Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn beurt voor BGLOD!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mijn beurt voor BGLOD!

Het zat er natuurlijk aan te komen. Zoveel D70-eigenaars hadden al gemeld last te hebben van het 'Blinking Green Light Of Death' dat ik mij begon af te vragen waarom ik gespaard bleef... Wat had ik in godsnaam misdaan om uit de club van BGLOD-ders gesloten te worden?

Maar toen... na een - vanzelf verdwenen - eerste waarschuwing, daar was het... de knipperende groene LED als enig teken van leven van een voor de rest morsdood toestel... Ik kon mijn geluk niet op, ik hoorde erbij!!!

Op basis van de ervaringen die ik hier heb gelezen ben ik vandaag zelf langs geweest bij Procirep-Belux in Brussel-Zaventem.

Met deze post wil ik jullie vooral objectief verslag uitbrengen van de service. Het onthaal was erg vriendelijk. Ik werd in het Frans bediend (na een schuchtere vraag of het in het Frans mocht) want de Nederlandstalige collega's waren duidelijk druk bezig.

Ze konden het toestel niet onmiddellijk herstellen (dat zou maar al te mooi zijn!) want er was wat achterstand met de levering van de wisselstukken. Ze verwachten dat het wisselstuk dat ze voor deze herstelling nodig hebben binnen de twee weken binnen is.

Alles, inclusief mijn gsm-nummer, werd netjes genoteerd. Ze gaan me contacteren zodra de herstelling gebeurd is.

Een positieve eerste kennismaking dus, nu afwachten hoe snel alles in realiteit zal verlopen. Ik houd jullie op de hoogte!

Ik ga nu rustig genieten van mijn nieuwe BGLOD-status en jullie foto's...

Pol
    D800, 24-70 2.8, 70-200 2.8 VRII, 60mm 2.8 micro, SB-600 en nog wat 'ouder' materiaal.

Re: Mijn beurt voor BGLOD!

Heerlijke schrijfstijl en positivisme, zo zouden er meer moeten zijn
    flickr

Comment

Mijn toestel is binnen voor hetzelfde probleem ...wel via de winkel. Ahum...wel binnengebracht op 8 augustus... en we zijn nu 12 oktober...Ik wordt wel een beetje zenuwachtig ...maar we wachten af...
      Nikon + glasbak
      Failure is always an option...

Comment

Twee maanden lijkt me wel behoorlijk lang DucBlade. In dat geval zou ik niet meer afwachten... Ik hoop eigenlijk dat ik de mijne eind deze maand al terug heb, want dan heb ik iemand een fotoreportage beloofd...

Veel succes!
        D800, 24-70 2.8, 70-200 2.8 VRII, 60mm 2.8 micro, SB-600 en nog wat 'ouder' materiaal.

Comment

Tja...wat kan je doen...POSITIEF blijven zeker
          Nikon + glasbak
          Failure is always an option...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DucBlade Bekijk bericht
            Tja...wat kan je doen...POSITIEF blijven zeker
            Het enige wat je eigenlijk kan doen.... je bent overgeleverd aan hun grilletjes...van een degelijke service is tot op heden géén sprake...
            Je zou upgraden naar een D200 maar wat staat ons daar binnen de kortste keren te wachten...
            Dus ook daar maar rustig afwachten tot alles vlot loopt....
            Waar is de goede oude tijd van "De Beuckelaer" gebleven
            Kan begrijpen dat Nikon andere partners zoekt of de samenwerking wordt stopgezet maar indien het al zo lang op voorhand was aangekondigd mocht men toch voor een degelijke vervanger gezorgd hebben....
            Méér dan twee maand moeten wachten op wat ondertussen al een routineclus moet zijn
            Ben morgen misschien de volgende....blijf positief!
            D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
            BD0290BE

Comment

de mijn is binnen van 15 augustus. Heb via de support website 2 weken terug een krachtig mailtje gestuurd en kreeg als antwoord dat de wisselstukken geruime tijd niet leverbaar waren. Deze week, werd beloofd, zou hij gerepareerd moeten zijn...
              Hij werd binnengeleverd via de fotozaak...en daar wachten ze zelfs nog op een BGLOD reparatie die in mei werd binnengeleverd.. .
              Ik wil het positivisme zeker niet de mond snoer maar enige zin voor realiteit kan misschien geen kwaad
              Uit de verhalen op het forum blijkt dan weer dat wanneer je zelf je toestel aflevert de wachttijd tot een minimum beperkt wordt. Maten en gewichten!
              http://Carojoke.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carojoke Bekijk bericht
                de mijn is binnen van 15 augustus. Heb via de support website 2 weken terug een krachtig mailtje gestuurd en kreeg als antwoord dat de wisselstukken geruime tijd niet leverbaar waren. Deze week, werd beloofd, zou hij gerepareerd moeten zijn...
                Hij werd binnengeleverd via de fotozaak...en daar wachten ze zelfs nog op een BGLOD reparatie die in mei werd binnengeleverd.. .
                Ik wil het positivisme zeker niet de mond snoer maar enige zin voor realiteit kan misschien geen kwaad
                Uit de verhalen op het forum blijkt dan weer dat wanneer je zelf je toestel aflevert de wachttijd tot een minimum beperkt wordt. Maten en gewichten!
                Kunnen we niet via Nederland onze zaken regelen of hebben onze Nederlandse vrienden ook die wachtproblemen???
                Misschien dat een paar "hofleveranciers" hier een handje kunnen helpen
                D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                BD0290BE

Comment

Reken maar op ongeveer 8 a 10 weken.
                  Dit is de hersteltijd dat collega's bij ons in de club gehad hebben.
                  En het zal niet verbeteren want er zijn problemen met het leveren van wisselstukken.

Comment

Een D70 binnengebracht begin juli. Nu drie weken geleden nog eens geïnformeerd. Volgens mijn dealer kan men inderdaad niet aan onderdelen geraken, en is er momenteel in Belux een achterstand van -niet schrikken- 3000 (drieduizend) stuks. Bijna niet aan te nemen. Maar we zitter er schoon mee.
                    https://waltertalboom.be-
                    Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Walt Bekijk bericht
                      Een D70 binnengebracht begin juli. Nu drie weken geleden nog eens geïnformeerd. Volgens mijn dealer kan men inderdaad niet aan onderdelen geraken, en is er momenteel in Belux een achterstand van -niet schrikken- 3000 (drieduizend) stuks. Bijna niet aan te nemen. Maar we zitter er schoon mee.
                      Begin mij meer en meer af te vragen of het geen verkoopstund is....
                      Als je echt zo lang moet wachten ga je misschien een aankoop van een nieuwe (andere) body in overweging nemen....
                      Goede reclame is het alvast niet maar je zit merkgebonden of je moet alles verkopen en opnieuw starten....
                      Heeft men in Nederland dan ook zo'n achterstand met de herstellingen???
                      BD0290BE

Comment

Waarom roept Nikon niet gewoon de camera's terug? Je zal het meemaken midden in je vakantie dat je zo'n Bgod actie krijgt.

Je kan niet spreken van een exemplarische fout als er 3000 op herstelling liggen te wachten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BeBa Bekijk bericht
                          Waarom roept Nikon niet gewoon de camera's terug? Je zal het meemaken midden in je vakantie dat je zo'n Bgod actie krijgt.

Je kan niet spreken van een exemplarische fout als er 3000 op herstelling liggen te wachten.
                          Eindelijk nog eens iemand met "gezond boerenverstand"
                          Ik vraag mij af waar Nikon nog het recht vandaan haalt om dit niet te doen...
                          Maar ja wat begin je als enkeling tegen een "machtige firma"...Heb dit ook vroeger al eens aangekaart maar blijkbaar zijn er nog altijd mensen niet overtuigd dat Nikon het bij het verkeerde eind heeft...Dit hou je niet voor mogelijk...
                          Hoeveel BDers hebben nu al met dit probleem te maken gehad en hoeveel zullen er nog volgen....Hoeveel is een D70 nog waard als ik de koopjeshoek kan geloven??? Het gaat snel bergaf...straks raak je hem aan "de straatstenen niet meer kwijt"....
                          BD0290BE

Comment

Vandaag telefoontje gekregen dat de D70 is toegekomen bij de fotohandelaar, gerepareerd onder garantie.
                            Dit kan erop wijzen dat de wisselstukken zijn toegekomen en dat er hoop is voor diegenen die nog wachten...

gr

hans
                            http://Carojoke.zenfolio.com

Comment

De wisselstukken waren inderdaad in aantocht toen ik er vorige week langsging. Er is nog hoop in deze donkere tijden dus. Ondanks alles blijf ik optimistisch!

Waarom zou ik überhaupt moeten klagen? Mijn D70 heeft last van BGLOD, mijn auto staat al bijna drie weken in de garage met een defecte motor en de verwarming in mijn nieuwe huisje is nog steeds niet geïnstalleerd... zolang we maar gezond zijn, toch?

Comment

Working...
                              X