Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 400D probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 400D probleem

Ik heb hier vroeger ook last van gehad, maar bij mij lag het alleszins aan de pc. Hij herkende niet onmiddellijk het usb toestel. Mijn oplossing: via configuratiescherm -> printers en andere hardware -> hardware toevoegen. De wizard laten zoeken achter hardware en that's it, dan herkende hij hem wel. Ik moet er wel bijzeggen dat dit niet altijd lukte, maar toch 9 van de 10 keer wel.

De meer definitieve oplossing is windows herinstalleren, maar dat doe je ook niet elke dag...

Comment

Uw progr van canon eens opnieuw instaleren, heb dat bij men 350 ook moeten doen.mvg duindistel

Comment

Bedankt voor de reacties!

Kheb ondertussen de software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en op het eerste zicht blijkt het goed te werken!

Heb achteréénvolgens een paar keer getest en er komt nu altijd een keuzevernster van windows om het programma te kiezen waarmee je de foto's wilt uploaden... daarvoor was dat niet het geval en moest ik zelf het programma gaan zoeken...

Khad 'easy installation' gekozen de eerste keer waarmee dus automatisch alle software van canon wordt geïnstalleerd maar nu heb ik handmatig voor ALLEEN 'eos utility' gekozen, dat is mss ook beter dat de pc zich niet op alles tegelijk moet concentreren, aléja, tis maar een idee...

Probleem blijkt dus opgelost te zijn...

En gelukkig heeft het dus niets met de camera zelf te maken!

Bedankt voor de alle raad!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PicturePerfect Bekijk bericht
          Bedankt voor de reacties!

Kheb ondertussen de software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en op het eerste zicht blijkt het goed te werken!

Heb achteréénvolgens een paar keer getest en er komt nu altijd een keuzevernster van windows om het programma te kiezen waarmee je de foto's wilt uploaden... daarvoor was dat niet het geval en moest ik zelf het programma gaan zoeken...

Khad 'easy installation' gekozen de eerste keer waarmee dus automatisch alle software van canon wordt geïnstalleerd maar nu heb ik handmatig voor ALLEEN 'eos utility' gekozen, dat is mss ook beter dat de pc zich niet op alles tegelijk moet concentreren, aléja, tis maar een idee...

Probleem blijkt dus opgelost te zijn...

En gelukkig heeft het dus niets met de camera zelf te maken!

Bedankt voor de alle raad!

Eind goed al goed
          Groeten Sensor

Comment

Toch nog een kleine hint : een kaartlezer is positief voor de levensduur van je camera en batterijen.
            Meer foto's te zien op http://www.kermisreportages.be

Comment

Ik lees regelmatig dat een kaartlezer beter is dan een USB kabel in je camera te pleuren. Kan iemand mij nu eens aub uitleggen waarom? Ik heb het gevoel dat de connector in de camera voor die cf-card vol staat met uiterst fragiele pinnetjes en dat die USB connector toch wel iets degelijker gebouwd is?

Mijn dank zal groot zijn...
              flickr.com/wernerwattenbergh
              flickr.com/vdpsportfotograaf
              http://voetbalfotografie.wordpress.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wernwatt Bekijk bericht
                Ik lees regelmatig dat een kaartlezer beter is dan een USB kabel in je camera te pleuren. Kan iemand mij nu eens aub uitleggen waarom? Ik heb het gevoel dat de connector in de camera voor die cf-card vol staat met uiterst fragiele pinnetjes en dat die USB connector toch wel iets degelijker gebouwd is?

Mijn dank zal groot zijn...

- kabel in, kabel uit, ... nooit goed. een kaartlezer gebruikt ook usb, maar blijft aan je pc vasthangen. CF of SD kaartje doet dan de verhuis

- batterij camera blijft gespaard

- kost ? 10-15euro, voor de prijs moet ge het dus niet laten
                http://www.cdrwinkel.com/main_frame....95cc7e8165df9b

nieuwere pc's hebben deze dingen ingebouwd, vandaar "interne" kaartlezer of de verwarring usb/niet-usb.

grtz,

-Jezter
                ... If You See the Flash, It's Already Too Late ...

Comment

ik gebruik een kaartlezer omdat ik dan gewoon mijn foto's in een storage device krijg. Bij veel camera's gaat er allerlei software gestart worden als de PC de camera detecteert en dat kan ik missen als kiespijn (die standaard software van tegenwoordig heet een te hoog Nonkel Frans gehalte)
                  www.Klikkerdeklik.be
                  Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jezter Bekijk bericht
                    - kabel in, kabel uit, ... nooit goed. een kaartlezer gebruikt ook usb, maar blijft aan je pc vasthangen. CF of SD kaartje doet dan de verhuis

- batterij camera blijft gespaard

- kost ? 10-15euro, voor de prijs moet ge het dus niet laten

nieuwere pc's hebben deze dingen ingebouwd, vandaar "interne" kaartlezer of de verwarring usb/niet-usb.

grtz,

-Jezter
                    Jezter, ik ben toch niet mee (misschien te dom?) maar
                    - mijn usb kabel hangt altijd ingeplugd in de pc - ik moet 'm alleen in de camera steken
                    - ik heb een kaartlezertje
                    - wat nu met die pinnetjes van die CF-card connectoren want dat is volgens mij HET zwakke punt; een USB connector is m.i. toch veel robuuster dan een CF connector

Een verwarde Werner
                    flickr.com/wernerwattenbergh
                    flickr.com/vdpsportfotograaf
                    http://voetbalfotografie.wordpress.com

Comment

in mijn fototas steekt ook een kaartlezerke , is handig voor bv in persruimtes waar pc's staan , of als je ergens op lokatie/reis bent . In een cybercafe kan je meestal geen camera-software installeren . mass storage devices worden standaard door het OS herkend
                      www.Klikkerdeklik.be
                      Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wernwatt Bekijk bericht
                        Jezter, ik ben toch niet mee (misschien te dom?) maar
                        - mijn usb kabel hangt altijd ingeplugd in de pc - ik moet 'm alleen in de camera steken
                        - ik heb een kaartlezertje
                        - wat nu met die pinnetjes van die CF-card connectoren want dat is volgens mij HET zwakke punt; een USB connector is m.i. toch veel robuuster dan een CF connector

Een verwarde Werner
                        Ik ga ook een stukje met Wernwatt mee. Ook bij mij hangt er standaard een USB kabeltje uit mijn PC. Kwestie van Camera er aanplaatsen en foto's uploaden. Ik heb een tijd lang met een kaartlezer gewerkt, maar ben dan zeer voorzichtig met al die CF pennetjes.
                        Ik denk dat het koppelen van de camera beter is voor die CF-pennetjes. Bovendien blijft het CF-klepje op de camera op zijn plaats. Het uploaden gaat wel langzamer (althans bij mij) en inderdaad, het vraagt batterijstroom van de camera. Maar of de batterij daar nu zo veel sneller stuk van gaat... ik ben nog niet overtuigd.

Groeten Don
                        Canon 300D met toebehoren, Sealife DC-600 met Flitser
                        http://dosaas.myjalbum.net

Comment

Vraag ik mij ook af.. ik heb zo'n kaartlezer in m'n printer ingebouwd zitten, dat ding doet er echt véél langer over om een foto te downloaden.
                          Zen

Comment

Working...
                          X