Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fototoestel werkt héél langzaam!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fototoestel werkt héél langzaam!

    Ik heb een Canon Powershot A400. Het toestel is nu bijna 2 jaar oud en ik heb nu het probleem dat het erg lang duurt vooraleer het toestel klaar is om te fotograferen. Het toestel stelt automatisch scherp en zo, maar dat duurt nu zeker 5 à 10 seconden! En vroeger ging dat allemaal veel vlugger.
    Ik heb al geprobeerd met nieuwe, krachtiger batterijen. Een ander geheugenkaartje geprobeerd, maar niets helpt.
    Is mijn toestel nu versleten of wat kan het probleem zijn? Voor de rest werkt alles perfect, alleen is dit wel heel vervelend.

  • #2
    Re: Fototoestel werkt héél langzaam!

    Hoi Becupe,

    Wat bedoel je precies met klaar zijn met fotograferen?
    1 Doel je hierbij op het moment van aanzetten van de camera en wanneer je kunt fotograferen?
    2 Of doel je op het feit dat de camera er langer over doet om scherp te stellen?

    Ik denk dat je op de tweede doelt. Het eerste wat bij me opkomt is de mogelijkheid dat je camera schoongemaakt moet worden. Al is dat wel vreemd omdat de A400 en compactcamera is.

    Staat er niet iets in de gebruiksaanwijzing?

    Succes!
    Canon 300D met toebehoren, Sealife DC-600 met Flitser
    http://dosaas.myjalbum.net

    Comment


    • #3
      Re: Fototoestel werkt héél langzaam!

      Ik bedoel inderdaad dat het langer duurt om scherp te stellen. Langer dan normaal in elk geval.
      Ik vind er niets van in de gebruiksaanwijzing.

      Comment


      • #4
        Re: Fototoestel werkt héél langzaam!

        Heb je weleens met een andere snellere camera vaak gewerkt, mijn oude knakker van een PowerShot G3 lijkt nu ook trager te werken, maar dit omdat ik mijn super snelle DSLR gewend ben.

        Comment


        • #5
          Re: Fototoestel werkt héél langzaam!

          Bij compactcamera's is dit iets dat veel voorkomt, maar over het algemeen bij de wat minder goede cameramerken. Daar heb ik het al veel bij zien gebeuren. Bij de bekende cameramerken vind ik 2 jaar wel erg snel. Heb je de camera intensief gebruikt, want dat kan ook invloed hebben.
          Ik zou ermee teruggaan naar de winkel waar je die hebt gekocht en kijken wat die nog voor je kan doen, want twee jaar is de garantie op dit camera's.
          Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
          --------

          Comment


          • #6
            Re: Fototoestel werkt héél langzaam!

            zou er effe mee naar de fotoshop gaan, 5 a 10 sec is wel erg traag hoor.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Fototoestel werkt héél langzaam!

              ben je zeker dat alle contactjes van de batterijen nog proper zijn? In de Kodak van m'n ouders is er eens een batterijtje opengegaan, met gans het contactje verzuurd als gevolg...

              Gebruik je oplaadbare batterijen? het kan ook aan de leeftijd van die liggen...
              ~TDN
              fotoblog: www.tdn9.be

              Comment


              • #8
                Re: Fototoestel werkt héél langzaam!

                Bedankt alvast voor de reacties!
                Aan de batterijen en het geheugenkaartje ligt het niet. Dat heb ik al geprobeerd.
                Toestel is binnen nu voor reparatie. Ben eens benieuwd...

                Comment


                • #9
                  Re: Fototoestel werkt héél langzaam!

                  Vandaag heb ik mijn toestel teruggekregen en het werkt terug normaal. Ze hebben me er niet bij vermeld wat nu juist het probleem was. In elk geval, wat het probleem ook was, het is opgelost nu.
                  Goede service bij Vandenborre!

                  Comment

                  Working...
                  X