Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon probleem

Ik heb een tijdje een topic gestart ivm met mijn keuze tussen een 30d en de nieuwe 400d. Mijn keuze viel uiteindelijk op de 400d om zo iets meer in een degelijk objectief te kunnen steken. Ik bestelde dus de camera via een vriend die in een bedrijf werkt waarvan ik nu liever de naam niet noem.
    Geen probleem... na drie dagen werd de camera geleverd. Hier had ik een tijdje naar uitgekeken dus was uiteraard zeer benieuwd. Ik merkte echter meteen dat er binnenin de camera iets "rammelde". Niet enorm maar er was duidelijk iets wat niet bij een nieuwe camera hoort. Toch blij dat ik het gehoord heb, teruggegaan en meteen werd er een nieuwe besteld. Ook deze werd snel geleverd (na een weekje) maar... inderdaad... opnieuw hetzelfde verhaal (ik kan je garanderen... om gek van te worden.). De man van de winkel heeft ondertussen de andere stockmodellen geprobeerd (aantal=2) en wat blijkt... ook deze camera's hebben dat probleem ???? De volgende stap is uiteraard contact met canon nemen indien dit "normaal" is. (Indien dat zo is ... hoef ik em dus wel niet meer en leg ik wel wat bij voor de 30d).

Om een lang verhaal kort te maken... Ik weet dat er hier mensen zijn die een 400d hebben. Hebben zij dit ook met hun camera want het lijkt me echt wel straf? Aan de andere kant lijkt het me ook enorm toevallig dat net die vier camera's hetzelfde probleem hebben.
    Ik heb ook heel wat info gelezen voor de aankoop en ook op de nieuwe bespreking op dpreview merk ik er niks over.
    http://www.dpreview.com/reviews/canoneos400d/

Iemand die me wat meer info (of raad) kan geven?
    Canon 30d + 28-135mm IS USM

Re: Canon probleem

Is dat niet de flits, het is allezinds het geval bij de 350D's

Comment

Ik vrees dat het niet deflits is. Heb de flits grondig vastgehouden en nog steeds hetzelfde probleem. Of is dat nog zo dan??
      De man van de winkel had het overigens ook met de 350d getest en daar geen probleem vastgesteld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rocca Bekijk bericht
        Ik vrees dat het niet deflits is. Heb de flits grondig vastgehouden en nog steeds hetzelfde probleem. Of is dat nog zo dan??
        De man van de winkel had het overigens ook met de 350d getest en daar geen probleem vastgesteld.
        Als de flits dicht staat kan het gebeuren dat er iets "tikt", bij de 350D is dat geen probleem, schijnt normaal te zijn.

Maar ik denk dat uw geluid idd iets anders is

Comment

Niemand anders die ervaring heeft met deze toestellen? (350d en 400d)

Comment

De flitser van beide toestellen is voorzien van een balletje dat je kunt horen rammelen. Het toestel bepaalt m.b.v. dit balletje in welke positie hij staat (portrait tegen de klok in, landscape of portrait met de klok mee). Ergo, niets om je zorgen om te maken, ook al houdt je de flitser vast...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
              De flitser van beide toestellen is voorzien van een balletje dat je kunt horen rammelen. Het toestel bepaalt m.b.v. dit balletje in welke positie hij staat (portrait tegen de klok in, landscape of portrait met de klok mee). Ergo, niets om je zorgen om te maken, ook al houdt je de flitser vast...

Dat is de juiste oplossing, er is helemaal niets aan de hand als je iets hoort rammelen wanneer je de camera omdraait. Dat deed een 300D, en mijn 20D doet dat ook .
              Die sensor zit waarschijnlijk ergens in de buurt van de flitser, en daarom lijkt het of dat geluid daar vandaan komt.

@ Rocca: Toch wel raar dat je verkoper dat niet weet .
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Bij mijn 400D rammelt er toch niets hoor
                Hij is muisstil in feite en heb er helemaal geen problemen mee, misschien toevallig slechte modellen??

Rosita
                Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

meestal is het de meccano van de flits die je hoort rammelen, samen met de borgpen die de lens op zijn plaats houdt , dat zij de 2 hardste rammelaars in een canon .

niets abnormaals
                  www.Klikkerdeklik.be
                  Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Als dat inderdaad zo is dan lijkt me dat wel goed nieuws te zijn. (eindelijk )
                    Alvast bedankt voor de uitleg...

Comment

Na mijn "vreugde" van gisteren denk ik dat ik toch weer stilaan genoeg krijg van de 400d. Na de batterij op te laden en te bevestigen, de geheugenkaart te plaatsen... krijg ik gewoon geen enkel signaal van de camera na de "on-toets" in te schakelen.
                      Na verschillende keren het boekje door te nemen en mezelf in vraag te stellen geef ik het op ...
                      Geduld is een mooie deugd maar het raakt wel stilaan op.

Comment

zijn de deurtjes van memory-slot en batterijhuis goed gesloten ? daar zitten kleine sensortjes in om te zien of ze wel goed dicht zijn . Bij een van mijn 300D's moet ik er soms een tikje opgeven
                        www.Klikkerdeklik.be
                        Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Mijn 350d rammelde, mijn 400d ook... niks om je zorgen over te maken!
                          *** Canon EOS *** Canon Powershot ***
                          visit : http://www.emmab.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid Bekijk bericht
                            zijn de deurtjes van memory-slot en batterijhuis goed gesloten ? daar zitten kleine sensortjes in om te zien of ze wel goed dicht zijn . Bij een van mijn 300D's moet ik er soms een tikje opgeven

klopt! kijk eens goed na!
                            Groeten Sensor

Comment

Heb het net nagekeken, eens op getikt maar helaas, geen ander resultaat. Ik vermoed een probleem aan de batterij of aan de batterijlezer of iets dergelijks??

Comment

Working...
                              X