Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon service? ver zoek?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon service? ver zoek?

Ik heb het gisteren nog gehad over de nikon service, met m'n plaatselijke fotohandelaar.
    Er zijn inderdaad grote problemen geweest bij de overgang en het wegvallen van "de beuckelaer"
    Zo is er een periode geweest waarin camera's steevast opgestuurd werden naar Frankrijk, naar de hersteldienst aldaar. Vandaar de ellendig lange wachttijden.

Ondertussen begint de hersteldienst in Brussel op gang te komen, en camera's die nu worden opgestuurd, worden iets vlotter verwerkt.

Zo heb ik zelf mijn D70 begin october binnen gebracht bij de handelaar, en gisteren lag mijn D70 helemaal opengevezen bij de technieker, normaal kwam die deze week nog terug op transport richting mij.

Dus pakweg 3 weken.

Enkel BGLOD duurt momenteel nog iets langer wegens gebrek aan onderdelen, maar dat is niet echt de schuld van onze plaatselijke nikon-service centers natuurlijk.
    (mijne was helaas geen BGLOD en kost me dus een rib of 2)
    Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

Comment

Ondertussen begint de hersteldienst in Brussel op gang te komen, en camera's die nu worden opgestuurd, worden iets vlotter verwerkt.
      Ik ben blij toch ook eens positief nieuws te horen over de Nikon service. Nu is er gelukkig nog nooit iets stuk gegaan aan mijn D50-ske, maar je weet maar nooit dat het toch ooit gebeurt. Ik wil er niet aan denken dat ik hem maanden kwijt zou zijn...

Comment

Ik ben toch ook niet te spreken over Procirep.
        Het volgende is gebeurt de batterij aan de linkerkant van mijn batterijgrip word niet herkend door de camera, grips verwisseld batterijen niets helpt (nog geen maand oud en 6 maanden moeten wachten op de grip)
        Ik ben rechtstreeks naar Procirep gegaan met de originele verpakking en kasticket.
        Ik word eerst te woord gestaan door een Franstalige die op zijn beurt iemand erbij haalt die gebroken Nederlands praat, ik leg mijn probleem uit en hij verdwijnt met mijn D200 met batterijgrip naar achter.
        Ondertussen zie ik wat rond daar in het kantoor merk ik op respect voor materiaal hebben ze daar niet, er zit een dame achter een PC herstelbons in te geven als de nummer is ingevoerd GOOIT ze de stukken (lenzen, camera’s, …) in een bak bij mijn weten niet gezond voor materiaal!!!
        Achteraan in het kantoor staan er 4 personen gedurende heel mijn bezoek niets te doen. Dat is al een zeer slechte indruk tegenover klanten.
        Na een kwartier komt de persoon terug met de camera en weet me te vertellen dat de linkerkant van mijn batterijgrip niet werkt, dan denk je in je eigen als er geen defect is sta ik hier ook niet.
        En hij begint een bon op te maken voor een herstelling ik vraag mijn camera zodat ik de grip kan demonteren en mijn body terug mee kan nemen, die beziet mij en zegt me je body moet mee voor de herstelling.
        Want wij hebben geen D200 om te testen (hoe is dat mogelijk) ik vraag met zachte aandrang dat ik mijn body terug mee kan nemen dat ik de camera dagelijks gebruik en ik krijg mijn camera terug.
        En nu komt het de bon is klaar en er komt iemand bijstaan en vraagt het aankoop bewijs ik geef het kasticket waar duidelijk een beschrijving opstaat wat het is hoeveel het kost en waar het gekocht is.
        De persoon die mij aan het helpen was heeft het kasticket goed bevonden en nu komt er een willekeurig iemand bijstaan die een aankoop factuur eist anders gebeurt de herstelling niet.
        Ik ben dus mooi naar mijn fotohandelaar kunnen gaan en een factuur gaan vragen. Het factuur gefaxt een uur later gebeld hebt u de FAX ontvangen welke FAX wacht ik zal eens informeren na 5 minuten komt die terug over wat gaat het weer juist en na 30 minuten was de FAX terecht.
        Mijn batterijgrip zou ik 3 weken kwijt zijn de drie weken zijn nu vrijdag om ik ben benieuwd of hij gemaakt is en klaar ligt.
        Nikon materiaal

Comment

amai Lohad, jij bent blijkbaar heel geduldig, ik werd letterlijk wit van woede...maar dat zal wel aan m'n spaans temperament liggen. Maar bon, het kan toch niet hé, vind dat we nikon eens voor schut moeten zetten op de een of andere manier...niet??? iemand een idee???

groeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk bericht
            ... vind dat we nikon eens voor schut moeten zetten op de een of andere manier...niet??? iemand een idee???

groeten
            Koop een Canon....
            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk bericht
              amai Lohad, jij bent blijkbaar heel geduldig, ik werd letterlijk wit van woede...maar dat zal wel aan m'n spaans temperament liggen. Maar bon, het kan toch niet hé, vind dat we nikon eens voor schut moeten zetten op de een of andere manier...niet??? iemand een idee???

groeten
              in zo'n zaken probeer ik geduldig te zijn (lukt me meestal) anders beginnen die hellemaal tegen te werken en kan je nog langer wachten.

Nikon voor schut zetten de lijkt me geen slecht idee maar hoe. Allemaal de goede service van de Beukelaer terug eisen (petitie)
              Nikon materiaal

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lohad Bekijk bericht
                in zo'n zaken probeer ik geduldig te zijn (lukt me meestal) anders beginnen die hellemaal tegen te werken en kan je nog langer wachten.

Nikon voor schut zetten de lijkt me geen slecht idee maar hoe. Allemaal de goede service van de Beukelaer terug eisen (petitie)
                doe toch nie dwaas ....De Beuckelaar wil Nikon helemaal nie meer doe...ze hebben er flink wa geld voor gekregen en daar houdt het voor hen op...

trouwens... Procirep doet zijn werk best wel goed...'t vraagt alleen wat tijd.... niemand lukt erin zijn zaak direct perfect te laten draaien...

ben er zelf al 2 keer geweest nu voor een cleaning en telkens op 15 minuten met een smile weer buiten... ze geven zelfs gratis cleanings op avonden van de NVBF...dus zo slecht kan ik da ook weer nie noemen
                some toys 4 big boys
                http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Huggy Bekijk bericht
                  doe toch nie dwaas ....De Beuckelaar wil Nikon helemaal nie meer doe...ze hebben er flink wa geld voor gekregen en daar houdt het voor hen op...

trouwens... Procirep doet zijn werk best wel goed...'t vraagt alleen wat tijd.... niemand lukt erin zijn zaak direct perfect te laten draaien...

ben er zelf al 2 keer geweest nu voor een cleaning en telkens op 15 minuten met een smile weer buiten... ze geven zelfs gratis cleanings op avonden van de NVBF...dus zo slecht kan ik da ook weer nie noemen
                  En mijn batterijhouder is niet klaar had ik wel gedacht, het bewijst toch maar weer dat de service zoek is. Als er gezegd word 3 weken is het 3 weken en niet langer, en hoe lang gaat het dan duren is de volgende vraag en dan krijg je geen zinnig antwoord. voor Nikon
                  Een collega fotograaf 8 weken zijn 18-200 moeten missen en er was ook gezegd meneer binnen 3 weken is die klaar.
                  Dat is een standaard antwoord daar 3 weken en dat moet je maar 3 maanden wachten tot je alles terug hebt, en of het goed gemaakt is dat valt nog af te wachten !!!!!
                  Nikon materiaal

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lohad Bekijk bericht
                    En mijn batterijhouder is niet klaar had ik wel gedacht, het bewijst toch maar weer dat de service zoek is. Als er gezegd word 3 weken is het 3 weken en niet langer, en hoe lang gaat het dan duren is de volgende vraag en dan krijg je geen zinnig antwoord. voor Nikon
                    Een collega fotograaf 8 weken zijn 18-200 moeten missen en er was ook gezegd meneer binnen 3 weken is die klaar.
                    Dat is een standaard antwoord daar 3 weken en dat moet je maar 3 maanden wachten tot je alles terug hebt, en of het goed gemaakt is dat valt nog af te wachten !!!!!

als alle mensen die WEL goed geholpen worden hier nu ook zouden posten hè... dan zou't allemaal nie zo zwart-wit zijn....

maar nu lijkt het allemaal negatief door de "slechte" ervaringen...

soit... ik ben content met mijne nikon en daar gaat het om
                    some toys 4 big boys
                    http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Huggy Bekijk bericht
                      als alle mensen die WEL goed geholpen worden hier nu ook zouden posten hè... dan zou't allemaal nie zo zwart-wit zijn....

maar nu lijkt het allemaal negatief door de "slechte" ervaringen...

soit... ik ben content met mijne nikon en daar gaat het om
                      Ik ben echt blij voor u en andere die een positieve ervaring hebben. En als ik ook positieve ervaring zou hebben zal ik dat ook posten, maar als er van meerdere kanten negatieve kritiek komt dan denk ik toch dat er iets scheelt met de dienstverlening van het desbetreffende bedrijf en dat ze er aan moeten werken om het negatieve om te zetten naar het positieve.

Ik heb begin dit jaar mijn sigma 10-20 laten re-chippen ik zou mijn lens 3 weken moeten missen ik had ze al terug na 14 dagen dat noem ik dienstverlening!

Ik hoop echt dat iedere Nikon gebruiker goed en snel geholpen wordt en dan zullen er zeker meer positieve commentaren komen, maar zolang hun dienstverlening niet goed is ga ik er niet om liegen en ze gaan aanprijzen!
                      Nikon materiaal

Comment

Working...
                      X