Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon S3 IS vs Canon G7

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon S3 IS vs Canon G7

Welke van de twee zou je nemen en waarom?
    Ik zelf zit te twijfelen tussen die twee.

S3 : voordelen: kantelbare LCD en grotere zoombereik
    nadeel: niet echt compact om overal mee te nemen

G7 : voordelen: lekker compact, redelijk groot zoombereik
    nadeel: geen kantelbare LCD

Ik lees veel over G7 bij Steves Digicam, men schrijft voornamelijk negatief over G7 nl. dat G7 geen RAW bestand en een langzamere lens (tov G6) heeft, maar ik gebruik zelf nooit RAW dus wat dat betreft is het een geen gemis voor mij. Maar langzamere lens????
    Verder is het voor mij belangrijk dat het aanzetten van een camera en de ontspanknop snel reageert. Wanneer ik een mooi plaatje zie wil ik dan snel vastleggen.

Dus mensen, ik hoor graag van jullie welke van de twee je zou kiezen?

Re: Canon S3 IS vs Canon G7

De nieuwe camera's reageren tegenwoordig allemaal vrij snel bij het opstarten en tijdens fotograferen.

De "oude" G6 had een f2-f3 als maximale lensopening, de nieuwe is met f2,8-f4,8 heel wat minder lichtsterk. Dat bedoelen ze waarschijnlijk met "langzamere lens".

De S3 IS heeft een f2,7-f3,5 en die is dus net iets lichtsterker dan de G7, sneller wordt wel eens gezegd, maar dat zegt niets over bijvoorbeeld de snelheid van het scherpstellen. Een Tamron 28-75 f2,8 heeft een veel tragere AF dan een Canon 24-105 f4 L IS, terwijl dat volgens de benaming "snellere lens" (f2,8 is sneller dan f4) andersom zou moeten zijn.

Je kan in de reviews ook kijken of er veel verschil zit in de kwaliteit van de foto's, en aan de hand daarvan kan je dan ook een keuze maken.

Tenzij je veel belang hecht aan een heel groot zoombereik, dan moet je toch kiezen voor de S3 IS .
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      De nieuwe camera's reageren tegenwoordig allemaal vrij snel bij het opstarten en tijdens fotograferen.

De "oude" G6 had een f2-f3 als maximale lensopening, de nieuwe is met f2,8-f4,8 heel wat minder lichtsterk. Dat bedoelen ze waarschijnlijk met "langzamere lens".

De S3 IS heeft een f2,7-f3,5 en die is dus net iets lichtsterker dan de G7, sneller wordt wel eens gezegd, maar dat zegt niets over bijvoorbeeld de snelheid van het scherpstellen. Een Tamron 28-75 f2,8 heeft een veel tragere AF dan een Canon 24-105 f4 L IS, terwijl dat volgens de benaming "snellere lens" (f2,8 is sneller dan f4) andersom zou moeten zijn.

Je kan in de reviews ook kijken of er veel verschil zit in de kwaliteit van de foto's, en aan de hand daarvan kan je dan ook een keuze maken.

Tenzij je veel belang hecht aan een heel groot zoombereik, dan moet je toch kiezen voor de S3 IS .
      De prestaties van de G7 zijn naar mijn mening nog niet objectief te beoordelen omdat voor het eerst een digicIII processor wordt toegepast en dat zou een behoorlijk verschil met de digicII moeten zijn; naar verwachting zal dit een snellere camera zijn, maar of de beeldkwaliteit en de ruisnivo's dan beter zullen zijn is natuurlijk altijd afwachten; ik zou daarom enige reviews afwachten van de G7 voordat je beslist.

groetjes,

Tony

Comment

Heb net een test gelezen in Foto Video van een paar maand terug en vond het volgende over de S3 is dat de ruis al zichbaar is op iso 200
        Toch een minpuntje, wat de G7 zal doen is nog koffie dik kijken
        Mvg,
        SW
        BD1071BE

Comment

Ik denk niet dat ik kan wachten op de reviews, want ik ga op 16 november naar Australie, en ik heb nog geen fototoestel...
          Dus ik hoop over 2 weken a 3 weken een fototoestel te kopen. Mocht G7 nog niet op de markt is, wat zouden jullie mij dan raden. S3 IS, A630/640 of 'het oude model G6' of toch van een ander merk?

Comment

Ik heb me na de 350D nog een S3 compact aangeschaft en moet zeggen dat het een verbluffend resultaat geeft, die ruis op 200 iso daar merk ik niks van
            op 800 daarentegen wel
            een echte aanrader vanwege 12 zoom en beeldstabilisatie.

Vinny
            Canon EOS 1000D, Canon 18-55 IS, Canon 55-200 II USM, Canon EF 50 mm 1.8 II

Comment

Persoonlijk vind ik de S3 wel een goed toestel maar niet compact genoeg om het als een compact te kunnen meesleuren.

Zo'n 800 IS of G7 is echt wel handig in wegbergen en meesleuren als het geen DSLR mag / moet zijn.

Ik heb vrijdag de G7 in handen gehad bij Robyns en die is wel redelijk klein vergeleken met bijvoorbeeld een oudere G2. Ziet er knap uit in het zwart.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Vertel eens. Hoe is de camera G7??? Maakt ie mooie foto's???
                Hoe zit het met ruis bij weinig licht?

Comment

Ik zat zelf met dezelfde vraag S3 of G7? In veel opzichte elkaars gelijke: beide beeldstabilisatie, beide alles handmatig instellen, beide top of the line Canon.

Voordeel S3: 12x zoom, kantelbaar display
                  Voordeel G7: 10 MP, DIGIC III, kwalitatief beter display, compacter, tot 14x zoom (dat is inderdaad digitale zoom (safety zoom), maar gezien de hoeveelheid MP, houd je voldoende scherpte over om een goede foto te maken)

Prijzen zijn ongeveer gelijk (S3 is goedkoper, maar daar moet je nog batterijen bij kopen - bij de G7 zit een accu).

Voorlopig gaat mijn voorkeur uit naar de G7. Ik hoop dat DPreview gauw met een review komt. De enige review die ik heb kunnen vinden:

Veel succes ermee!

Herman

Comment

Bedankt zeg! Zucht, een moeilijke keuze!
                    Ik vrees dat de review nog op zich laat wachten. Ik moet over 2 weken zeker een van de twee kopen, en anders zit ik zonder fototoestel op vakantie! Zucht.........

Comment

De S3 hebben we gekocht toen de G7 nog niet bestond ... vermoedelijk zou ik nu zelf ook voor de G7 gaan.

Foto's heb ik er niet mee genomen, enkel een beetje mee zitten spelen en dat ziet er toch goed uit. In elk geval veel compacter om mee te sleuren ... en je kan er een externe flits op zetten.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Working...
                      X