Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil tussen de camera's? Welk? Goedkoopst?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Verschil tussen de camera's? Welk? Goedkoopst?

Dag allemaal.

Ben op zoek naar een fototoestel... Zo ben ik vandaag uitgekomen op www.turbulence-belgium.eu ...

Ik zag daar enkele gekke dingen, bv. de Sony DSC T5 met 5,1 Megapixel komt op 209eur, terwijl de T7 er ook maar 5,1 heeft en die kost dan weer 349 eur...

Waar moet ik hene kijken bij de aankoop van een camera?
    Welke tips geven jullie mij mee?
    Al iemand gekocht via www.turbulence-belgium.eu ? Voor een gewone camera, raden jullie online kopen aan of hoe doen jullie dat?
    Heb er al wel een paar goeie dingen over gehoord..

Thanks voor de hulp!

Greetzzzz

Re: Verschil tussen de camera's? Welk? Goedkoopst?

Het eerste wat moet gezegd worden ---> Megapixels zijn verre van alles.

Het is niet omdat de ene camera 4MP heeft en de andere 5MP dat die tweede automatisch beter is. Meer zelfs, het verschil tussen 4MP en 5MP is erg klein. Megapixels bepalen hoe groot je afbeelding zal zijn, maar het hangt er allemaal een beetje vanaf wat je wilt bereiken met je foto's. Printen? Zoja, hoe groot? A4? A3? ...

Naast de megapixels zijn er ook nog andere dingen zoals de lens met het zoombereik, de kwaliteit van de beelden (zo weinig mogelijk ruis), de grootte van het LCD scherm, de instelmogelijkheden etc etc. Al deze dingen bepalen de prijs.

Edit: Ik heb effe de 2 camera's vergeleken en erg veel verschil is er inderdaad niet verder.
    http://www.letsgodigital.org/nl/camera/specification/compare/1018-945-1095-835.html (middelste 2 kolommen)

Misschien een prijsfoutje? Klopt inderdaad niet echt dat die T7 zoveel meer kost.
    Hier staat hij gewoon aan €263: http://www.fotokonijnenberg.nl/product_details.php?id_product=11534
    Last edited by Rasper; 1 oktober 2006, 00:17.
    http://kasper.photography & Flickr

Comment

Ja klopt. Heb de prijzen ook wat vergeleken, maar van Belgie zijn ze bij Turbulence-belgium toch het goedkoopst dacht ik. Die ene die jij daar op noemt is buitenland he, dat is ook al een verschil, maar dan heb ik weer bang met de garantie...

Welke camera zou je mij aanraden? Andere merken mogen ook hoor?

Iemand ervaring via www.turbulence-belgium.eu ?

Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RobbyB Bekijk bericht
        Neen, en ik zou ook nooit kopen in een zaak die er van in het begin al verdacht uit ziet en enorme leveringskosten aanrekent.

Heb dit zien staan op de website : Levering aan huis is mogelijk in heel België & Nederland aan € 40,00.
        Afhalen kan ook na bestelling te Zonhoven (adres krijgt u door bij uw bestelling).

Een handelaar die geen adres vermeldt is zéér bizar en als enige contact een GSM-nummer
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Moet je de gegevens van die website eens bezien :

Gebruik van deze website betekent dat u onze voorwaarden accepteert.
          www.turbulence-belgium.eu - Tel.: (+32) (0)486/65.10.34 - Info@turbulence-belgium.eu
          Turbulence-Belgium 2005-2006 - Design by Robby

Heel toevallig een link gepost door ... Robby

Weer de zoveelste verdoken reklame voor zichzelf?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Ja klopt. Heb de prijzen ook wat vergeleken, maar van Belgie zijn ze bij Turbulence-belgium toch het goedkoopst dacht ik. Die ene die jij daar op noemt is buitenland he, dat is ook al een verschil, maar dan heb ik weer bang met de garantie...

Welke camera zou je mij aanraden? Andere merken mogen ook hoor?

Groetjes
            fotokonijnenberg heeft ook een filiaal in Turnhout.

Een bepaalde camera aanraden kan ik niet. Ik zou zeggen zoek wat reviews op en kijk welke het beste scoort.
            http://kasper.photography & Flickr

Comment

Verdoken reclame?
              Tof hoor..

Heb hier gewoon info gevraagd..

Jammer dat er zo een negatieve respons op komt.

MVG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Moet je de gegevens van die website eens bezien :

Gebruik van deze website betekent dat u onze voorwaarden accepteert.
                www.turbulence-belgium.eu - Tel.: (+32) (0)486/65.10.34 - Info@turbulence-belgium.eu
                Turbulence-Belgium 2005-2006 - Design by Robby
                Inderdaad héééél verdacht, geen adres en enkel een GSM nummer.

Maar die Robby: er zijn nog koeien die "blaar" heten hé.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Inderdaad héééél verdacht, geen adres en enkel een GSM nummer.
                  Is gewoon om "dwars" te liggen die straat
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Jammer dat er zo een negatieve respons op komt.
                    Maar u kreeg ook een eerlijk antwoord op uw vraag ... een verkoper dat enkel een GSM-nummer opgeeft en geen adres blijft een verdachte zaak.

Ook deze vermelding in de algemene voorwaarden is bedenkelijk :

Artikel 15: Ontbinding
                    Doordat Turbulence-belgium zonder voorraad werkt kan een bestelling niet geaunneleerd worden nadat de goedereen reeds klaar zijn voor afhaling. Indien dit toch gebeurt (met geldige reden) kan Turbulence-belgium hiervoor een schadevergoeding vragen ter waarde van 25% van het te betalen saldo.

Artikel 10: Garantie
                    Turbulence-belgium staat in voor de kwaliteit van de door haar naar beste weten en kunnen verleende diensten en voor de deugdelijkheid en de goede kwaliteit van de door haar geleverde producten, met dien verstande dat de garantie niet verder gaat dan in de hierna volgende bepalingen vermeld.
                    Op geleverde producten wordt twaalf maanden garantie verleend tenzij de fabrikant andere garantietermijnen hanteert.

Artikel 9: Levering
                    Overschrijding van een leveringstermijn geeft de koper nimmer het recht op enigerlei schadevergoeding, ontbinding van de overeenkomst of enige andere actie jegens Turbulence-belgium .

Waar blijven de wettelijke bepalingen van garantie, verkoop op afstand en dergelijke? Lijkt mij echt geen aanrader te zijn ... wie het ook moge zijn.

Het op de website vermelde BTW-nummer is eigenlijk van :
                    BELGIAN PLASMASHOP VBR
                    DIESTERSTEENWEG 30/1
                    3970 LEOPOLDSBURG

Welke een vennootschap is naar Engels recht en het Belgisch filiaal is van Vastac Limited London.

Er zijn online-winkels genoeg welke wel voldoen aan de wettelijke bepalingen ... allen te vinden op dit forum
                    Last edited by VerSeg; 2 oktober 2006, 01:21.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

na het lezen van jullie reacties heb ik het toch gedaan, heb een cameraatje besteld bij www.turbulence-belgium.eu

SUPERTEVREDEN!!!!!

factuur gekregen met 2j garantie & adres direct doorgekregen bij plaatsen van mn bestelling!

Dus, alles toch dik in orde! & goedkoop!

Je ziet, wie niet waagt, niet wint.

Ik mocht zelfs korter bij mijn thuis afhalen, leopoldsburg was te ver, en zelfs dat was geen enkel probleem...

Heb hen ook verteld over dit forum en over jullie reacties... Ze gingen dit nader bekijken en rekening mee houden... Klant is koning zekers??

maakt nie uit, ik ben tevreden!

Succes nog allemaal!

Comment

Working...
                      X