Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SONY DSLR-A100 Firmware update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SONY DSLR-A100 Firmware update

Voor de sony a-100 bezitters.

Gr Leen.
    Last edited by leen; 23 februari 2007, 23:04.
    Sony A-100, Sigma 10-20mm, 18-70mm kitlens, Sigma 70-300mm apo dg macro Sigma 105mm macro, Metz AF-1 D flitser

Re: SONY DSLR-A100 Firmware update

Thanks Leen !

Absoluut geweldig die update, de ruis is bijna volledig verdwenen

even alle gekheid op een stokje, dit lijkt me wel te wijzen op een of andere ruiscontrole :

Image gradation when the shutter speed is 1 second or longer.

in elk geval ging mijn update probleemloos.

G
    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
    like.no.other

Comment

Ik denk dat de verbetering slaat op het ruis-reductie feature dat gebruikt wordt bij lange belichting. Sommige testers hadden opgemerkt dat de foto dan rare artifacten krijgt. Dus hebben ze nu waarschijnlijk die SW wat aangepast omdit te vermijden.
      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Ik heb de nieuwe firmware nog niet geinstaleerd, wacht de ervaringen van andere gebruikers even af.
        Terug naar de oude zal wel niet gaan denk ik.
        Mijn Engels is dermate slecht dat ik het ook nog niet begrijp wat de voordelen van deze update zijn. Dus kijk even de kat uit de boom.

@ GRF hoor graag je bevindingen als je wat foto's hebt gemaakt met de nieuwe firmware.

Gr Leen.
        Last edited by leen; 20 september 2006, 14:56.
        Sony A-100, Sigma 10-20mm, 18-70mm kitlens, Sigma 70-300mm apo dg macro Sigma 105mm macro, Metz AF-1 D flitser

Comment

De wijzigingen hier heb je normaal niet direct nodig denk ik Leen.
          • Oplossing voor een fout bij het inlezen van RAW bestanden met de meegeleverde software. Dus alleen als je RAW werkt kan dit belangrijk zijn.
          • Oplossing voor beeld degradatie als je langer dan 1s belicht. Zoals hierboven aangehaald was dit een probleem als je de NR 'noise reduction' of ruis onderdrukker opzet. Als die afstaat heb je dit probleem niet.
          • Oplossing voor probleem met het printen naar een Epson Printer. Waarschijnlijk alleen als je rechtstreeks van camera naar de printer stuurt.
          Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Dirk hartelijk dank voor de snelle vertaling

Gr Leen,

Comment

@ Leen : Ik zal vanavond een paar test foto's maken maar ik denk niet dat je je zorgen moet maken over die nieuwe FW hoor.

Zoals je in de vertaling ziet, zijn de verschillen miniem.
              As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
              like.no.other

Comment

toch even opletten ...

ik heb deze upgrade firmware uitgevoerd ... doch ... met pech !

nochtans het geheel eerst zeer goed nagelezen en stap voor stap precies uitgevoerd.
                Alles ik goed verlopen tem het punt dat hij meld dat de upgrade uigevoerd was en v 1.02 weergaf + toestel mag uitgezet worden.

daarna ... toestel weer aan zetten... en er gebeurde gaan bal meer.
                geen scherm niks ... dus FUBAR

direct gebeld met Sony service, direct naar service centrum (zeer vriendelijke mensen (http://www.videp.be/nederlands/home.html). Nu hoop ik over een 8-10 tal dagen meer te weten of ze hem of omruilen of het hen lukt de originele firmware terug te flashen (plaatsen).

ALS je hem niet specifiek voor die ruisonderdrukking wil upgraden, denk dan toch even na.

Ik las dat sommige toch zonder problemen hem uitvoeren konden... dus het upgraden blijft nog niet zonder risico.

(en voor de neuters, ik heb meeeerdere jaren met flashen van bios van pc en andere toestellen zoals dvd players etc. Zonder overmachtig te zijn moet men steeds beseffen dat er toch altijd wat fout kan gaan ...)

Sony bevestigde nog dat gezien toestel -6 maanden oud was de garantie hiervoor ook dekkende zou zijn. Wat alvast meer dan korrekt is van hun zijde.

Niettemin vond ik deze (mindere) ervaring de moeite waard om met jullie te delen
                Last edited by M4RC; 20 september 2006, 11:38. Reden: http link correctie
                Greetz, Marc
                Sony DSLR-A100 / DT 18-70mm / SAL 75-300mm
                Sony DSC-F717 / VCL-HG2037X / HVLF32X.CE7

Comment

Verdorie dat is pech hebben Marc, ik hoop voor je dat het snel weer is opgelost.
                  Ik heb zelf de nieuwe firmware nog niet er op gezet, en zal na het lezen van jou ervaringen het ook niet doen, ik hier ook totaal geen ervaringen mee.
                  Als de update nu spectaculare verbetering zou geven, zou ik het wel overwegen, of door mijn dealer laten uitvoeren, is hij verantwoordelijk als het mis zou gaan.
                  Hoop dat je weer snel je camera kan gebruiken, en houd ons op de hoogte wat ze er aan hebben gedaan.

Gr Leen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4RC Bekijk bericht
                    toch even opletten ...

ik heb deze upgrade firmware uitgevoerd ... doch ... met pech !

nochtans het geheel eerst zeer goed nagelezen en stap voor stap precies uitgevoerd.
                    Alles ik goed verlopen tem het punt dat hij meld dat de upgrade uigevoerd was en v 1.02 weergaf + toestel mag uitgezet worden.

daarna ... toestel weer aan zetten... en er gebeurde gaan bal meer.
                    geen scherm niks ... dus FUBAR

direct gebeld met Sony service, direct naar service centrum (zeer vriendelijke mensen (http://www.videp.be/nederlands/home.html). Nu hoop ik over een 8-10 tal dagen meer te weten of ze hem of omruilen of het hen lukt de originele firmware terug te flashen (plaatsen).

ALS je hem niet specifiek voor die ruisonderdrukking wil upgraden, denk dan toch even na.

Ik las dat sommige toch zonder problemen hem uitvoeren konden... dus het upgraden blijft nog niet zonder risico.

(en voor de neuters, ik heb meeeerdere jaren met flashen van bios van pc en andere toestellen zoals dvd players etc. Zonder overmachtig te zijn moet men steeds beseffen dat er toch altijd wat fout kan gaan ...)

Sony bevestigde nog dat gezien toestel -6 maanden oud was de garantie hiervoor ook dekkende zou zijn. Wat alvast meer dan korrekt is van hun zijde.

Niettemin vond ik deze (mindere) ervaring de moeite waard om met jullie te delen

Iedereen kan wel iets over het hoofd zien, en zelfs een Sony is niet onfeilbaar he (ahum... understatement van de eeuw waarschijnlijk)

Zal wel in orde komen, hou de moed erin

ps: ik lees hier veel positiefs over VIDEP, super!
                    flickr

Comment

vrijdag de 13de ... DE ongeluksdag ... (alhoewel die nog niet voorbij is )

belletje gekregen van Sony ... mijn sony alpha is er weer klaar voor ...
                      gelijk naar videp gereden en ja ... ze lachte me al toe ...
                      de camera dus eh

zelfde toestel (s/n nr nagekeken dus ok) vriendelijk bediening bij videp trouwens !

niks moeten betalen ... puike service van sony

thuisgekomen ... batterij erin gefloept ... mem-kaartje erin... lens erop .. en aanzetten die handel ...
                      ... YES ... ze doet het weer

affijn kleine controle leert me dat er nu firmware 1.01 op staat ... ach ja ... we gaan maar niet 1-2-3 terug een poging wagen.

alhoewel er niet specifiek vermelding is ... heb ik het vermoeden dat als je firmware 1.00 hebt en gaat naar 1.02 hier misschien het probleem kan liggen.
                      is ook een voorkomend feit bij het flashen van een moederbord van de pc.

ik blijf er momenteel af .. en ik neem wel contact op met een specifiek service centrum hiervoor ... zo kan ik, als het fout gaat, het tenminste op een ander steken

kleine anektdote ... van de SONY service department - diagnosis sheet
                      Oorspronkelijk geplaatst door SONY Service department
                      Customer complaint
                      "after firmware update set is dead"

syptom diagnosis technician
                      "Set is indeed dead"

test time
                      " 1 second "
                      zo ... dat was een snelle test ... aanzetten en niks gebeurd ..

affijn eind goed al goed ... toestel terug, niets betaald, en goeie service van sony (hebben me tussentijds wachtend op herstelling zeker 3x gebeld om me op de hoogte te houden). Dus aangenaam verrast !
                      Greetz, Marc
                      Sony DSLR-A100 / DT 18-70mm / SAL 75-300mm
                      Sony DSC-F717 / VCL-HG2037X / HVLF32X.CE7

Comment

Dat is dan netjes opgelost Marc.
                        Ik voor die update fijn niet uit, maar jij kan je toestel weer gebruiken.

Die diagnose vind ik wel humor.

Gr Leen.

Comment

Amai, ik verschiet zelf van deze service, knap

Heel geruststellend als je leest hoe lang sommige D70 bezitters moeten wachten op een BGLOD vervangstuk, en bij Canon is het ook niet optimaal (zonder hiermee iemand op de tenen te willen stampen )
                          flickr

Comment

bon, was dus van zin om die update uit te voeren dit weekend...zal dus nog maar effe wachten ermee denk ik.
                            heb mij toestel pas een kleine 10 dagen....
                            Sony RX10 Mark IV
                            nog een fijne dag verder!
                            Guido

Comment

Working...
                            X