Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iso waarden d50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• iso waarden d50

Mijn nikon D50 beschikt slechts over iso waarden van 200 en hoger. Eigenlijk wil ik beschikken over een iso waarde van 100. Weet iemant of dat mogelijk is.
    Tromp (D50/ 18-55)

Re: iso waarden d50

Door de aanschaf van een D80.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Een stop onderbelichten.

Jo.
      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
      Nikon stuff

Comment

iso waarden van 200 tot 1600.
        Krims@nline - A memory in the raw

Comment

in het analoge tijdperk schoot ik (buiten) altijd met 100 asa. Dat gaf mooie heldere plaatjes. Ik begrijp uit julie reactie dat de de D50 gewoonweg niet over iso 100 beschikt. Helaas. Aanschaf van een D80 zit er voor als nog niet in.
          Tromp (D50/ 18-55)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tromp Bekijk bericht
            in het analoge tijdperk schoot ik (buiten) altijd met 100 asa. Dat gaf mooie heldere plaatjes. Ik begrijp uit julie reactie dat de de D50 gewoonweg niet over iso 100 beschikt. Helaas. Aanschaf van een D80 zit er voor als nog niet in.
            De D50 beschikt inderdaad niet over ISO 100, het begint pas bij ISO 200, maar ik zie daar niet veel probleem in, gewoon het diafragma ietsje meer dichtdoen of de sluitertijd wat korter maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim 76 Bekijk bericht
              De D50 beschikt inderdaad niet over ISO 100, het begint pas bij ISO 200, maar ik zie daar niet veel probleem in, gewoon het diafragma ietsje meer dichtdoen of de sluitertijd wat korter maken.
              Dat verandert niets aan het feit dat je dan nog altijd aan ISO 200 werkt.
              De TS wil waarschijnlijk ISO 100 hebben om zo clean mogelijke foto's te krijgen.
              David Leemans
              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Hier nog iets interessant: De gevoeligheid van de sensor in een digitale camera is niet hetzelfde als dat van een analoge camera. Van een analoge camera had die gevoeligheid te maken met het soort filmpje dat je er instak. Met een DSLR beschikt de sensor over verschillende gevoeligheden, maar deze hebben niets te maken met de ISO waarden van een analoog toestel. Om het de gebruikers gemakkelijk te maken werd echter besloten om die gevoeligheid te blijven uitdrukken in ISO waarden, gewoon omdat iedereen die waarden reeds kent.
                Bijkomend hebben verschillende fabrikanten verschillende manieren om die gevoeligheid in hun sensoren uit te werken, bijgevolg is de ISO gevoeligheid van de ene camera niet exact hetzelfde als van een ander merk.

Of je nu in ISO 200 of ISO 100 werkt, maakt in mijn ogen niet vreselijk veel uit dus, aangezien ze toch niet hetzelfde zijn als dat van een andere fabrikant. Zolang die ISO200 maar mooie beelden maakt.
                http://kasper.photography & Flickr

Comment

Ik heb althans nog nooit iets van ruis kunnen ontdekken in de foto's van mijn D50, gemaakt op ISO 200
                  One day, I would like to make nice pictures :-)
                  www.lucaskoijen.nl

Comment

Bij de meeste DSLR's zit er tussen iso 100 en 200 bijzonder weinig verschil in ruis.
                    Bij een compact is het meestal aangewezen om de laagst mogelijke iso waarde te kiezen omdat er daar wel heel wat verschil kan zijn.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

bedankt voor julie reacties,
                      ben overigens verder uitermate tevreden over de D50. Ik ben hiermee nog veel aan het experimeteren. ik heb net als aanvulling hierop een diepte inverstering gemaakt in goed `glas` 70/200 vr.
                      het kitlensje 17/55 heeft het voor de tweedekeer begeven. Hiervoor zoek in nog een waardige vervanging. Tips!
                      Tromp (D50/ 18-55)

Comment

bedankt voor julie reacties,
                        ben overigens verder uitermate tevreden over de D50. Ik ben hiermee nog veel aan het experimeteren. ik heb net als aanvulling hierop een diepte inverstering gemaakt in goed `glas` 70/200 vr.
                        het kitlensje 17/55 heeft het voor de tweedekeer begeven. Hiervoor zoek in nog een waardige vervanging. Tips!
                        Ik denk dat je als kitlens de 18-55 bedoeld. De 17-55 is namelijk een beetje prijzig om als kitlens te worden meegeleverd (1500 euro), maar is wel een zeer waardige vervanger

In dit topic staan ook wel wat interessante vervangers van de kitlens genoemd. Ik zoek er ook eentje, maar wacht nog eventjes af. Tokina komt met een erg interessante 16-50 f/2.8. Ook Sigma heeft een nieuwe versie van de 18-50 f/2.8 aangekondigd. Ik wacht nog wat reviews af voordat ik er eentje ga kopen...
                        One day, I would like to make nice pictures :-)
                        www.lucaskoijen.nl

Comment

Sorry,
                          je heb gelijk. het is het kitlensje 18-55. Afgezien dat deze al twee keer kapot is gegaan ben ik er ook best tevreden over. Maar wil toch iets meer lichtsterkte om met minder licht toch wat snellere sluitertijden te kunnen pakken.
                          Tromp (D50/ 18-55)

Comment

Working...
                          X