Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn beurt voor BGLOD!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mijn beurt voor BGLOD!

Oorspronkelijk geplaatst door Orliksken Bekijk bericht
    Ben de discussie met veel aandacht aan het volgen. Wil dat zeggen dat we beter allemaal een Canon kopen of is het daar ook huilen met de pet op?
    Onze officiële hersteldienst is ETBASS.
    Maaaarrrrrr..... gelukkig is er ook nog Rofa Repair.
    Het volstaat om op dit forum deze 2 namen eens op te zoeken om te weten wat ik bedoel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk bericht
      Onze officiële hersteldienst is ETBASS.
      Maaaarrrrrr..... gelukkig is er ook nog Rofa Repair.
      Het volstaat om op dit forum deze 2 namen eens op te zoeken om te weten wat ik bedoel.
      Juist, had ik al gelezen. Maar ik zie dat ze in den Haag zitten. Geen Belgisch herstelpunt zeker?
      Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
      http://www.orlik.be

Comment

Heb er ook van ... al 3 maal geblokkeerd alles ... groen ledje dat pinkt.

Met de batterij uit te halen is hij weer genezen, maar jah ...

Leuk, zeker als je weet dat ik voor school + voor verschillende andere projecten massa's fotowerk heb.

Nikon whoepa ....
        Gravity Sucks ....

Comment

Heb er ook van ... al 3 maal geblokkeerd alles ... groen ledje dat pinkt.

Met de batterij uit te halen is hij weer genezen, maar jah ...
          Zo is het ook bij mij begonnen, tot ook het verwijderen van de batterij niet meer hielp. Ik wens je alvast veel sterkte en geduld!
          D800, 24-70 2.8, 70-200 2.8 VRII, 60mm 2.8 micro, SB-600 en nog wat 'ouder' materiaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Orliksken Bekijk bericht
            Ben de discussie met veel aandacht aan het volgen. Wil dat zeggen dat we beter allemaal een Canon kopen of is het daar ook huilen met de pet op?
            Er bestaat ook nog zo'n klein merk als Pentax

Waarom zou daar toch zo weinig over gesproken worden ?

Ach ja, gewoon weinig problemen mee !!
            Pentax ist DL ; DA 16-45/4 AL ED ; Tamron 28-300 f/3,5-6,3 AF Aspherical XR IF Macro ; Pentax-A SMC 50mm f/1,7 ; Pentax 1,7x AF Conv ; Sigma EF-500 DG ST ; Fujifilm Finepix HS20exr ; Fujifilm Finepix F70EXR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mischa Bekijk bericht
              Er bestaat ook nog zo'n klein merk als Pentax

Waarom zou daar toch zo weinig over gesproken worden ?

Ach ja, gewoon weinig problemen mee !!
              Omdat het toch zo weining verkocht wordt dat zelfs als ze een 10x groter percentage defecten hebben het nog niet zou opvallen

Problemen kom je met elk merk tegen en reparaties lopen mis en duren te lang met elk merk. En er zit wel eens een structureel probleem in zoals die BGLOD en alhoewel zoiets niet zou mogen kan je toch moeilijk een merk veroordelen tot buchtstatus omwille van zo 1 probleem. In een ideale wereld zou dat niet zo zijn maar die ideale wereld bestaat niet. Het zijn meestal ook de mensen die een probleem hebben die je het meeste hoort.

Comment

En daarmee is alles weer in een juiste proportie geplaatst... Ik wilde inderdaad helemaal geen klaagzang tegen Nikon veroorzaken toen ik deze post startte. Ik ben heel tevreden van mijn D70 en zal het ongetwijfeld na reparatie weer zijn
                D800, 24-70 2.8, 70-200 2.8 VRII, 60mm 2.8 micro, SB-600 en nog wat 'ouder' materiaal.

Comment

Klopt, de Pentax heeft natuurlijk een underdog-positie, maar ik ben er gelukkig mee .

Het klopt natuurlijk dat als er veel artikelen van één merk verkocht worden, er ook meer kans bestaat dat er mindere ervaringen mee worden opgedaan.

Maar dit probleem is toch zo structureel dat Nikon zijn best had moeten doen, had moeten onderzoeken welke productiebatches dit probleem zouden kunnen hebben en een terugroepactie hadden moeten ondernemen. Als je een probleem hebt, is het probleem op zich niet eens zo erg, maar wat je ermee doet, kan je veel schade of juist positieve reacties brengen. Ik ben er vrijwel zeker van dat als Nikon een terugroepactie in het leven had geroepen, er minder slecht over dit probleem gesproken zou worden dan nu. Ze hadden dan ook meer gestructureerd te werk kunnen gaan om zoveel toestellen terug te roepen als dat ze konden repareren, zodat lange wachttijden zoals in dit topic besproken worden niet voor zouden komen.

Maar goed, ze hebben een andere weg gekozen, daar zullen ook mensen op zijn afgeknapt. Die gebruiken nu een Canon, Minolta, of misschien zelfs wel een Pentax.....

Ik wens jullie alleen veel succes en veel plezier met het lidmaatschap van de BGLOD-club .
                  Pentax ist DL ; DA 16-45/4 AL ED ; Tamron 28-300 f/3,5-6,3 AF Aspherical XR IF Macro ; Pentax-A SMC 50mm f/1,7 ; Pentax 1,7x AF Conv ; Sigma EF-500 DG ST ; Fujifilm Finepix HS20exr ; Fujifilm Finepix F70EXR

Comment

...had moeten onderzoeken welke productiebatches dit probleem zouden kunnen hebben
                    Hebben ze gedaan, het gaat over de batches van maart en april 2004
                    ...en een terugroepactie hadden moeten ondernemen.
                    Dit is niet hetzelfde als een defecte batterij vervangen he. Door niet terug te roepen zijn de reparaties mooi gespreid in de tijd.

Comment

Klopt, maar dan komt het probleem onverwacht, en dus ongelegen. Neem van mij aan, als je van tevoren weet dat je camera preventief gerepareerd wordt, geeft dat meer vertrouwen dan wanneer je ineens met een dood toestel staat. Ook bij preventief vervangen kun je spreiden. Je kunt bepaalde serienummers toch in batches retour laten komen?

Comment

Voorlopig helpt het nog met de batterij eruit te halen.
                        Maar heb me er al bij neergelegd dat hij een keer niks meer gaat doen, dus eerst een vervanger aanschaffen en dan de D70 binnensteken.

Ik kan gewoon niet zonder toestel ...

Njah, langs de andere kant kan ik wel lekker upgraden nu nog budget samenrapen.
                        Gravity Sucks ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                          ... het gaat over de batches van maart en april 2004
                          Zijn er ook concrete serienummers bekend van deze batches?

Want aankoopdata zeggen niet veel natuurlijk!...

Comment

Even een update van mijn oorspronkelijk verhaal. Ik stuurde vanmorgen een mailtje naar Procirep met de vraag of ze mij konden vertellen wanneer mijn toestel klaar zou zijn, aangezien ik volgende week een reportage heb (en da's niet gelogen).
                            Ik kreeg prompt een antwoord:
                            "Dit kan in totaal 6 à 7 weken duren omdat wij daarvoor onderdelen verwachten".
                            Nu heb ik weer een datum om naar uit te kijken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
                              Zijn er ook concrete serienummers bekend van deze batches? Want aankoopdata zeggen niet veel natuurlijk!...
                              Dit zou ik ook graag willen weten.

Oorspronkelijk geplaatst door DucBlade Bekijk bericht
                              Ik denk niet dat er een lijn in zit. Bij mij stonden er ongeveer 9600 kliks op de camera...
                              DucBlade.
                              Van DucBlade of iemand die dat ook weet zou ik graag willen weten hoe je kan vaststellen hoeveel clicks een camera heeft gemaakt.
                              Alvast bedankt.
                              NaturalMystic
                              Nikon D70 | Nikkor 18-70 DX f3.5-5.6 | Tamron 90 f2.8 DI Macro | Sigma 50-500 f4-6.3 APO HSM| SB-600 | Manfrotto 055PROB | Manfrotto 322RC2

Comment

Meer over het aantal kliks vid je hier: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=132645

Serialnr van mijn d70 is 40313**

Aankoopdatum van d70 kit is 26/04/04.

DucBlade
                                Nikon + glasbak
                                Failure is always an option...

Comment

Working...
                                X