Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d80 + ???lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• d80 + ???lenzen

Hallo,

Ik ben van plan een d80 aan te kopen samen met enkele lenzen.

Ik dacht aan een d80 body en een tokina 12-24mm + een nikon 28-70 2,8 objectief.

Wat denken jullie?

Re: d80 + ???lenzen

Wat wil je ermee doen ?

Als je wil een roodborstje fotograferen dan is dit een slechte setup. (bv.)

Comment

Van een EOS 20D naar een D80? Merkwaardige overgang, ik ben zeker wel benieuwd naar de reden daartoe?
      De lenzen die je zou willen aankopen zijn goed, al denk ik dat je misschien nog wat tele gaat missen. Maar dat hangt er natuurlijk wel vanaf wat je fotografeert. Maar mocht je soortgelijke lenzen hebben voor je 20D en je bent niet tevreden over de camera, dan kun je toch ook je camera upgraden in plaats van veel geld uit te geven aan én een nieuwe camera én nieuwe lenzen?
      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
      --------

Comment

in eerste instantie: familiefoto, af en to porttret, straat en wandel fotografie, landschap. macro (maar daar moet je ene macrolens voor hebben), tele komt later wel.

ps. totaalbudget is 3000eur

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
          Van een EOS 20D naar een D80? Merkwaardige overgang, ik ben zeker wel benieuwd naar de reden daartoe?
          De lenzen die je zou willen aankopen zijn goed, al denk ik dat je misschien nog wat tele gaat missen. Maar dat hangt er natuurlijk wel vanaf wat je fotografeert. Maar mocht je soortgelijke lenzen hebben voor je 20D en je bent niet tevreden over de camera, dan kun je toch ook je camera upgraden in plaats van veel geld uit te geven aan én een nieuwe camera én nieuwe lenzen?
          idd, van een 20d naar een d80. De reden hiervoor heb ik reeds enkele keren verteld. Het zin namelijk zo dat er 3 mensen zijn in de familie die nikon materiaal bezitten. Ik was als enige canon fan en dat had zo zijn nadelen. Met nikon kan ik nu veel goed materiaal gebruiken van familieleden. ik zie de d80 vs 20d niet zo zeer als een achteruitgang. Denk dat deze toch min of meer op hetzelfde niveau zitten. een d200 is een mooi toestel (mijn pa heeft er zo een) maar ik vind de meerprijs tov. een 80d niet nodig voor me.

Comment

Laat vooral weten wat je ervaringen zijn als je hem hebt in het volgende topic.
            http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=128315

Ik adviseer zeer zeker zonder twijfel, en geloof me, ik heb ook van alles gehad:

http://www.kenrockwell.com/nikon/1755.htm

Een perfect bereik, deze lens komt bijna niet meer van mijn camera.

Gr kees
            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

ik heb de Tokina 12-24 ( nog steeds ) en ik had de Nikkor 28-70 ( verkocht dus ) en heb nu de Nikkor 17-55 aangekocht. Eerlijk gezegd, een aantal dingen werden daardoor een stuk gemakkelijker, de 28-70 heeft te weinig breedhoek maar is een ideale lens voor portretfotografie. de 17-55 biedt meer mogelijkheden. Als je binnen wil fotograferen wordt de 28-70 een beetje beperkt qua breedhoek . . . met de 17-55 . . . een stap naar voor kan je meestal wel doen in kleinere ruimtes, een stap naar achter is dikwijls een stuk lastiger en dat is wat je juist frequent tegenkomt met de 28-70 . . .je wil een stapje naar achter doen wegens te weinig breedhoek en pats . . . daar sta je met je rug tegen de muur. Ik heb ook de Nikkor 70-200 en ik kan je verzekeren dat je stukje tussen de 55 en de 70 echt niet mist.
              Maar dit is natuurlijk maar mijn opvatting . . . er zullen er zeker andere zijn . . . gelukkig maar zou ik zeggen
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

bedankt voor jullie reacties.
                de 17-55 is beschikbaar binnen de familie
                is idd een zeer leuke lens. indien je de 12-24 en de 17-55 hebt heb je toch wel een redelijke overlapping terwijl de 12-24 en de 28-70 wel mooi aanvullen.
                vroeger had ik 18-50 2,8, 50mm 1,8, 70-200 4.0 L, 150mm 2,8 macro.

Is de 18-135 kitlens iets voor zijn prijs?

Gr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoonDust Bekijk bericht
                  bedankt voor jullie reacties.
                  de 17-55 is beschikbaar binnen de familie
                  is idd een zeer leuke lens. indien je de 12-24 en de 17-55 hebt heb je toch wel een redelijke overlapping terwijl de 12-24 en de 28-70 wel mooi aanvullen.
                  vroeger had ik 18-50 2,8, 50mm 1,8, 70-200 4.0 L, 150mm 2,8 macro.

Gr
                  Die overlapping bespaart je juist een hele hoop lenswisselingen, geloof me maar De 12-24 ga je amper nog gebruiken denk ik.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

dus uit ervaring zou je eerder gaan voor de 17-55 + ... in plaats van 12-24 en 24-70.

gr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoonDust Bekijk bericht
                      dus uit ervaring zou je eerder gaan voor de 17-55 + ... in plaats van 12-24 en 24-70.

gr
                      Met de combinatie 12-24 en 28-70 zat ik constant van lenzen te wisselen ( ik doe vooral binnenfotografie . . . feestjes, recepties ) Nu ik de 17-55 heb komt de 12-24 er enkel nog op voor groepsfoto's en heel sporadisch als de ruimte echt wel heel klein is zoals bvb een langwerpig cafeetje . . .als je begrijpt wat ik bedoel . . . dan is soms 17 mm te breed maar dat komt relatief zelden voor.

Comment

idd, daar heb je wel een punt.
                        Is idd niet handig als je constant lenzen moet wisselen.

Comment

Ik heb een 18-70 DX (kitlens met de d70s) een sigma 105 mm macro en de 80-400 VR,
                          Met deze combinatie doe ik toch alles wat ik wil.
                          Happy to be a MACcie
                          Visit http://www.kurtwarlop.com for more

Comment

Tokina 12-24 had ik ook.
                            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

je hebt dus je tokina weg gedaan en een 17-55 aangekocht.
                              wat was jou reden voor deze verandering?

Comment

Working...
                              X