Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem afstandsbediening EOS350D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Probleem afstandsbediening EOS350D

De afstandsbediening RC-1 van mijn EOS350D doet het niet meer. Ik heb de afstandsbediening sinds een jaar en gebruik hem maximaal enkele keren per maand. Aan de batterijen ligt het niet want reeds geprobeerd met nieuwe batterijen. Iemand enig idee wat er kan mis zijn? Hebben ook andere leden al problemen gehad hiermee?

Re: Probleem afstandsbediening EOS350D

Oorspronkelijk geplaatst door benny20 Bekijk bericht
    De afstandsbediening RC-1 van mijn EOS350D doet het niet meer. Ik heb de afstandsbediening sinds een jaar en gebruik hem maximaal enkele keren per maand. Aan de batterijen ligt het niet want reeds geprobeerd met nieuwe batterijen. Iemand enig idee wat er kan mis zijn? Hebben ook andere leden al problemen gehad hiermee?
    Zeker dat je camera op receive mode staat?
    Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Je cameratype in je publiekprofiel staat op "Nikon", 't zal daar toch nie aan liggen zeker?

OK, het klint misschien stom, maar laat ons bij de basics beginnen:
      - zoals hierboven: staat het toestel op afstandsbediening?
      - staat de knop op de afstandsbediening op de juiste stand?

Als dat het niet is: batterij er eens uit en weer erin?
      Groeten, David

Comment

Hoi Benny,

Ik heb ook de RC-1, al sinds ik in 1997 mijn EOS 30E kocht. Nog steeds dezelfde batterijen.

Je kunt testen of de RC-1 een signaal afgeeft door:
        - het te richten op de lens van een videocamera. Dan zie je het 'IR-lampje' blauw oplichten
        - het te richten op een digitale compactcamera. Ook dab zie je het 'IR-lampje'op het digitale display oplichten.

Hoop dat het je helpt. Verder moeten zowel ontvanger als zender schoon zijn. Ik ben geen techneut of natuurkundige, maar zou het zo kunnen zijn dat vettigheid het IR-licht kan breken?

Succes!

Don
        Canon 300D met toebehoren, Sealife DC-600 met Flitser
        http://dosaas.myjalbum.net

Comment

Hartelijk bedankt voor jullie nuttige hulp.
          Het probleem is ondertussen opgelost,de afstandsbediening werkt weer.
          En ja ik heb wel degelijk een Nikon,maar er had mij iemand gevraagd om een vraagje te stellen over de afstandsbediening van zijn toestel.

Groetjes

Comment

Hoi Benny,

Fijn! Kun je ons nog vertellen wat er defect was? En hoe het is opgelost? Dan hebben we de cirkel weer rond?

Groeten,
            Don
            Canon 300D met toebehoren, Sealife DC-600 met Flitser
            http://dosaas.myjalbum.net

Comment

Ja ik had u dat graag gemeld maar hij heeft vanalles zitten te proberen en plots ging dat ding weer,maar wat het probleem juist is geweest weet hij ook niet,dus sorry ik moet u dit antwoord schuldig blijven.

Comment

Working...
              X