Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

advies aankoop fototoestel / Panasonic of Fuji?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• advies aankoop fototoestel / Panasonic of Fuji?

Beste allen,

Ik wil een degelijk, gebruiksvriendelijk digitaal fototoestel aankopen voor vakantiefoto's en dergelijke. Twijfel momenteel tussen:

Panasonic DMC-TZ1 (5 megapixel, 10x optische zoom)
    De naar verluidt gunstprijs waartegen ik het toestel zou kunnen kopen: 279 euro.

of

Fuji finepix S5600 (5.1 megapix, 10x optische zoom)
    Kan ik tegen 226 euro bestellen.

Welk toestel is het beste (of wat zijn de belangrijkste verschillen)? Zijn er gebruikers die over deze toestellen bijzonder content of juist zeer ontevreden zijn? Zijn er andere toestellen die ik (in deze prijscategorie) zou moeten overwegen?
    En voorts: als ik me een geheugenkaart aanschaf voor deze toestellen, hoe groot moet deze dan idealiter zijn? Of concreter: hoe ver kom ik met 1 gigabye?

Vele vragen. Nu maar hopen op vriendelijke tips en suggesties.

Vriendelijke groet,

Jack

Re: advies aankoop fototoestel / Panasonic of Fuji?

Persoonlijk ging ik voor de Panasonic, kwaliteit lens ligt hoger + ingebouwde beeldstabilisator. Met 512mb kom je voor gewoon verlof al ver, voor kleine meer prijs 1Gb, verkies persoonlijk liever 2e 512mb , stel dat er eentje fout of verlorngaat, ben je toch niet alles kwijkt. Groeten Rodan
    Last edited by Rodan; 4 oktober 2006, 11:40.

Comment

persoonlijk zou ik voor de fuji gaan
      eerst en vooral voor de mooie kleuren door hun eigen ontwikkelde ccd
      ten tweede wegens het minder ruis op hogere ISO waarde
      dus je kan ermee foto's maken zonder flits onder mindere goede lichtomstandigheden
      kwaliteit van de lens is zeker niet slechte dan die van de panasonic
      ingebouwde beelstabilisator is ook niet zaligmakend (zeker niet bij actiefoto's dan helpt die geen zier)

Comment

Overweeg dat de Pana kleiner en handiger is om mee te nemen, daar en tegen is de Fuji volwassen prosummer met de feeling van slr (manuele zoom)
        Zijn twee totaal verschillende categorie's van toestellen
        Mvg,
        SW
        BD1071BE

Comment

hier staan ze naast mekaar
          (de S5100 in Amerika/Japan is de S5600 in Europa)

de test(s) eens lezen kan ook helpen in je keuze

grtn

Comment

Dank alvast voor de raad!
            Ben er nog niet uit.
            Maar ben wel al gerustgesteld. op basis van wat ik hier lees, denk ik dat beide toestellen waar voor je geld bieden.

Comment

zeer tevreden met mij pana tz1
              ps zou ik mogen vragen waar U deze tegen die prijs kunt krijgen?
              Een kennis van mij zoekt er nl ook een.
              Bedankt!

Comment

Heb intussen de twee toestellen al eens in de hand gehad. Ik denk dat ik me het best zou voelen met de Fuji. Vooral eigenlijk omdat dat toestel nog een zoeker heeft en een betere grip heeft. Ik vind het werken met een scherm precies niet zo handig . Misschien went dat wel, maar anderzijds: als het bv. heel licht is dan is het toch sowieso moelijk werken met alleen een scherm, niet?
                Het enige wat me nog tegenhoudt om de Fuji aan te schaffen is dat het toestel geen beeldstabilisator heeft. Ik vraag me dus af of het mogelijk is om goede foto's te trekken als je volledig inzoomt? Is het echt noodzakelijk om dan een super vaste hand te hebben? Zijn er gebruikers die hier goede/slechte ervaringen mee hebben?
                En is er een toestel zoals de Fuji finepix S5600 die wel een beeldstabilisator heeft en niet buitensporig veel meer kost?

Groeten,
                J.H.

Comment

ik heb voor mijn D200 de fuji S7000 gehad
                  hoger broertje van de S5600
                  met gewoon in de hand geen enkele problemen om scherpe foto's te maken volledig ingezoomd
                  ik zie tot nu toe nog altijd niet echt het nut van beeldstabilisatie (ik maak voor 90% sportfoto's)
                  voor sportfoto's is beeldstabilisatie soms zelfs slechter
                  omdat deze een kleine shutterlag kan teweeg brengt,dus juist te laat voor het moment van de actie

Comment

Tiens

Ik heb de indruk dat H2O en Ikkenie (beiden de overstap gemaakt van een reflex naar een bridge) je niet volgen in je mening.

bron : het FZ30topic

Comment

ook hier een matig tevreden TZ1 gebruiker. Handig kleine compact, die gaat waar ik mijn dslr niet binnen krijg. Buiten de mindere prestaties bij hogere iso's heeft dit toestal als pure point en shoot alles in huis wat ik ervan verwacht. De stabilisatie is wel leuk bij het inzoomen, groot lcd én SD kaartjes. fuji gebruikt dacht ik nogal vaak xd kaartjes, en die zijn toch wat duurder in aankoop. Met mijn 1gb sd kaartje kan ik héél wat fotos maken. Dus tevreden over het toestel, maar 'matig' mbt tot de ruis vanaf iso 400 en de uit de ruisonderdrukking resulterende aquarelopnames

Enkele opnames met de tz1:

Nog enkele ;) De laatste seconden van "Pay Me My Money Down" :( Power ;) Samen met Elliot Murphy en Garland Geoffreys... beste maatjes. Mvg, Johan

Hij kwam, zag en overwon. Enkel jammer dat het geluid niet echt schitterend was. Verder top entertainment!! :G Mvg, Johan
                      Last edited by yowan-kenobi; 9 oktober 2006, 17:52.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
                        Overweeg dat de Pana kleiner en handiger is om mee te nemen, daar en tegen is de Fuji volwassen prosummer met de feeling van slr (manuele zoom)
                        Zijn twee totaal verschillende categorie's van toestellen
                        wel even vermelden dat de S5600 wel over manuele zoom beschikt, maar dat de ring die op de lens staat maar gewoon "voor de show" is, en geen zoomring is.
                        ik heb zelf ook de S5600, en ik ben hier heel content van
                        als je graag wat foto's wilt zien

wel even rekening houden, op het moment dat die foto's gemaakt zijn, had ik het toestel nog maar enkele dagen, dus is dit niet de volledige capaciteit van het toestel, de foto's zouden er nog op vooruit moeten gaan.
                        ik vind de meeste foto's toch niet slecht (persoonlijke mening, correct me if i'm wrong)

Comment

Working...
                        X