Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 of D100?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D70 of D100?

Na een doodssmak heeft mijn D70 het dus begeven, en nu wil ik een "nieuwe okkazie" kopen. Nu zie ik dat de D70 en de D100-bodies rond dezelfde prijzen gaan tweedehands.
    Kan er iemand één van de twee aanraden, of zijn ze aan elkaar gewaagd?

Re: D70 of D100?

Persoonlijk zou ik de voorkeur geven aan een goeie D100, voorganger van de D200.

Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

De D100 en D70 hebben specifieke verschillen, waarvan het nut per gebruiker anders zijn.
      Zoek je bv een goede flitser dan kun je met een d100 al voor 80-150 euro een SB-28DX of SB-80 kopen, terwijl je bij de d70 een SB-800 moet aanschaffen voor vrijwel hetzelfde gebruik. De D100 is ook made in Japan, wat voor de betrouwbaarheid ook weleens een ander gevoel geeft.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

De D100 is al wel van het jaar 2002 en dat is heel oud in eletronicaland!

Laat u niet misleiden door de "100" is hoger dan "70" en automatisch beter gedachte.

Wat Ken Rockwel te zeggen heeft: http://www.kenrockwell.com/nikon/d100.htm

The D100 was Nikon's first amateur DSLR, introduced way back in 2002. It was replaced by the improved D70 in 2004 and the D70s in 2005. Oddly you can still buy the D100 and even have to pay more for it than the newer, better D70s. Even more amazing is that some people pay more for a used D100 than they could pay for a brand new D70s. I suggest you get the D70s over the old D100, but don't let me stop you if you insist.

Vgl tss de 70 en 100 (scroll nr midden vd pagina):
        Last edited by qianlong; 12 september 2006, 00:37.

Comment

In dit artikel over de d70 maakt Thom Hogan heel wat vergelijkingen met de d100. De d70 wint met een straat voorsprong. Hogan wordt hier (en elders) iets meer au serieux genomen dan K.R.

Comment

OK, bedankt voor de tips... dit bevestigt mijn vermoeden - ik heb de review op dpreview eens diagonaal overlezen en die D100 leek inderdaad zeer sterk op de D70, maar is idd een paar jaar ouder. Maar omdat er blijkbaar nogal eens de overstap van de D70 naar de D200 gemaakt wordt en de D100 mij logischerwijze de voorloper van de D200 leek, vroeg ik me af of dat geen betere keuze was.
            Maar het wordt dus terug een D70.

Comment

kzou dan wel de D70s kopen.

betere zoeker, connectie mogelijkheden voor afstandbediening,flits
              foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                kzou dan wel de D70s kopen.

betere zoeker, connectie mogelijkheden voor afstandbediening,flits
                En je sluit de kans uit er één te kopen die zijn Bglod nog moet krijgen
                fotosite

Comment

Working...
                X