Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 400D probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 400D probleem

Ik heb nu ongeveer een week de eos 4OOD en alles ging goed en wel tot en met 2 dagen geleden.

Had al zo'n 3 keer mijn foto's geupload naar de pc dus: usb kabel in pc en in toestel dan meneer 4OOD aanzetten en automatisch kwam er een keuzescherm op het lcd van het fototoestel waar je dus kunt kiezen 'alles uploaden' of 'selecteren' enzo.

Wel ik doe dus exact hetzelfde maar als het toestel aanslaat komt er heel even 'BUSY' op het lcd en dan valt het scherm uit, zwart en geen reactie meer.

En in de verkenner detecteert de pc ook geen foto's... en met de pc is niets aan de hand. en ik gebruik dus ook de bijgeleverde kabel van canon.

What?? Why?? How??

Frustratie alom... HELP!

Nog TOEVALLIG iemand met hetzelfde probleem? of wie kan helpen??

Re: Canon 400D probleem

batterij toevallig nie plat?
    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
      batterij toevallig nie plat?
      mm
      Dat is zeker het eerste wat er gecontroleerd moet worden.
      Het is zelfs mogelijk dat de camera zichtzelf sneller uitschakelt als de akku te ver leeg is en als je dan probeert foto's te uploaden naar de pc. Dit om te voorkomen dat er tijdens de datatransfer fouten gebeuren.

Bij een 20D kan je de sensor ook niet reinigen als de akku niet helemaal geladen is. Daar zit ook een beveiliging op, dan klapt de spiegel niet op.

Ik gebruik zelf altijd een kaartlezer, dan maak ik de akku van de camera niet leeg om de foto's naar de pc over te zetten .
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Nee, anders zou hij al niet aanslaan en nog 2 streepkes.

Compleet mysterie, begin te denken aan technisch mankement aan camera zelf maarja waarom werkte het daarvoor dan wel...

AAargh!

Comment

Uit professionele hoek heeft men mij ook al een kaartlezer aangeraden en ik zie daar de voordelen wel van in maar kga geen kaarlezer kopen omdat het spel niet marcheert, zou te makkelijk zijn en het MOET toch werken dusja.

Kzal mijn batterij eens volledig opladen en dan weer proberen... Benieuwd...

Thanks for the reaction, zal straks goed of slecht nieuws brengen

Comment

probeer ook eens een andere pc of andere usb poorten... kan je dat ook al uitsluiten...

of dat de usb kabel het begeven heeft, is maar 0,01%
            -=- Light is the key...

Comment

De usb-poorten heb ik al gebropeerd maar hetzelfde resultaat...

Een andere pc heb ik niet direct in de omgeving, maar als ik morgen nog geen stap verder sta zal ik het zeker proberen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PicturePerfect Bekijk bericht
                Compleet mysterie, begin te denken aan technisch mankement aan camera zelf maarja waarom werkte het daarvoor dan wel...
                Je zult het waarschijnlijk niet geloven maar bij bijna alle apparaten die stuk gaan, werkte het daarvoor nog wel.

Waarmee ik niet wil zeggen dat het met je camera te maken heeft, het kan inderdaad ook aan de PC liggen. Elders testen, zoals al werd aangeraden.

Comment

maarja waarom werkte het daarvoor dan wel...
                  Omdat dingen nu eenmaal kapot gaan. De kans dat electronica de eerste paar weken defect raakt is door de burn-in periode groter dan dat gebeurd later. Vroeger toen ik bij een bedrijf werkte dat aan defensie leverde moest alle electronica langdurig onder spanning hebben gestaan voordat het geleverd mocht worden.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb nu ongeveer een week de eos 4OOD
                    Is dus waarborg .... Niet zelf aan prutsen. Direct richting winkel en indien fout bij toestel : ander toestel laten afleveren.
                    Hopelijk is het enkel een probleem met te zwakke batterij.....
                    Greetzzzzzzzzzzzz......
                    Wonnie
                    www.spectare.be

Comment

Het is dus NIET de batterij... ffff...

en ge betaalt daar dan bijna 1000 € voor... amai...

Heb gevoel dak mij in 'de digitale hel' bevind... heh

Ge maakt dan foto's en ge kunt ze nie zien
                      Last edited by PicturePerfect; 29 september 2006, 20:21.

Comment

Heb je soms in het menu iets veranderd per ongeluk, en kan je het toestel resetten op weer in de fabrieksinstellingen terug zetten.

Gr Leen.
                        Sony A-100, Sigma 10-20mm, 18-70mm kitlens, Sigma 70-300mm apo dg macro Sigma 105mm macro, Metz AF-1 D flitser

Comment

eventueel backupbatterijke eruithalen...
                          -=- Light is the key...

Comment

Kgeloof het bijna zelf niet maar op de één of andere manier is meneer ier tot zijn verstand gekomen.

Na de 50keer proberen komt het keuzescherm plots tevoorschijn...

Heb ondertussen een 51ste keer geprobeerd maar ij is weer gaan slapen...

Comment

kabelke kan ook een slecht contact hebben.
                              bij mijn garmin legend (is wel geen fototoestel maar toch) had ik dit ook voor,
                              op de 30 keer proberen te verbinden werkte dat ook maar af en toe, na daar een nieuw kabelke tussen te gooien geen probleem meer

Comment

Working...
                              X