Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Canon PowerShot Camera's op de Photokina

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe Canon PowerShot Camera's op de Photokina

Canon Deutschland

Persmelding van 2006-09-14 12:30 Uur

Canon PowerShot G7 en nieuwe Digital-Ixus-Modellen 900 Ti, 850 IS en de i7

2006-09-14 12:30 Uur Canon heeft zonet de nieuwe PowerShot G7 en de nieuwe Digital Ixus 900 Ti, Digital Ixus 850 IS en Digital Ixus i7 gepresenteerd.

Last edited by Otto Knap; 14 september 2006, 16:20. Reden: bronvermeldingen
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Re: Nieuwe Canon PowerShot Camera's op de Photokina

Wordt de Canon Pro 1 niet vervangen?

Comment

allemaal met de nieuwe DIGIC III. Wat zou er nu weer verbeterd zijn.?? want deze komt dan ook in de toekomstige dslr's...
      -=- Light is the key...

Comment

De nieuwe G7 , kan niet wachten om mijn G3 in teruilen zelfs de kleur (zwart) is helemaal OK

Comment

Wel niet vergeten van SD kaartjes te kopen...
          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Wel niet vergeten van SD kaartjes te kopen...
            jep, en een nieuwe 19 inch scherm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be Bekijk bericht
              allemaal met de nieuwe DIGIC III. Wat zou er nu weer verbeterd zijn.?? want deze komt dan ook in de toekomstige dslr's...
              Uit de persmededeling :
              Delivering fast, responsive camera performance and superb image rendering, the new DIGIC III processor also drives Canon’s landmark Face Detection technology. Face Detection AF/AE ensures accurate and bright people shots by automatically detecting faces in a scene and optimising focus and exposure accordingly.
              Adaptable to almost any shooting situation, the camera's 17 shooting modes include a new Aquarium Special Scene mode...

...A new My Category function simplifies image management by automatically tagging images with categories such as People, Scenery and Events, based on face detection and the shooting mode selected.
              Hierbij stel ik de vraag hoelang het nog duurt voor we een fototoestel kunnen kopen dat gwoon ergens wordt neergezet, alles zelfstandig fotografeert, en na afloop ook nog zelf terug in het draagtasje kruipt.

Wat is er nog leuk aan fotograferen als alles geautomatiseerd wordt en je zelf niet meer moet nadenken.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                Uit de persmededeling :

Wat is er nog leuk aan fotograferen als alles geautomatiseerd wordt en je zelf niet meer moet nadenken.

Jan.
                Unieke ontwikkeling op camera-gebied: fototoestel wordt intelligenter dan zijn baasje!
                http://users.telenet.be/patric/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door adeleng Bekijk bericht
                  De nieuwe G7 , kan niet wachten om mijn G3 in teruilen zelfs de kleur (zwart) is helemaal OK
                  http://www.dpreview.com/news/0609/06091405_canon_g7.asp
                  Zeer erg jammer dat het kantelbaar scherm nu een vast scherm is en dat RAW mode weg is... en de lens is maar een doodnormale F2.8 ipv een F2.0 zoals voorheen... voor mij is deze camera geen G series waardig... ze zijn tot nu toe ALTIJD met kantelbaar scherm en snelle F2.0 lens geweest... Ik zou die G3 niet snel inruilen!
                  Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

wel iso 1600....en dat voor een camera die vroeger een noise-machien was (mijn G5 was dat toch)
                    Canon eos 350D - 18-55mm - Canon Powershot G5 voor het gevaarlijker werk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Typhon- Bekijk bericht
                      wel iso 1600....en dat voor een camera die vroeger een noise-machien was (mijn G5 was dat toch)
                      Sample images:

Ze durven precies geen high iso tonen... De 10MP chip heeft veel ruis, te zien in andere reviews waar die gebruikt wordt... Ze proberen het te verdoezelen met veel in-camera noise reduction, je mag een vlekkerig beeld verwachten op iso1600 met beperkte bruikbaarheid (afdrukbaar op 10x15, misschien nog net A5 doenbaar).
                      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
                        Zeer erg jammer dat het kantelbaar scherm nu een vast scherm is en dat RAW mode weg is... en de lens is maar een doodnormale F2.8 ipv een F2.0 zoals voorheen... voor mij is deze camera geen G series waardig... ze zijn tot nu toe ALTIJD met kantelbaar scherm en snelle F2.0 lens geweest... Ik zou die G3 niet snel inruilen!
                        En vergeet vooral niet de afstandbediening. Vind ik ook een min punt
                        Alles samen geen G7 waardig.

- Geen raw
                        - Geen kantelscherm
                        - Geen afstandbediening
                        - Minder sterke lens

Alles samen toch punten die het toestel het ietsje meer gaf.
                        6 X zoom, IS, 1600 iso vind ik maar een normale doorontwikkeling.
                        Vind je ook in de S3 IS.
                        Mvg,
                        SW
                        BD1071BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
                          Beste Wim
                          Ik ben het voor een groot gedeelte met je eens , dat het scherm vast zit vind ik niet zo,n probleem je krijgt er wel een 2,5 inch scherm voor terug. Geen RAW valt ook mee te leven hoewel het geen plus is. F2,8 is wat mij betref de grootste misser.
                          Aankoop zal vooral afhangen van foto kwaliteit.
                          gr. Alexander

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door adeleng Bekijk bericht
                            Beste Wim
                            Ik ben het voor een groot gedeelte met je eens , dat het scherm vast zit vind ik niet zo,n probleem je krijgt er wel een 2,5 inch scherm voor terug. Geen RAW valt ook mee te leven hoewel het geen plus is. F2,8 is wat mij betref de grootste misser.
                            Aankoop zal vooral afhangen van foto kwaliteit.
                            gr. Alexander
                            Ik vind persoonlijk het kantelbare scherm een schitterend iets, en het feit dat het niet op de G7 zit zal mij zeker tegenhouden om hem te kopen, zoals reeds vermeld, kan je beter de S3 IS kopen, heeft iets minder megapixels, maar MP's zijn ook niet alles.

Misschien is de lens wel beter op de G7, maar 2.8 ipv 2.0 is inderdaad wel een redelijk verschil, heb voordat ik mijn 350D kocht altijd met een G3 en een G6 gewerkt, en die gaven vrij goede foto's voor een compact camera.

En het kantelbare scherm liet mij toe om foto's te maken vanuit een heel laag punt zonder dat ik op mijn buik moest gaan liggen , of om boven een menigte uit te komen en toch nog te zien wat ik fotografeerde.

Mark
                            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Hallo,

Er zit een nieuwe sensor in de DIGIC III. Wat is het verschil met de DIGIC II en waarom zit dan de nieuwe sensor niet in de net uitgebrachte 400D????
                              Beetje verwarrend allemaal want zal Canon nu binnenkort nog met een andere SLR komen waar ook de DIGIC III sensor inzit. Het verhaal gaat dat het de 3D eraan komt en daar zou dan de nieuwe sensor in zitten????? Die SLR is meteen in de hogere prijsklasse komt er dan nog een andere als instap model????

Comment

Working...
                              X