 Kitlens
    - Batterijgrip
    - Accu en oplader
    - 256 MB geheugenkaart
    Op de kitlens zit een beschermingsfilter

Fuji
    Wordt verkocht met een Xd-picture card van 512mb. 4 zware GP2600 batterijen incl. oplader rapid 2!

Ik zag de fuji nieuw ergens aan 433 euro te koop staan.

Bedankt!

Re: Canon 300d of Fuji S9500?

Je vraag is niet simpel te beantwoorden. De 300D is een reflexcamera (DSLR) en het begin van een lenzenverzameling. De s9500 is een 'bridgetoestel' met vast gemonteerde lens, dat lijkt op een DSLR.

De prestaties van de Canon schat ik hoger in. Maar die van Fuji zijn ook niet slecht.

Lees eerst eens over de verschillen tussen beide soorten toestellen, de plussen en de minnen.

DIT lijkt me een interessant topic om mee te beginnen.

Comment

Ik zou zonder twijfel voor de 300D gaan. Mooie en complete set.
      Heb hier van een collega die fuji vorige week eens mogen uittesten. Trage electronische zoeker, redelijk wat shutterlag, maar wel stevig gebouwd en een leuk zoombereik. Maar de luxe van een optische zoeker en geen sluitervertraging zou ik voor geen geld willen missen, en primeert voor mij boven een groot zoombereik.

Comment

Hallo,
        Ik zou ook voor de 300D gaan. Het is een leuke set om te beginnen,
        en men kan later altijd uitbreiden.
        Succes toegewenst
        Leo
        lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

Comment

De canon heeft het grote voordeel om later extra lenzen te gebruiken, doch
          met op de fuji een bereik van 28 tot 300 mm heb je al alles ineen wat ook heel praktisch is als je gaat shooten.
          Hier hoef je niet om de haverklap lenzen te wisselen met risico om sensor te bevuilen.
          Verder hoef je ook niet al dat extra gewicht mee te slepen.
          De zoeker via plooibaar lcd-scherm biedt ook extra mogelijkheden welke je op de canon niet kan (kikvors tegen de grond bvb zonder uw kleren vuil te maken)
          Voor beginnend fotograaf een ideaal toestel, ik spreek uit ervaring.
          En de kwaliteit is zeker goed genoeg vind ik, kijk maar op mijn website.
          Ik breek de canan zeker niet af want de kwaliteit van fotos zal daar altijd nog een ietsje beter zijn.
          popol

http://www.fotopopol.be

Comment

Working...
          X