Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

350d, d50, 400d Ik zie door de bomen het bos niet meer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 350d, d50, 400d Ik zie door de bomen het bos niet meer

Hallo, al een tijd hou ik mij bezig met het filmen van skateboarden. Gebruik daar een vx1000 voor. Maar nu overweeg ik de overstap naar de fotografie.
    Na veel gelezen te hebben heb ik vastgesteld dat de Canon eos 350d, 400d en Nikon d50 de beste keuze zijn. Maar! Welke van deze 3 raden jullie mij aan?

Waarschijnlijk is deze vraag al wel vaker voorgekomen en excuses daarvoor, maar ik begin een beetje verward te worden. Alle hulp is welkom en alvast bedankt.

PS: mijn budget is zo rond de €825,-

Re: 350d, d50, 400d Ik zie door de bomen het bos niet meer

Hmmm..... Dit zijn stuk voor stuk goeie camera's die je hier opnoemt, dus een betere is er gewoon niet, ik vindt ze alle goed...
    Neem ze ter hand en zie welke je het beste ligt.
    Stel je liever eerder de vraag welke lens je er bij wilt, want daar hangt vooral veel van af.

Voor het trekken van bewegende beelden heb je een vlugge focus nodig in je objectief, maar dat laat ik liever aan de experts hier over

Qua camera....ze zijn alle 3 goed
    Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

Het is een vraag die wel vaker voorkomt. Op zich drie goede toestellen, die alle drie mooie resulaten kunnen opleveren. De goedkoopste zal waarschijnlijk de D50 zijn, een goede en voor mij makkelijke camera met 6MP. De 350D heeft 8MP en de 400D heeft er 10MP, maar deze is ook de duurste.
      Met geen van deze drie camera's zal je een verkeerde keuze maken, de objectieven zullen een grotere rol spelen. Daarom bekijk de camera's eens, hou ze ook vast, vergelijk de bediening eens en ga voor wat jou het meest bevalt.

Succes ermee!

Comment

Is bijvoorbeeld de 'standaard'lens die je bij veel winkels bij de 350D erbij koopt geschikt voor het maken van bijvoorbeeld sportfoto's? Ik weet qua camera dan eigenlijk wel voor welke ik ga, het is dus blijkbaar nog een vraag welk objectief ik moet hebben.

Comment

Ik heb bij mijn 30d ook de standaard kitlens gekocht, nuja voor sport is dit helemaal niks, dan kan je beter een 70-300 is usm of een 70-200 f4 L kopen van canon.
          1DX

Comment

Ik krijg de indruk dat je kiest voor de 350D maar voor sport zou ik toch de 400D aanraden. De AF is daar namelijk toch heel belangrijk en de AF van de 400D is dezelfde als die van de 30D en dus veruit het meest geschikt daarvoor.
            De kans bestaat ook dat je uiteindelijk in RAW gaat fotograferen en de buffer van de 400D is ook de meest geschikte om fotograferen in RAW probleemloos te kunnen. Met de andere ga je in RAW al eens stil vallen want de buffer zit vol.
            Voor de MP zou ik het niet doen maar meer MP is altijd meegenomen indien de kwaliteit er niet onder te lijden heeft. Volgens de eerste berichten is dat geen probleem met de 400D.

Welke lens is natuurlijk weer een ander probleem en zeker even belangrijk als welke body. Maar om hier iets zinnigs over te kunnen zeggen moeten we eerst weten in welke omstandigheden je fotografeert en hoeveel bereik je nodig hebt?

En een budget is natuurlijk ook handig om te weten.

Comment

Ik had aangegeven dat mijn budget zo rond de €825 is maar dan kan maximaal €900 worden. €900 als budget dus.

En in welke omstandigheden, tja binnen plaatjes schieten (bij skateboarden) zal niet gebeuren en ik wil het vooral buiten doen in allerlei weersomstandigheden (behalve slecht weer zoals regen natuurlijk). Maar skateboard foto's maken zal niet het enige zijn. Ik wil vanalles gaan schieten (natuur, portretten etc.) en dus echt de fijne kneepjes te weten komen. Eerlijk gezegd vind ik 'in welke omstandigheden' een moeilijke vraag waar ik zo 1, 2 niet antwoord op kan geven. Misschien zou je de vraag iets anders kunnen stellen?

Comment

Ik denk dat je ook best een winkel binnenstapt en ze alle 3 eens ter hand neemt. Ik heb het in de tijd ook gedaan met de 300D en 20D. Als je veel 'snelle' foto's wilt trekken, neem je inderdaad best een toestel met een groot buffer. Ik vond bij de 300D en later de 350D het 'instellingen overzicht' schermpje flauw. Bij de 400D is dit het volledige TFT scherm geworden wat al beter is.

Als je vanalles wat wilt doen zal je merken dat je lens niet altijd voldoet. Voor elke tak (portret, natuur, sport) bestaat er wel een geschikte lens, maar dan zal je rap boven het budget uitkomen. Ik heb een hele tijd met de standaard lens (EF-S 18-55mm) getrokken en was blij dat ik eindelijk de telelens ter beschikking had.
                Canon 20D / EF-S 18-55 / EF 70-300 / Speedlite 580EX
                Website
                BD0674BE

Comment

Kap dan al de helft van het bos om, Canon bv, dan blijft nog over....

Comment

Vergeet niet de PENTAX K100D.

Past perfect binnen je budget (750 euro voor body + kitlens)
                    Shake reduction is zeker interessant als je snel moet zijn bij fotograferen
                    uit de hand en deze camera kan zonder problemen hoge ISO waarden aan.

Dus niet alleen Canon en Nikon bekijken !
                    Met vriendelijke groeten, Asahi - een Pentax fanaat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                      Kap dan al de helft van het bos om, Canon bv, dan blijft nog over....
                      Heb ik ook gedaan, nu twijfel ik enkel nog tussen de D50, D70s en D80
                      Maar van mij is het grootste probleem het vastleggen van mijn budget.
                      http://kasper.photography & Flickr

Comment

Met €900 zou ik niet twijfelen: de goedkopere body (D50 dus) met een degelijke, snellere lens i.p.v. (of samen met) de kitlens.
                        Er zijn trouwens naast de D50 ook nog andere merken waarbij je voor die prijs een dslr + degelijke lens (+ batterijen + geheugen) kan vinden (Olympus/Pentax).

Voor een goede lens zou ik zeker ook eens tweedehands kijken, gezien het budget.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eric.v.R Bekijk bericht
                          Ik had aangegeven dat mijn budget zo rond de €825 is maar dan kan maximaal €900 worden. €900 als budget dus.

En in welke omstandigheden, tja binnen plaatjes schieten (bij skateboarden) zal niet gebeuren en ik wil het vooral buiten doen in allerlei weersomstandigheden (behalve slecht weer zoals regen natuurlijk). Maar skateboard foto's maken zal niet het enige zijn. Ik wil vanalles gaan schieten (natuur, portretten etc.) en dus echt de fijne kneepjes te weten komen. Eerlijk gezegd vind ik 'in welke omstandigheden' een moeilijke vraag waar ik zo 1, 2 niet antwoord op kan geven. Misschien zou je de vraag iets anders kunnen stellen?
                          Wat ik bedoelde met omstandigheden is ook hoe ver sta je van de actie? en de rest beantwoord je eigenlijk al.

Voor je lens te kunnen aanbevelen moet je eigenlijk weten hoeveel bereik in mm je nodig hebt.
                          Nu moet ik wel zeggen dat met een budget van 900€ voor lens en body je niet erg ver gaat komen. Er is dan ook niks dat ik echt kan aanbevelen voor sportfotografie met dat budget. In je keuze lijstje is de 400D met duidelijke voorsprong de beste body voor sport(maar ook algemeen) dus die zou je keuze moeten zijn maar het budget voor een lens zal met alle body's hier de kostprijs boven 900€ brengen vrees ik. Het hangt natuurlijk wel af hoe ver je van de actie staat en hoe veeleisend je bent. Met kitlens gaan ze hier allemaal voor dat budget wel te kopen zijn. Maar voor sport gaan die lenzen te kort komen. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet mogelijk zou zijn he.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                            het budget voor een lens zal met alle body's hier de kostprijs boven 900€ brengen vrees ik.
                            Behalve voor dit bv. denk ik :

D50 + kitlens + Tamron 28-75/2.8

Veel extra tele zal waarschijnlijk niet nodig zijn. Skateboarding is niet iets waarbij je 100 m van de actie verwijderd bent (als ik me niet vergis).
                            Dat is dus waar ik voor zou gaan.

Als er daarna meer (budgetvriendelijke) tele nodig is, dan zou ik er de Sigma 70-300 DG bijvoegen. Ik denk dat het hele plaatje samen dan nog altijd maar ergens rond de €1000 zit. Ik vind dit in TS zijn geval een ideaal startpakket.

Of als er later al wat meer budget is voor een snelle tele (en de nood eraan !), dan kan er gemakkelijk altijd een Sigma 70-200/2.8 bijgevoegd worden voor een (voor velen) betaalbare prijs.
                            Last edited by K-2; 27 september 2006, 09:24.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                              Behalve voor dit bv. denk ik :

D50 + kitlens + Tamron 28-75/2.8

Veel extra tele zal waarschijnlijk niet nodig zijn. Skateboarding is niet iets waarbij je 100 m van de actie verwijderd bent (als ik me niet vergis).
                              Dat is dus waar ik voor zou gaan.

Als er daarna meer (budgetvriendelijke) tele nodig is, dan zou ik er de Sigma 70-300 DG bijvoegen. Ik denk dat het hele plaatje samen dan nog altijd maar ergens rond de €1000 zit. Ik vind dit in TS zijn geval een ideaal startpakket.
                              En daar als het budget weer aangevuld is eens een Sigma 70-200 2.8EX bijkopen en je bent perfect uitgerust voor de meeste sporten.
                              fotosite

Comment

Working...
                              X