Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 30d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 30d

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
    Wat me vooral ontgaat in de vraag: waarom zou je je beperken tot deze twee camera's? Waarom zou men überhaupt al denken richting canon?
    Omdat deze voor hem het beste systeem hebben bijv....dat is voor mij althans het geval.

Een body is uiteindelijk maar een onderdeel en zeker niet het belangrijkste.

Als voor 30D verouderd dat is dan spijtig voor de concurrentie want ze kunnen deze verouderde body nog steeds niet overklassen. En dat met hun nieuwe modellen.....

Comment

Ik heb net gisteren een 30d aangeschaft.

Voel me nu al bekocht, ik heb dus gewoon een oud modelleke gekocht
      Kijk ook eens op mijn Fotoalbum : http://jacg.org

Comment

Kijk maar eens af en toe naar de dagelijkse foto op fredmiranda....die mens post soms nog foto's die gemaakt zijn met een stokoude 3 megapixel D30 (nee, da's niet dezelfde) en dat zijn foto's die de meesten van ons nooit zullen evenaren.

Ik heb mijn 10D een paar jaar na de introductie voor een derde van de prijs tweedehands aangeschaft en tot op vandaag ben ik zelf de beperkende factor in de kwaliteit van de foto's

Grtz,
        Geert

Comment

Wat moet ik dan zeggen, met mijn stuk antiek (20D)?
          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ghrrm Bekijk bericht
            Kijk maar eens af en toe naar de dagelijkse foto op fredmiranda....die mens post soms nog foto's die gemaakt zijn met een stokoude 3 megapixel D30 (nee, da's niet dezelfde) en dat zijn foto's die de meesten van ons nooit zullen evenaren.

Ik heb mijn 10D een paar jaar na de introductie voor een derde van de prijs tweedehands aangeschaft en tot op vandaag ben ik zelf de beperkende factor in de kwaliteit van de foto's

Grtz,
            Geert
            Da's waar, sommige mensen in een ferrari kunnen ook echt niet sturen, maar het rijdt wel erg lekker
            Kijk ook eens op mijn Fotoalbum : http://jacg.org

Comment

Wat me vooral ontgaat in de vraag: waarom zou je je beperken tot deze twee camera's?
              Groot gelijk !!!
              Drie Canons is veel beter dan twee Canons.

Fuji, Nikon, Olympus, Pentax, Sony er is zo veel dat goedkoper of beter is (of soms de twee te samen.) you choose...
              Pentax... Zijn dat ook fototoestellen.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                Groot gelijk !!!
                Drie Canons is veel beter dan twee Canons.

Pentax... Zijn dat ook fototoestellen.

Jan.
                Ja, of koop een kodak van 70 euro met 1 knopje om af te drukken, heb je ook geen handleiding nodig. Voordeel de zoomlens gaat nooit vastzitten of piepen want deze lens heeft geen optische zoom. En gratis worden er plakstrips bijgeleverd voor uw keuze van het aantal megapixels.
                Er is echter een nadeel:
                Als je een foto maakt van een paard die over een hindernis springt en je druk op dat ene knopje dan staat het paard al op stal en dan pas wordt er een foto gemaakt.
                Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam Bekijk bericht
                  Sorry, maar de pixelrace is over. Er is geen enkele reden te verzinnen waarom de "instap" Canon met een APS-C sensor vandaag meer dan een 10MPix zou moeten hebben. Vergeet niet dat een tijdje geleden sommige 6Mpix compactjes van hetzelfde merk beter presteerden dan de nieuwere 8Mpix opvolgers.

De kwaliteit van de pixels is o zo veel belangrijker dan het aantal. Ik zou dus nog wel eens willen zien of de 400D nu echt zo veel betere Image Quality geeft dan de nieuw 400D dankzij zijn "meer Mpix". Wat niet wil zeggen dat de 400D geen iets betere cam is dan de 350D, maar alvast gaan de MPix niet het doorslaggevende argument zijn.

Akkoord. Wat de kwaliteiten van de sensor betreft, ben ik eigenlijk op zoek naar nuttige info. Pixels is inderdaad in het beste geval één indicator, maar waar vind je nuttige objectieve info over pixelkwaliteit, sensorkwaliteit, belangrijke voor en na van CMOS- en CCD- sensoren (buiten de standaard dingen zoals stroomverbruik e.d.)??
                  HerDes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Herwig Bekijk bericht
                    Wat de kwaliteiten van de sensor betreft, ben ik eigenlijk op zoek naar nuttige info.
                    De gedetaileerde reviews op www.dpreview.com geven nog steeds het beste beeld van wat een bepaalde camera (en dus ook de sensor) aan kwaliteit oplevert.

Compact cameras hebben bijna allemaal een CCD sensor.

Canon DSLR hebben allemaal een CMOS sensor. Alleen de 1D had een CCD.
                    De meeste andere DSLR hebben een CCD sensor.
                    De Nikon D2H en D2X hebben een CMOS sensor.

In de praktijk bepalen vooral de pixelgrootte en de beeldverwerking de grootste kwaliteitsverschillen.
                    De uitzondering op deze regel is de Super CCD van Fuji en de Foveon CMOS sensor van Sigma.

Jan.
                    Last edited by Jan_10D; 15 september 2006, 23:10.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drh Bekijk bericht
                      Er is echter een nadeel:
                      Als je een foto maakt van een paard dat over een hindernis springt en je druk op dat ene knopje dan staat het paard al op stal en dan pas wordt er een foto gemaakt.

Goe gezegd Chris.

Ik heb de 20D en de 30D.

Alletwee topcamera's.

Maar ik heb toch een kleine voorliefde voor de 20D.

Ik weet niet waarom maar ik vind de beelden van de 20D nog altijd iets mooier, zachter, meer natuurgetrouw dan de beelden van de 30D.

Het zal wel iets met de instellingen te maken hebben denk ik, maar tot nu toe nog niet de beste gevonden. Of zou het nostalgie zijn?
                      Groetjes
                      ----JO

Comment

Working...
                      X