Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DMC-FZ 20 update of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• DMC-FZ 20 update of niet?

Hoi,

Ik ben voor het ogenblik in het bezit van een panasonic DMC-FZ20 en ben aan het twijfelen om deze van de hand te doen om een FZ50 aan te schaffen.Is dit wel de moeite waard om deze investering te doen?
    Wat zou ik nog kunnen maken van mijn FZ20?
    Zijn er misschien interresantere toestellen in deze prijsklasse ?
    Kan iemand mij goede raad geven?

Groetjes

Re: DMC-FZ 20 update of niet?

Als je de nieuwe "snufjes" van de FZ50 niet mist, dan zou ik niet upgraden, beeldkwaliteit is niet echt veel beter, ondanks de 10 mpixels.
    Maar ik denk wel dat de FZ30 of 50 toch met voorsprong de niet-DSLR is met de meeste mogelijkheden (en met een schitterende lens).
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cuda Bekijk bericht
      Hoi,

Ik ben voor het ogenblik in het bezit van een panasonic DMC-FZ20 en ben aan het twijfelen om deze van de hand te doen om een FZ50 aan te schaffen.Is dit wel de moeite waard om deze investering te doen?
      Wat zou ik nog kunnen maken van mijn FZ20?
      Zijn er misschien interresantere toestellen in deze prijsklasse ?
      Kan iemand mij goede raad geven?

Groetjes
      Ik ben onlangs van de FZ10 naar de FZ50 gegaan...
      Ik ben tevreden van mijn overgang van FZ10 naar FZ50, maar "de sprong voorwaarts" was minder dan verwacht!
      Ik wou een toestel dat sneller reageerde dan mijn FZ10 en beter te bedienen was : op dat gebied heeft de FZ50 al mijn verwachtigen ingelost

Maar ik had mijn twijfels over de kwaliteit/limieten van de 10mp op de kleine sensor en deze twijfels zijn achteraf gegrond gebleken.

Ik zou geen moment twijfelen om mijn FZ50 met 10megapixels om te wisselen met een FZ50 een 5 of 6 mp en een minder sterke ruiscontrole

Dus ik zou nog effe de kat uit de boom kijken en de FZ20 nog effe houden.

Maar dat is mijn persoonlijke mening

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door madebra Bekijk bericht
        Ik ben onlangs van de FZ10 naar de FZ50 gegaan...

Ik zou geen moment twijfelen om mijn FZ50 met 10megapixels om te wisselen met een FZ50 een 5 of 6 mp en een minder sterke ruiscontrole

Dus ik zou nog effe de kat uit de boom kijken en de FZ20 nog effe houden.

Maar dat is mijn persoonlijke mening
        Net wat ik bedoel: ik ben onlangs van de FZ5 naar de 30 gegaan, omdat die dreigde uit de handel te verdwijnen en ik geen enkele behoefte had aan 10 mpixels op dezelfde sensor.
        Helaas, een FZ30 of 50 met 5 mpix zouden ze aan de straatstenen niet kwijt geraken.

Maar maak je geen begoochelingen: de FZ60 of 70 of wat dan ook, zal wel 12 of 15 mpix hebben en één of andere Venus 4 of 5 om de steeds toenemende ruis plat te walsen.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Maar maak je geen begoochelingen: de FZ60 of 70 of wat dan ook, zal wel 12 of 15 mpix hebben en één of andere Venus 4 of 5 om de steeds toenemende ruis plat te walsen.
          En alle fijne details verliezen samen met de ruis... Ik heb een FZ20 gehad voor een half jaar en vond het een schitterende camera waar je echt veel uit kan halen. Reden waarom ik hem verkocht:
          - geen vlotte bediening, sommige veelgebruikte functies zitten in een menu begraven (ik dacht zelfs EV compensatie dat je toch zeer dikwijls snel nodig hebt).
          - nogal lage resolutie van de EVF en geen kantelbaar scherm
          - geen raw mogelijkheid
          - geen externe flits met TTL mogelijk

Vind het zonde dat de lens geen F2.8 meer is over het hele bereik (bij de opvolgers FZ30 en FZ50) en de ruisige chips natuurlijk... De FZ20 was nog betrekkelijk clean, weinig ruis. Wel de neiging om te overbelichten bij donkere situaties, ik heb dikwijls -2 gebruikt of zelfs manueel.
          Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

stoort het niemand dat de lenszoeker digitaal is ?
            leek me vrij rare design keuze
            ... If You See the Flash, It's Already Too Late ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jezter Bekijk bericht
              Ik ben rechtstreeks van analoog naar digitaal gegaan. Was al wel gewoon om door een electronische zoeker te kijken omdat ik semi-professioneel met video bezig ben geweest.

Een groot voordeel hievan vind ik dan je onmiddellijk ziet of je witbalans correct staat. Tevens kan je direct alle instellingen aflezen. (is dat bij reflex ook zo?)

kapitein
              FZ50, een flits en nog wat lensjes...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jezter Bekijk bericht
                Stoort me dat de resolutie wat te laag is bij die in de FZ20, er bestaan betere met 230.000 pixels ipv 100.000... Maar wel erg handig om meteen resultaat te zien en alle mogelijk menu's en instellingen...
                Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

ik vind het prettig dat de lenszoeker digitaal is omdat je inderdaad direct kan zien of je kleuren e.d. in orde zijn. Ik vind de resolutie echter ook in de fz50 te laag tov een reflex. Maar ik ben van een (helaas gestolen) 300D naar een fz50 gegaan en ben dus iets anders gewend.
                  Wat betreft de ruis ben ik na 2 weken experimenteren al zover dat het wel meevalt. Ik gebruik nu meestal de p stand waarbij ik de iso op 100 heb staan. Ik merk wel dat ik tov mijn 300D veel sneller de flitser moet gebruiken om tot een goed resultaat te komen.

In eerste instantie schrok ik van de ruis maar het bereik van de lens, de stabilisatie en de snelheid maken dat toch wel weer goed. Ik ben erg tevreden met mijn fz 50!
                  Canon 300D, Canon EFS 18-55 IS en een Tamron MACRO 1:2 AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD
                  wishlist 430 EX

Comment

Working...
                  X