Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D2Hs-gebruikers: vraagje voor jullie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D2Hs-gebruikers: vraagje voor jullie

Hallo iedereen.

Even de situatie schetsen. Ik ben enkele jaren geleden begonnen met de D70 en na +/- 2 jaar was die functie als hoofdcamera gedaan en werd hij 2de body. De D2X kwam in de plaats en sindsdien gebruik ik de D2X en D70 broederlijk naast elkaar. Dit is geen stoef-praat, maar gewoon mijn situatie schetsen.
    Ik gebruik alles voor prof. gebruik.

Nu begint mijn D70 einde leven te raken en ben ik aan het uitzien naar een 2de body.

Mijn oog is gevallen op de D2Hs.

Wat is jullie ervaring? (zeker ivm ruis!)

Deze is zeer moeilijk te verkrijgen en volgens sommige leveranciers wordt hij niet meer gemaakt. Is er een D3H op komst?

Sven

Re: Nikon D2Hs-gebruikers: vraagje voor jullie

Aangezien ik zelf interesse heb in de D2Hs heb ik 2 weken geleden op de nikon dag bij focilux aan de man van nikon gevraagd wat het "beste" was voor mijn noden ... de D200 of D2Hs ...

Nu wist hij mij toen ook te zeggen dat deze nog steeds in productie is de D2Hs.

Tss de D200 en D2Hs zei hij ook ( ik trek veel sport, soms in slecht verlichte hallen ) zei hij de D2Hs te kiezen die kwa snelheid en ruis toch een stuk beter presteerd. De mindere 4Mpixels tov de 10 van de D200 storen me totaal niet, ik vind men D70 al genoeg kwa Mpixels ...
    Gravity Sucks ....

Comment

Sven,

Ik heb naar de d2hs ook reeds wat onderzoek verricht, maar voor alle duidelijkheid ik heb het toestel niet. Naar wat ik gelezen heb op andere fora (bv nikoncafe.com) zou dit het Nikontoestel zijn met de minste ruis.

De gebruikers van het toestel zijn er enorm enthousiast over, en je hoort vaak dat niet het aantal MP telt maar de kwaliteit. Ik zou zeggen, zoek en lees op dat forum via een search naar "d2hs noise" of iets dergelijks, je krijgt vast een schat aan informatie.

Het is inderdaad niet makkelijk te krijgen en staat ook dikwijls niet op de lijst met toestellen die winkels verkopen. Maar, als het met goed voorstaat heb ik hem gisteren nog gezien in de pdf file van nikon op hun website...

Groeten,

Kris.

Comment

Bij kamera express staat de D2Hs, NL uitvoering, geprijst voor 3.099,00 Euro.
        Ook staat erbij vermeldt dat het toestel niet op voorraad is, maar in bestelling.

Op de Nikon site staan alle leverbare artikelen vermeldt, waaronder ook de D2Hs. Dus ik neem aan dat deze gewoon nog leverbaar is.

Ben zelf ook erg geïnteresseerd in zo'n Nikon, maar twijfel juist wel aan de MP's en of binnenkort idd geen D3H uitgebracht gaat worden.

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nikonias Bekijk bericht
          Ben zelf ook erg geïnteresseerd in zo'n Nikon, maar twijfel juist wel aan de MP's en of binnenkort idd geen D3H uitgebracht gaat worden.
          Aan het aantal MP moet je niet twijfelen.

Hiermee druk je makkellijk een A3+ af

Sven

Comment

Als ik het geld had stond er nu al eentje te blinken op men bureau ... kan niet wachten tot men opleiding afgewerkt is ... Money !!!
            Gravity Sucks ....

Comment

Sven, ik kan er in komen dat je een D2Hs als 2de body zou kunnen gebruiken. Maar waar zit de grote meerwaarde van de D2Hs ten opzichte van de de D2X?
              Qua snelheid moet de D2X niet onderdoen, op 12 milj pixels haalt deze 5 bps, maar in cropmode ( dus op 6.8 milj pixels ) haalt deze dezelfde snelheid, ook 8bps, net als de D2Hs . . .en dus zelfs in een hogere resolutie. Croppen met een D2Hs wordt ook al een stuk lastiger in mijn ogen, alhoewel dat voor mij geen rol zou spelen aangezien ik in principe eigenlijk nooit crop of héééél zelden. In de D2X zit een CMOS sensor terwijl bij de D2Hs een JFET image sensor wordt gebruikt. mijn kennis over sensoren is zeer beperkt, misschien zit daar dan de meerwaarde van de D2Hs tov de D2X?
              't Is maar dat ik ook getwijfeld heb tussen een D2Xs en een D2Hs, bij mij was het vooral die cropmode-functie en ook de 12 milj pixels die de doorslag hebben gegeven.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

@kine21:

Mijn probleem is eigenlijk dat ik een vervanger zoek voor de D70 en als ik tot september 2007 moet wachten op de D3h, dat gaat niet.
                Sven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                  @kine21:

Mijn probleem is eigenlijk dat ik een vervanger zoek voor de D70 en als ik tot september 2007 moet wachten op de D3h, dat gaat niet.
                  Sven
                  En de D200, is dat geen eventuele ( en ook goedkopere ) optie?
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 21kine Bekijk bericht
                    En de D200, is dat geen eventuele ( en ook goedkopere ) optie?
                    Een goede vriend van me heeft de D200 + D2h en hij zegt zelf dat de D200 nog maar amper uit de tas komt. Laat staan dat je een D2X hebt ipv een D2H.

Daarom dat de D200 niet echt een optie is.

Toch bedankt

Sven

Comment

@kine21:

Sven
                      Dan zou ik tussentijds een D80 kopen. Niet duur, beter dan een D70 en na een jaar (of 2) of bij het verschijnen van de D3H verkoop je 'm weer.

Wat precies bevalt je niet aan de D70 overigens?

MVG,

Frank

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                        Wat precies bevalt je niet aan de D70 overigens?
                        Even ter verduidelijking.

Ik ben wel tevreden van mijn D70, alleen begint hij wat probleempjes te geven als "CHA".

Wat ik zeker wil in mijn volgend toestel is een grote sensor, verticale ontspanknop en de mogelijkheid om banken aan te leggen.

mvg Sven

Comment

Even wachten en een 2de d2x kopen als de prijzen ook hier zakken

Jo.
                          Even ter verduidelijking.

Ik ben wel tevreden van mijn D70, alleen begint hij wat probleempjes te geven als "CHA".

Wat ik zeker wil in mijn volgend toestel is een grote sensor, verticale ontspanknop en de mogelijkheid om banken aan te leggen.

mvg Sven
                          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                          Nikon stuff

Comment

Working...
                          X