Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D60 upgraden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D60 upgraden

Hoi

Ik fotografeer nu al 2 jaar met een Canon D60.
    Tegenwoordig stel ik amper nog automatisch scherp
    en stoor ik me vreselijk aan de zoeker, als ik het shot neem ziet het er goed uit
    maar soms zit ik ernaast wenkbrauw scherp ipv oog ofzo.
    Ik doe vooral spontane portret fotografie en kunst.

Nu is mn vraag zijn de zoekers van de nieuwere Canon dslr groter?
    30D ofzo

Dit is de enige reden waarom ik zou willen upgraden, ben niet echt een gear freak. Merk moet wel Canon blijven hebk nu eenmaal vrij veel lenzen voor.

Groeten
    Last edited by Pen F; 5 oktober 2006, 22:30.
    http://aljocha.tumblr

Re: D60 upgraden

30D heeft wel een grotere zoeker, maar als je echt een grote zoeker wilt lijkt mij een 1D of 5D een beter oplossing. Een hoekzoeker is natuurlijk ook een handige optie. Dan kan je een vergroting van 2x bekomen, is gemakkelijk voor mf.

Comment

Van de 5D weet ik het maar die kost wel een pak geld.
      voor mn D60 heb ik 2 jaar geleden 150 euro betaald haha
      Ma mn lenzen zn ook beetje gebouwd rond de 1,6 crop factor
      Dus wordt dat nog een duurdere investering als ik naar full frame ga.
      Nuja mss wordt het toch 5D uiteindelijk ,mss eerder wachten op de opvolger
      vd 30D wanneer komt die eraan?

Comment

Is niet bekend, zo oud is de 30D niet. Photokina is pas geweest, dus een opvolger zal niet zo snel komen. Nuja, ookal is er een opvolger, de zoeker van de 30D is niet slecht voor aps, heel groot kunnen de zoekers van een aps body niet wordenk denk ik.
        Waarom geen hoekzoeker? Super super handig om mf te werken imo.

Comment

Wat bedoel je met een hoekzoeker?
          zoon hoek gewoon dat je naar beneden kijkt?
          hebk alleen vergroot die niet ofzo

Ook kijk ik liever niet naar beneden tijdens het trekken
          Last edited by Pen F; 5 oktober 2006, 22:32.

Comment