Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon camera dilemma

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon camera dilemma

Ik zit met een dilemma...

Mijn D70 begint de geest te geven. Of de sluiter of de motor van de spiegel is versleten. Naar het schijnt een herstelling van zo'n 250 euro.
    Eerste dilemma, is dat toestel die herstelling nog waard... heeft wel pas zo'n 26000 kliks maar ja

Dan het tweede dilemma... Stel dat ik voor een nieuwe camera ga, wat moet ik dan kopen??
    Ik doe nogal wat studio werk en dan vliegen de kliks er redelijk door. Dus als ik nu een d200 koop, heb ik dan over een jaar weer hetzelfde probleem als nu? Moet ik dan echt voor een d2xs gaan??

Graag jullie mening...

Tuur
    Time is a precious little thing....

Re: Nikon camera dilemma

Is zeker het herstellen waard.
    Ik hoor nogal veel positieve reactie's om hem te herstellen tegen zeer betaalbare prijzen.
    a.u.b. http://www.rofarepair.nl/reparatie

Mvg.
    Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
    Mijn website.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bekijk bericht
      Dus als ik nu een d200 koop, heb ik dan over een jaar weer hetzelfde probleem als nu?
      Over een paar jaar is de D200 al lang passé, die is dan al niet meer te krijgen...
      www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Dat die dan niet meer te krijgen is, dat is niet erg, maar het feit dat mijn d70 na zo'n korte tijd al zware stukken heeft....
        250 euro voor een toestel dat nog 400 waard is (als het dat al is) vind ik vrij veel.

Comment

Een D200 staat garant voor >100.000 kliks (volgens Nikon)
          In ieder geval veel meer dan een D70
          Van alles...

Comment

Persoonlijk vind ik het laten repareren van de D70 geen goed idee.

De vraag is: Heb je het geld voor een D2Xs (of D2Hs)? (zonder dat je ervoor droog brood moet eten )

Is het antwoord "ja", dan zou ik niet twijfelen.

Is het antwoord "neen" of "moeilijk", dan zou ik je 2 zaken adviseren:
            - even wachten en verder sparen voor D2Xs
            - D200 kopen

Sven

ps D2Hs is ook een optie, niet?

Comment

een tweedehands D70 @ 400 euro is niet nieuw

een herstelde D70 @ 250 euro is niet nieuw

ik zou hem laten herstellen, ongeacht of je er nu een D200/D2X of D2H naast koopt .. voor 250 euro heb je dan een prima back-up camera

Als je echt niet meer met een D70 wilt werken, dan nog: een herstelde D70 kan je nog voor 400 euro verkopen, een defecte niet

Comment

Ik ben het met de laatste spreker eens.
                Laat je toestel gewoon maken.
                Voor dat geld heb je geen andere. Ik weet niet hoe gek en gelukkig je met je toestel was, maar je heb dan altijd nog ruim de tijd om een andere aanschaf te overdenken.
                Ik ben in een vergelijkbare "valkuil" gestapt en heb nog steeds min of meer spijt van mijn beslissing om een reparatie niet uit te voeren.
                Dit betrof een 80 - 200, aan de met de nieuwe (veel duurdere uitvoering) gemaakte opnamen kan ik het prijsverschil niet afzien, sterker nog ik heb min of meer het idee dat de oude wat contrastrijkere plaatjes afleverde. Maar dan kan ook nostalgie zijn. Of in kwaliteit academisch geneuzel ?
                In ieder geval succes met je beslissing.

Bladmos

Comment

Ik zou hem zeker laten herstellen , en indien mogelijk een d200 overwegen.
                  Voor 250 eur een 6 mp backup camera die met je lenzen overweg kan is toch een goede optie...
                  Happy to be a MACcie
                  Visit http://www.kurtwarlop.com for more

Comment

Mja...
                    het feit is inderdaad als ik hem laat maken kan ik hem nog als backup gebruiken of misschien nog verkopen voor een 400 euro.

Nu Sven, een D2Hs is volgens mij niet echt een super alternatief. Uiteindelijk is dat maar een 4 Mp camera die weliswaar een pro body heeft en die ongetwijfeld sneller en degelijker is dan de D70, maar om nu achteruit te gaan in pixels lijkt mij niet echt ideaal.

Een D2Xs kopen zonder dat ik het voel, ja, jammer genoeg zit er dat niet in. Ik ben ook maar een simpele werkmens.... dus voelen doen we dat zekers. Op zich wil ik het geld er wel aan geven en als ik een beetje spaar dan zal het ook wel lukken. De vraag is alleen of het kwaliteitsverschil voor een amateur fotograaf echt zo groot is dat het ook bijna het drievoud van de prijs waard is.
                    Een tweedehands toestel, daar voel ik dan weer niets voor... je weet nooit waarom iemand het weg doet. En niet iedereen is even eerlijk in het vermelden van de ware reden....

Ik zal om te beginnen maar eens de camera binnen doen (met pijn in het hart want dan zit ik 3 tot 5 weken zonder volgens de winkel...)
                    Zou natuurlijk ook rechtstreeks naar Bxl kunnen gaan en het toestel zelf binnen doen, maar dan zal het zeker niet onder de garantie vallen. Via de winkel wilde de man nog proberen om het zo te regelen...

Groetjes,

Tuur

Comment

Working...
                    X