Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony F717-Nikon CP5700 vergelijking online ...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony F717-Nikon CP5700 vergelijking online ...

    Hallo allemaal,

    Zoals beloofd, de Sony F717 - Nikon CP5700 vergelijking ...
    Ze staat online nu:
    http://www.belgiumdigital.be/Reviews/hardware/camera's/5700-717/SonyF717-NikonCP5700_comparision.htm

    Misschien toch enkele verrasende resultaten?
    En laat ons duidelijk stellen: we spreken onze voorkeur voor een bepaalde camera niet uit - we geven enkel vaststellingen.
    Aan jullie om te oordelen ...

    BD-crew
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

  • #2
    Bedankt voor deze goede praktijk vergelijking!
    Natuurlijk zijn het beide zeer goede camera's dat staat vast. Het is inderdaad meer een persoonlijke voorkeur die de keuze doorslaggevend zal laten zijn.

    Prettig om te zien dat ook hier wordt onderstreept dat het autofocus probleem van de 5700 waar al zoveel over geschreven is erg veel meevalt in de praktijk. Dat zijn zeker ook mijn bevindingen.
    Problemen worden vaak overdreven op Internet en in nieuwsgroepen... logisch ook want de mensen die niet tevreden zijn roepen meestal het hardst. Heb dat zelf ook ondervonden met mijn Canon XL1 videocamera, had die net gekocht voor veel geld en las vervolgens allemaal zeer slechte reviews... echter na 3 jaar heb ik deze camera nog steeds in semi-professioneel gebruik en hij bevalt uitstekend.
    Zo zal het ook wel voor de CP5700 zijn.

    Nogmaals dank voor deze goede review.
    Hopelijk krijgen we nu niet weer ellenlange discussies over de autofocus die toch niet goed is, de memorysticks die te duur zijn etc. etc.... laten we gewoon naar elkaars foto's kijken want die zijn de moeite waard hier op het forum. Met welke camera dan ook 'getrokken'. Het is de persoon achter de camera die de foto maakt!
    Pedro

    ============
    Nikon D70
    ============

    Comment


    • #3
      DE langverwachte review en het is weer een heel mooie review geworden... veel goede en gerichte opmerkingen, proficiat, mooi werk,

      groetjes,
      Lexieke
      .:www.shadowarts.be:.

      Comment


      • #4
        Bedankt voor de test jaja
        Ik krijg regelmatig vragen over het autofocus problemen bij de nikon.
        Ik heb hier eens een test gedaan op een avond in donkere omstandigheden. De CP deed het toen beter dan de G2.
        Maar bij bv macro opnamen doet de G2 het dan weer beter.
        Wat mij aan de CP erg stoort is de bediening. De knopjes staan her en der en het is altijd weer zoeken.
        Maar al bij al een geweldige camera
        "Alive and Kicking"

        http://www.pbase.com/tinnew

        Comment


        • #5
          WOW, jaja en Erik dat is pas knap werk.
          Een wel zéér goede review van deze twee modellen.
          Zeker de foto's van het zoombereik en macro spreken boekdelen.
          en dan op het einde alle vergelijkende foto's.
          Een zeer geslaagde vergelijking.
          Jij en Erik hebben er duidelijk werk van gemaakt. Proficiat en dankewel

          Comment


          • #6
            héél erg bedankt. dit zal me zeker helpen bij de eventuele keuze tussen beide toestellen (binnen enkele maanden dus...)
            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

            Comment


            • #7
              Mooie vergelijking. Net alle punten onder de loep genomen waar ik persoonlijk het meeste belang aan hecht.
              Frank
              http://www.mirrorshades.be

              Comment


              • #8
                Bedank JaJa voor de vergelijkende test.

                Hopelijk zijn nu alle (voor)oordelen definitief weg...

                Ik ga ook volledig akkoord met de resultaten van de gebruiks-test van de 717.

                Een nabeschouwing, dank zij zijn grote (zware)lens, vind ik toch dat de camera, na wat gewenning, stevig(er) in de hand licht en kunnen er nog foto's uit de hand genomen worden bij lagere sluiteringstijden.
                Die ervaring heb ik toch tegenover mijn refexcamera.

                Intussen heb ik een heuptasje "gevonden" waar hij toevallig "perfect" in past

                Comment


                • #9
                  Bedankt Erik en Jaja voor de praktijkgerichte vergelijking. Weeral een topic waarnaar we kunnen verwijzen.

                  Comment


                  • #10
                    Heel goed gedaan jaja.

                    Bevestigd voor mezelf dat ik de juiste keuze gemaakt heb na maanden vergelijken.

                    Mvg,
                    M.
                    Can't go to sleep, clowns are going to kill me !
                    Olympus E-PL2 + 14-150.

                    Comment


                    • #11
                      Heel knappe en waardevolle test.
                      Moest ik tussen deze twee twijfelen, dan zou de vergelijking mijn beslissing serieus beinvloeden.

                      Voortdoen met dit, Crew

                      Comment


                      • #12
                        Bedankt BD-crew !

                        Goede review in begrijpelijke en 'gewone mensentaal'. Vlot en overzichtelijk en ojectief - in zoverre men objectief kan zijn en blijven bij het beoordelen van dergelijke pareltjes.

                        Dergelijke reviews blijven welkom in de toekomst - dat zullen velen op dit forum samen met mij beamen.

                        Keep on turning !
                        Vriendelijke groet, Kariboe.
                        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                        Comment


                        • #13
                          Knappe test Jaja,

                          Op enkele zeer kleine details zou ik willen terugkomen.

                          a: ik heb geen enkel probleem om mijn batterij te vervangen indien de camera op statief staat.
                          Dit is waarschijnlijk afhankelijk van het statief en de bijhorende snelkoppeling

                          b: Zelfs bij vriesweer kan je batterij het gemakkelijk een 100-tal foto's uithouden. In de meeste gevallen is dit genoeg.

                          ( Persoonlijk heb ik steeds 2 batterijen EN de battery pack mee. Power genoeg dus )

                          groetjes

                          Jo(han)
                          Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                          Comment


                          • #14
                            Hallo Jo,

                            Bedankt voor je feedback - is belangrijk.
                            De review is dus gebaseerd op eigen ervaring en ik heb 3 verschillende statieven gebruikt - allemaal met een nogal vrij groot "bevestigingsplaatje" - en dan kan je dus niet aan de batterij.

                            En wat de batterijen in de koude betreft, dat was bij -7°C en ze gaven het dus na een 50-tal foto's op (originele Nikons die al een 20-tal keren opgeladen waren).
                            Nu, als ze het langer volhouden, prima zo.
                            Maar dat waren m'n eigen eravringen.

                            Daarom staat de test hier aangekondigd en is elke feedback dus zeker welkom - zolang het geen beter/slechter discussie wordt. Daar heeft niemand wat aan .

                            Jaja


                            Originally posted by Jo
                            Knappe test Jaja,

                            Op enkele zeer kleine details zou ik willen terugkomen.

                            a: ik heb geen enkel probleem om mijn batterij te vervangen indien de camera op statief staat.
                            Dit is waarschijnlijk afhankelijk van het statief en de bijhorende snelkoppeling

                            b: Zelfs bij vriesweer kan je batterij het gemakkelijk een 100-tal foto's uithouden. In de meeste gevallen is dit genoeg.

                            ( Persoonlijk heb ik steeds 2 batterijen EN de battery pack mee. Power genoeg dus )

                            groetjes

                            Jo(han)
                            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                            Comment


                            • #15
                              Hallo Tinne,

                              Graag gedaan ...
                              En wat die knopjes betreft - er is de keuze uit ofwel alle opties in menu's stoppen of er externe knopjes voor maken - en dan verkies tik toch het laatste .
                              Maar door de vele instelmogelijkheden is het inderdaad soms een beetje zoeken.
                              Maar je kan dan zo ongeveer alles ook instellen zonder naar het menu te hoeven gaan.

                              Jaja

                              Originally posted by Tinne
                              Bedankt voor de test jaja
                              Ik krijg regelmatig vragen over het autofocus problemen bij de nikon.
                              Ik heb hier eens een test gedaan op een avond in donkere omstandigheden. De CP deed het toen beter dan de G2.
                              Maar bij bv macro opnamen doet de G2 het dan weer beter.
                              Wat mij aan de CP erg stoort is de bediening. De knopjes staan her en der en het is altijd weer zoeken.
                              Maar al bij al een geweldige camera
                              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                              Comment

                              Working...
                              X