Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D60 upgraden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D60 upgraden

Hoi

Ik fotografeer nu al 2 jaar met een Canon D60.
    Tegenwoordig stel ik amper nog automatisch scherp
    en stoor ik me vreselijk aan de zoeker, als ik het shot neem ziet het er goed uit
    maar soms zit ik ernaast wenkbrauw scherp ipv oog ofzo.
    Ik doe vooral spontane portret fotografie en kunst.

Nu is mn vraag zijn de zoekers van de nieuwere Canon dslr groter?
    30D ofzo

Dit is de enige reden waarom ik zou willen upgraden, ben niet echt een gear freak. Merk moet wel Canon blijven hebk nu eenmaal vrij veel lenzen voor.

Groeten
    Last edited by Pen F; 5 oktober 2006, 22:30.
    http://aljocha.tumblr

Re: D60 upgraden

30D heeft wel een grotere zoeker, maar als je echt een grote zoeker wilt lijkt mij een 1D of 5D een beter oplossing. Een hoekzoeker is natuurlijk ook een handige optie. Dan kan je een vergroting van 2x bekomen, is gemakkelijk voor mf.

Comment

Van de 5D weet ik het maar die kost wel een pak geld.
      voor mn D60 heb ik 2 jaar geleden 150 euro betaald haha
      Ma mn lenzen zn ook beetje gebouwd rond de 1,6 crop factor
      Dus wordt dat nog een duurdere investering als ik naar full frame ga.
      Nuja mss wordt het toch 5D uiteindelijk ,mss eerder wachten op de opvolger
      vd 30D wanneer komt die eraan?

Comment

Is niet bekend, zo oud is de 30D niet. Photokina is pas geweest, dus een opvolger zal niet zo snel komen. Nuja, ookal is er een opvolger, de zoeker van de 30D is niet slecht voor aps, heel groot kunnen de zoekers van een aps body niet wordenk denk ik.
        Waarom geen hoekzoeker? Super super handig om mf te werken imo.

Comment

Wat bedoel je met een hoekzoeker?
          zoon hoek gewoon dat je naar beneden kijkt?
          hebk alleen vergroot die niet ofzo

Ook kijk ik liever niet naar beneden tijdens het trekken
          Last edited by Pen F; 5 oktober 2006, 22:32.

Comment

en ik denk dat de zoeker van de d60 even groot is als 20d/30d/350d...

ok, 5d en 1d reeks groter... (met 5d als grootste)
            -=- Light is the key...

Comment

Dit is een hoekzoeker

Hier staat een review van een Nikon hoekzoeker. Principe is wel hetzelfde natuurlijk.

Je kan ook een MF matglas kopen, de meeste MF camera's hadden dat vroeger, zo'n vergrootglas in't midden, om beter te zien wat scherp was. Daar weet ik wel weinig over, maar kben er zeker van dat de zoekfunctie van 't forum u daar vanal kan over vertellen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be Bekijk bericht
                en ik denk dat de zoeker van de d60 even groot is als 20d/30d/350d...

ok, 5d en 1d reeks groter... (met 5d als grootste)
                De zoeker van mijn 30D is toch een stuk beter als die van mijn 300D. Toch ook ietsje groter. Allesinds duidelijker, en dat telt denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk bericht
                  30D heeft wel een grotere zoeker, maar als je echt een grote zoeker wilt lijkt mij een 1D of 5D een beter oplossing.
                  Ik dacht dat de zoekers van de Canon D60, 10D, 20D en dus ook 30D dezelfde grootte hebben.
                  Wel is het matglas van de Canon 20D en 30D verbeterd om beter manueel scherp te stellen. Veel helpt dit niet.

De Canon 300D en 350D hebben een kleinere zoeker.

In tegenstelling met de Canon D60 en 10D autofocus is de autofocus van de Canon 20D en 30D beter dan gelijk welke manuele scherpstelling.

De zoeker van de Canon 5D is groter, maar is nog steeds klein in vergelijking met de 20 jaar oude analoge Canons.

Jan.
                  Last edited by Jan_10D; 5 oktober 2006, 22:47.

Comment

Mss een oplossing voor sommige dingen
                    maar over het algemeen, kvind de D60 met 24-70 al erg imposant
                    als daar nog eens zoon matglas opstaat ofzo
                    Dan zal er maar weinig spontaniteit overblijven
                    Ik fotografeer nog vrijveel met allerhande compactjes ( analoog en digitaal ) gewoon omdat mensen dan meer op hun gemak zijn.

tzal dus sparen worden voor de 5D en dan moet mn bereik ook weer naar boven 70 - 200 vind ik veel te groot 24 - 105 heeft geen f2,8
                    85 1,2 moet dan de 50 1,4 vervangen
                    leuke is dat de 17 - 40 dan wel echt 17 wordt
                    duur grapje zal dat worden

vraagje aan Jan 10D dus een 30D zal in donkere lichtomstandigheden op f1,4 op het oog scherp stellen ipv blond kapsel
                    is maar vraag he kweet dat de D60 in zoon geval niet eens een scherpstel punt vindt
                    en als ie dan vindt ist ernaast meestal het haar ofzo
                    nuja kga die toch niet kopen als die zoeker niet groter is 30D
                    Last edited by Pen F; 5 oktober 2006, 22:48.

Comment

Het verschil tussen de zoeker van de D60 en de 30D is minimaal (2%).

De zoeker van de 5D is een pak groter (> 30% groter), maar is natuurlijk een pak duurder. De 5D + 85 mm/1.8 is ook OK...

De Pentax K10D heeft een zoeker die 15% groter is dan de zoeker van de D60, de Nikon D80 heeft een zoeker die 14% groter is
                      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

ik heb voor een van mijn 300D's een ander focus screen gekocht (matglas) met in het midden een split circle , speciaal om MF te doen . mss maken ze die voor de D60 ook ...
                        www.Klikkerdeklik.be
                        Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid Bekijk bericht
                          ik heb voor een van mijn 300D's een ander focus screen gekocht (matglas) met in het midden een split circle , speciaal om MF te doen . mss maken ze die voor de D60 ook ...
                          Mag ik vragen waar je dit gehaald hebt? (en eventueel ook prijsindicatie)
                          Want ook met men 350d zit ik met hetzelfde probleem.
                          Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Ik gebruik m'n D60 nog vrij veel, vooral voor macrowerk met de MP-E65. Focussing is daarbij héél kritiek en ik heb daarbij geen enkele moeite met m'n D60 : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/micro

Comment

Last edited by Paradroid; 6 oktober 2006, 01:06. Reden: aanbieding in originele link liep bijna af
                              www.Klikkerdeklik.be
                              Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Working...
                              X