Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d80 + ???lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: d80 + ???lenzen

Oorspronkelijk geplaatst door MoonDust Bekijk bericht
    je hebt dus je tokina weg gedaan en een 17-55 aangekocht.
    wat was jou reden voor deze verandering?
    Even eerlijk antwoorden.

Ik had de Nikkor 50mm 1.8, de Sigma 24-60 2.8 en de Tokina 12-24.
    Ik wilde niet te veel geld uitgeven (zoals vele als reden aangeven, terecht overigens).
    Dus ik verkocht 3 lenzen, een paar honderd euro erbij moeten leggen om een
    (2e hands) Nikkor 17-55 2.8 aan te schaffen.

Volgende vraag, is het de moeite waard geweest of heb ik er spijt van?

Zeker de moeite waard, als ik het opnieuw moest doen deed ik het weer.
    Echt een wereldlens die bijna nooit van mijn body afkomt.
    Altijd alles scherp (als de foto niet scherp is, is dat mijn eigen schuld en ligt het niet aan de lens).

Een aanrader van de bovenste plank mensen.
    Een lens voor het leven, want dat is hij.

Als ik ooit nog meer groothoek wil ga ik zeker niet twijfelen, de Tokina koop ik dan weer terug, ook een schitterende lens zonder nadelen.

Nu eerst de D80 met grip, over enkele weken heb ik hem waarschijnlijk.

Gr Kees
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Kees, dan spreken we nog eens af he, wanneer je je nieuwe body hebt
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik heb zonet mijn d80 body besteld bij mijn fotoboer.
        Lenzen heb ik nog een beetje tijd om een keuze te maken want ben er nog niet aan uit.

nog nooit een 12 to 18mm gehad.
        Wanneer ga je die echt gaan gebruiken, missen?

Gr

Comment

Ik heb zonet mijn d80 body besteld bij mijn fotoboer.
          Lenzen heb ik nog een beetje tijd om een keuze te maken want ben er nog niet aan uit.

nog nooit een 12 to 18mm gehad.
          Wanneer ga je die echt gaan gebruiken, missen?

Gr
          Heb je alleen de body besteld?
          Waar en hoe duur als ik vragen mag?

Gr Kees
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Ja, heb enkel de body gekocht.
            Dan test ik eens met mijn vader zijn 17-55 lens of dit mijn ding is of ik toch ga voor de 28-70 en de 12-24 combi.
            Ik heb die hier bij m'n boer gekocht voor 990eur.

gr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 21kine Bekijk bericht
              21Kine, ik zie dat jij de tokina en de 17-55 hebt. Overlappen deze niet teveel volgens u. Dit is natuurlijk ook een mogelijkheid in plaats van de combi van de 12-24 28-70 te gaan voor 12-24 17-55.

Comment

Ik heb gisteren net de body gekocht voor 918 euro bij goedkoopstenu. Hij stond te koop voor 929 maar omdat hij voor 918 te krijgen was bij cameranu kreeg ik hem ook voor die prijs, waarschijnlijk omdat we heel wat andere spullen bij hun kochten Bij cameranu is het wel een internationaal body en bij goedkoopstenu een nederlandse. Voor mij maakte het niet veel uit. Bij voorkeur had ik de engelse beschrijving erbij gehad, maar die heb ik in pdf op mijn computer staan.
                Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
                Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

Comment

Dit zijn Nederlandse bodies, de internationale zijn goedkoper :

Bij SK-kaart : http://www.sdcard.be/Nederlands/stor...roduct=8982178 968€

Bij Konijn : http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._product=21521 989€
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

21Kine, ik zie dat jij de tokina en de 17-55 hebt. Overlappen deze niet teveel volgens u. Dit is natuurlijk ook een mogelijkheid in plaats van de combi van de 12-24 28-70 te gaan voor 12-24 17-55.
                    Het is juist die overlapping die het een stuk handiger maakt, nu gebruik ik de Tokina 12-24 enkel nog maar voor groepsfoto's of wanneer er ECHT wel weinig plaats is, voor de rest enkel nog de 17-55. De 28-70, eerlijk gezged, ik ben blij dat ik deze weer verkocht heb, prachtige lens en 100% kwaliteit, maar niet gebruiksvriendelijk voor mijn fotografie, wel voor de echte portretfotograaf want die kan die lens moelijk missen denk ik.

Comment

wat ik vooral doe is de camera meenemen op uitstapjes. Dus vooral straatfotografie, soms een landschap (wat in belgie niet gemakkelijk is ). Soms wel een portretje. Misschien heb ik die 12mm dan niet echt nodig en is het beter te gaan voor een 17-55

Comment

wat ik vooral doe is de camera meenemen op uitstapjes. Dus vooral straatfotografie, soms een landschap (wat in belgie niet gemakkelijk is ). Soms wel een portretje. Misschien heb ik die 12mm dan niet echt nodig en is het beter te gaan voor een 17-55
                        Ik durf er op wedden dat je van de 17-55 een pak meer plezier gaat hebben dan van de 12-24

Comment

Toch een beetje moeilijk om advies te geven zonder te weten wat je eerst had. De 2 lenzen die je noemt vragen een budget van 2000 euro.
                          In dat bereik zou ik persoonlijk beginnen met:
                          Tokina 12-24mm (of Sigma 10-20)
                          Sigma 2.8 24-60 o.i.d.
                          Nikon 55-200
                          Dan ben je als je de laatste 2 2ehands koopt pas 800 euro armer en kun je daar ervaring mee opdoen.
                          In plaats van de laatste 2 een 24-120VR lens is ook helemaal geen gek idee, moet je wel een van de laatste series (vanaf 2005) kopen.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

Comment

de nikon 17-55 2,8 is besteld.
                            Ik gebruikte de 18-50 op mijn nikon 90% van de tijd, dus deze zal het hopelijk goed doen op mijn d80.

gr

Comment

de nikon 17-55 2,8 is besteld.
                              Ik gebruikte de 18-50 op mijn nikon 90% van de tijd, dus deze zal het hopelijk goed doen op mijn d80.

gr
                              Bijzonder goeie keuze ! Veel plezier ermee !

Groetjes,
                              Pol.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 21kine Bekijk bericht
                                Ik heb hem vandaag besteld

Gr kees

Comment

Working...
                                X