Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help!!!! Verkeerde Keus

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Help!!!! Verkeerde Keus

Mensen ik ben dom dom dom geweest,ik had een minolta dynax 5D maar vond deze te groot om te slouwen overal naar toe,dus ik dacht de compact cameratjes van tegenwoordig die zullen wel redelijk in de buurt komen van de kwaliteit van de digtitale reflex,dus niet!!!!
    Me eigen stomme schuld had ik de 5D maar niet moeten verkopen...(harde les)
    Ik had mijzelf dus een Canon Ixus 800IS aangeschaft en ben op vakantie geweest heb er zo een 400 fotos mee geschoten verschillende standen,als er 10 redelijk scherp zijn dan zijn dat er veel,ik mis gewoon veel in de fotos sprekende gezichten knallende kleuren e.d.
    Nu kan ik het toestel terugbrengen(ruilen)voor bv een Fuji F30 of schiet ik daar weinig mee op,of toch maar sjouwen en een reflex kopen(maximaal budget 650 euro)kunnen jullie deze stomme fotograaf een handje helpen,

bedankt alvast

Re: Help!!!! Verkeerde Keus

Sorry, maar die Cannon's Ixus zijn toch steengoed Ligt het altijd aan het toestel

Comment

Niet altijd maar in dit geval voor mij wel,ik fotografeer al een paar jaar en het lukt mij met spiegelreflex probleemloos mooie platen te schieten,

En zoals ik vertelde heb van alles geprobeerd verschillende stande verschillende lokaties donker licht binnen buiten enz....

Wie heeft voor mij goed advies?

Comment

jeroni,
        misschien moet je eens zo'n standaard-mislukte-foto posten?
        'k vind het ook bizar dat er maar zo'n klein percentage is gelukt.
        naast m'n eos heb ik ook een ixus (IIs) en die kwaliteit valt toch goed mee!
        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Ik heb een oude Canon powershot A-70, daar zijn gewoon goede foto's mee te maken, mislukt er wel eens 1 doormij zelf bewegingsonscherpte of verkeerde instelling, maar op de automaat of de p stand kan er wijnig mis gaan.

Wat je budget aangaat kan je uit kijken naar een Canon eos 350d met kitlens, die schommelen nu rond die prijs.

Gr Leen.
          Sony A-100, Sigma 10-20mm, 18-70mm kitlens, Sigma 70-300mm apo dg macro Sigma 105mm macro, Metz AF-1 D flitser

Comment

We hebben tijdens ons verlof meer dan 3000 foto's gemaakt met de 800 IS en die dat mislukt zijn is omdat er iemand voor liep, het onderwerp plots verdween, ik bewogen heb of op het verkeerde heb scherpgesteld door te snel te zijn maar allé, dat heb ik met eender welk toestel.

Natuurlijk kan ik het niet vergelijken met mijn 5D (Canon) maar de meeste foto's zijn toch héél goed geslaagd hoor. Met de 5D (Canon) is het nog iets anders maar de slaagkans moet toch veel hoger liggen dan 10%. Een beetje bewerking heb je aan digitale foto's meestal wel maar ook als je ze met duurdere toestellen neemt en zelfs nog meer met een DSLR. Wel niet vergeten dat je ook met een heel andere lens bezig bent maar toch zou dit toestel als verlof-camera goed zijn best moeten kunnen doen.

Kijk ook maar eens naar mijn reeksen hier, de meeste gemaakt met dit toestel : 1 2 3 4 5 6

Natuurlijk vervangt een compactje nooit een DSLR maar slecht zijn ze niet ...
            Last edited by VerSeg; 9 oktober 2006, 03:22.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

fotgraferen is dus niet je hobby, waarom anderes moeite met mee nemen van een iets groter toestel???.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

voor 650euro heb ik de panasonic lumix fz50 gekocht
                schitterend toestel die mijns inziens evengoed is als een spiegelreflex en met een super zoom lens van leica 12x optisch
                zie in het forum camera's onder fz50 voor fotos
                Whatever you can do, or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it.

Comment

Misschien is zo 'n H2 of een H5 van sony iets voor jou? Ikzelf heb een H1, ik vind eerlijk gezegd dat die zelden moet onderdoen voor mijn D70... de kleuren zijn m.i. zeer goed, 't is geen al te zwaar toestel, en je hebt toch ook de M,S,A,P-standen, witbalans-instellingen, verschillende focusmogelijkheden... 't is geen piepklein toestel maar qua gewicht toch een pak minder sleurwerk dan een SLR.

Comment

Vreemd hoe er zoveel foto's mislukt zijn. Ik gebruik momenteel nog steeds mijn P&S (Sony P120). Als de lichtomstandigheden voldoende zijn en ikzelf of mijn onderwerp beweegt niet abrupt dan zijn de foto's behoorlijk goed! Zelf in slechte omstandigheden met de ingebouwde flits..

Natuurlijk kwalitatief niet te vergelijken met een dSLR (volgens mij) maar scherp zijn ze wel. Ik neem wel vaak 2x dezelfde foto's om te voorkomen dat ik een mooie foto mis omdat ik wat bewoog ofzo..

Om op je vraag te antwoorden, misschien kies je beter voor een 'hybrid' ? Die zijn vaak stukken kleiner dan een "echte" SLR maar geven je toch ook een hogere kwaliteit maar dan nog een grote zoomlens erbovenop.

L
                    Canon R | Leica Q
                    EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                    Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                    [/COLOR]

Comment

Ik zou eerst eens iemand naar die Ixus laten kijken vooraleer weer iets anders te kopen. Als ik met mijn pocket-Sony foto's maak, is er natuurlijk dikwijls een verschil met een dslr, maar de scherpte is wel altijd prima.

Mocht je een compactje toch niet meer zien zitten, kijk dan eens naar een tweedehands 5D aangezien je daarvan tevreden was.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Mensen ik ben er uit hoor die compacts kunnen echt niet een spiegelreflex vervangen,ik koop een nieuwe digitale reflex dan maar sjouwen ik wil gewoon snelheid en kwaliteit

Mijn maximale budget is 1250 euro(inclusief tas(je),geheugenkaartje e.d)

Ik ben bij de plaatselijke fotoboer geweest en die adviseren mij de Nieuwe Sony spiegelreflex aan A 100,met een leuke tamron lens 28-200 dus geen kitlens! met 1GB geheugen en een tas en UV filter.
                        Maar nu lees ik overal dat die sony niet zo goed is onjuiste kleuren en veel ruis waardoor de beeldstabilisatie door de ruis niet heel veel nut heeft.

Mijn eis is behalve het genoemde budget

Snelheid,beeldkwaliteit bovenalles beeldstabilisatie mits ik hoge iso gebruiken kan zonder te veel ruis kunnen jullie mij helpen?
                        (denk zelf aan de 400D maar die heeft geen beeldstabilisatie is dat nodig hoe is de ruis e.d of moet ik toch voor een ander gaan?

Bedankt weer
                        Last edited by jeroni; 9 oktober 2006, 19:03.

Comment

Vergeet dan ook maar direct die Tamron 28-200 als je snelheid en hoge beeldkwaliteit wenst!...

Comment

De gebruikers van de Sony zijn over het algemeen toch heel tevreden over de A 100, ik denk dat de onderlinge verschillen in fotokwaliteit tussen de verschillende merken niet zo heel groot zijn.
                            Bij Sony zit de beeldstabilisatie in de body, bij Canon moet je daarvoor IS-lenzen kopen.
                            Hou er rekening mee dat beeldstabilisatie alleen nut heeft bij het fotograferen van stilstaande onderwerpen, je kan er bijvoorbeeld geen wielrenner mee stilzetten.
                            Maar in situaties met weinig licht is beeldstabilisatie meestal wel heel handig.

Als het werkelijk op ruis aankomt, dan heeft Canon over het algemeen toch wat voordeel ten opzichte van de andere merken DSLR's.
                            De nieuwe Canon 400D is volgens de eerste tests ook heel erg goed, net zoals de Nikon D80.

Een 28-200 of andere "superzoom" geeft meestal niet de beste resultaten.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

M.a.w. je wil de perfecte camera, beste beeldkwaliteit, snelheid, .. maar dan tegen een beperkt budget ?
                              Is normaal is wat ik ook zou willen

Probeer eens Pentax misschien ? Goed reflextoestel tegen heel schappelijke prijs (bijv. de nieuwe K10D zou rond de 700-800 euro moeten zitten voor een 10 MP toestel, body only)... Dan heb je nog genoeg speelruimte in je budget voor een leuke tas, deftige lens, ...

BTW, ik maak met mijn compactje (Nikon P4, met VR) toch redelijke foto's hoor ... en die van mijn reflex zijn niet noodzakelijk altijd beter ...

My 2 cents,

DVdB
                              Zo'n schattig Nikon kodakske en wat glas erbij ...

Comment

Working...
                              X