Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
When questioned on the "12 million effective" pixels.
"hmmmmmm. 8 to 9mp real comparison I should say" Was what he said in his broken English.
The rest looks good though. They have a prototype working there for a realtime demo shoot. Release Feb07 good luck in getting a price out of him though. He just smiled a lot and said "thank you" when asked
/Mod OFF:
Ja, ze waren erg weinig van zeggen over hun S5 pro. Een mooi glazen kooitje, leuk ronddraaien en de info die kan vinden op de folder, verder kwam het niet in de gesprekken....
Duidelijk een demotoestel, betwijfel zelfs of het binnenwerk van fuji komt .
Wie weet, wie weet.
Geduld en tijd zullen raad brengen
De laatste jurering was in juni en dan weet je dat inderdaad.Als je ziet hoeveel werk er bij zo'n tentoonstelling komt kijken hoeft dat niet zo verwonderlijk te zijn dat alles enkele maanden op voorhand afgesloten wordt.
Kom eens een kijkje nemen.Goede club met plezante sfeer.
En natuurlijk is daar Tongerlo.Openingsdrank van onze bijeenkomsten
/Mod OFF:
Ja, ze waren erg weinig van zeggen over hun S5 pro. Een mooi glazen kooitje, leuk ronddraaien en de info die kan vinden op de folder, verder kwam het niet in de gesprekken....
Duidelijk een demotoestel, betwijfel zelfs of het binnenwerk van fuji komt .
Wie weet, wie weet.
Geduld en tijd zullen raad brengen
Ben er ook geweest, en was heel nieuwsgierig......
Zoals gezegd één toestel in een glazen kastje....... na de demonstratie..die al zeer verdacht overkwam..........het fotomodel huppelde constant op en af met verplaatsingen van meer dan ne meter (waar blijft de goede uitlichting?) ..kwamen later wat resultaten op een groot scherm. Met de nodige vertraging, dus vermoedelijk ieder uur dezelfde.............
Na deze voorstelling vroeg een oudere heer, om het toestel eens mogen "te voelen" hoe het in de hand lag..........dit kon niet...............en als kers op de taart vroeg ik om de uitgeprinte foto van korterbij te mogen bekijken, eerst kon het niet, "ga maar op de demo-borden kijken!" maar iets daarna kreeg ik hem toch!, wat bleek dat ding stond vol van de vingerafdrukken, en kwam zogezegd net uit de klaarstaande printer gevallen...........ieder uur dezelfde ja ja ik ben teleurgesteld verder gewandeld.
En nog geen klein beetje. Je zou overwegen van over te stappen naar Canon, ware het niet van de kleuren en gebruiksvriendelijkheid
Ik denk het niet.
Ik zou overstappen naar Nikon-Fuji... als ik nog geen Canon had.
Enkele opmerkingen :
1. De vergelijking die ik hier beschrijf werd uitgevoerd op f3.3 en op f11.
Dat een f2.0 lens scherper is dan een f2.8 lens op f3.3 is perfect normaal.
En op f11 zal er ook nog een voordeel zijn voor de 135 f2.0, 1 van de scherpste, zo niet de scherpste lens van Canon.
Maar op f getallen van f4 tot f8 is er zeker geen verschil omdat de resolutie van de huidige sensoren nog steeds lager is dan van de meeste vaste lenzen.
2. Ik vind dat Canon de meest gebruiksvriendelijke DSLR heeft.
Ik kan een Canon 5D volledig instellen met behulp van enkel 3 knopjes,
ik moet een Canon 5D nooit aan of afzetten als ik dat niet wil,
en ik heb zo goed als nooit het menu systeem nodig, met uitzondering van mlu, wat dan ook het enige geselecteerde menu item is.
(Ik heb wel twee jaar nodig gehad om de drie knopjes vlot te leren gebruiken. )
3. Ik weet niet waarom het een probleem zou zijn dat Fuji enkel een prototype heeft op Fotokina. Omdat de sensor identiek is aan deze van de Fuji S3 zal de beeldkwaliteit minimum even goed zijn of beter. Vergelijk hiervoor de Canon 20D en 30D of de Canon 1DII en 1DIIn. En als de snelheid hoger is en de zoeker is beter dan is een upgrade van S3 naar S5 zeker zinvol.
4. Als ik zou moeten kiezen tussen een Nikon D80, een Nikon D200 of een Fuji S5, dan wordt het de Fuji S5 wegens de super sensor.
Enkel spijtig dat de Fuji S5 geen 12 MP effectief heeft... want dan had ik echt een probleem.
Comment