Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1D waarschuwing

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 1D waarschuwing

Beste fotovrienden,

In mijn zoektocht naar een goede body van een Canon 1D liep ik tegen een occasion aan bij Foto Konijnenberg in Nederland. 825 Euro..prima prijs. MAARRR..mede dankzij fotofiel ( hier van het forum) haalde ik uit de foto dat er al ruim 141.000 foto's met deze body zijn geschoten.
    Voor de goede orde ik adviseer je NIET om deze body niet te kopen, ik wil de potentiele geinteresseerde alleen maar informeren. Foto K wist me namelijk zelf niet te vertellen hoeveel kliks er op de teller staan.

Doe er je voordeel mee...ik laat de body staan..141000 kliks is voor mij te veel.

Groeten,

Robbert

PS Ondanks één mindere ervaring met deze zaak kan ik Foto K wel bij iedereen aanbevelen. De service is goed en ze zijn klantvriendelijk.
    EOS 300D,EOS 1DMKII, 580EX II Flitser,Canon 70-200 mm L F4, 18-55mm 1:3.5-4.5, 28-105mm 1:3.5-4.5 Canon en 70-300 mm Tamron 1:4.5-5.6

Re: Canon 1D waarschuwing

Met een nieuwe sluiter kan hij weer zolang mee hoor.
    met pro body's lijkt dit normaal!

MVG, jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
      Met een nieuwe sluiter kan hij weer zolang mee hoor.
      met pro body's lijkt dit normaal!

MVG, jeff
      ok..maar wat kost een nieuwe sluiter?
      EOS 300D,EOS 1DMKII, 580EX II Flitser,Canon 70-200 mm L F4, 18-55mm 1:3.5-4.5, 28-105mm 1:3.5-4.5 Canon en 70-300 mm Tamron 1:4.5-5.6

Comment

Hallo,

Voor m'n 10D was dat 240 euro voor nieuwe sluiter + volledig nazicht ...

Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Heb net gebeld met Canon in Roosendaal...300 Euro ex BTW. Kan hoger uitvallen zeiden ze erbij. Kan dus zomaar 1200 worden voor de body van een 1D.
          Bedankt voor de tip maar dat wordt me toch te gek..heb liever een apparaat met iets minder vlieguren. Maar goed ieder zijn eigen afweging..

Groet

Comment

Heb je ook opgezocht wat de MTBF is van een 1D sluiter? Niet dat ik het zelf weet, maar als zo'n ding 500.000 kliks kan hebben mag dat geen reden zijn om de cam te laten liggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Havezet Bekijk bericht
              Heb je ook opgezocht wat de MTBF is van een 1D sluiter? Niet dat ik het zelf weet, maar als zo'n ding 500.000 kliks kan hebben mag dat geen reden zijn om de cam te laten liggen.

Voor de 1D 150.000 en voor de 1D Mark II 200.000 kliks

MVG, Jeff
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Havezet Bekijk bericht
                Dit gevonden op Dpreview;

"The shutter mechanism (the first thing likely to fail) is guaranteed to 150,000 cycles, although it is generally expected to last far longer than this (the same mechanism on a film camera lasted 400,000+ cycles in an independent test)."

Dan ligt deze met 141000 kliks dicht tegen de grens aan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Robbert Bekijk bericht
                  Dan ligt deze met 141000 kliks dicht tegen de grens aan...
                  Ach, ik denk dat dat wel meevalt. Ik weet niet hoeveel foto's je normaal maakt maar zelfs 9.000 foto's betekent voor mij een aantal jaren foto's maken. Dan zou ik er geen probleem mee hebben 300 euro te moeten betalen in het geval de sluiter vervangen moet worden. Maar waarschijnlijker zou ik tegen die tijd sowieso een nieuwe camera kopen.

Een MTBF van 150.000 betekent trouwens niet dat-ie precies dan stukgaat, he. Dat kan ook met 50.000 of met 250.000. Misschien is-ie wel stukgegaan bij 140.000 en zit er net een nieuwe sluiter in.

Comment

Als ge nog op zoek zijt... er stond vandaag nog een D1 in de etalage van de grobet in't stad.

groetjes,
                    Michael

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michael D. Bekijk bericht
                      Als ge nog op zoek zijt... er stond vandaag nog een D1 in de etalage van de grobet in't stad.

groetjes,
                      Michael
                      Uhm..ik ben een Hollander...waar is die etalage????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Robbert Bekijk bericht
                        Uhm..ik ben een Hollander...waar is die etalage????
                        In Antwerpen, tegen de Fnac...
                        Canon 10D, glass, flashes & extra's
                        Fuji S602Z & extra's
                        www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Working...
                        X