Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Instellingen Fuji S9500

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Instellingen Fuji S9500

Hi, ik heb sinds 2 maanden een Fuji Finepix S9500 gekocht. Ik ben na het uitvoerig lezen van de handleiding aan het fotograferen gegaan en...ben echt zwaar ontgoocheld over de resultaten. De kleuren zijn zeer flets, als ik op dit en andere forums resultaten zie van deze camera sta ik steeds versteld van de resultaten...geweldige kleuren en contrast, dit wil echter bij mij niet lukken, ik heb alle instellingen en programmakeuzes al geprobeerd, steeds fletse kleuren.
    Als ik 1 of 2 stops onderbelicht zijn de kleuren al iets beter doch dan kan je toch al zien dat de foto's onderbelicht zijn.
    Zou het kunnen dat bijvoorbeeld mijn witbalans slecht staat afgesteld?..is dit dan in alle modus; dus ook in AUTO?
    Zou eventueel een "algemene reset" helpen?
    Groetjes, en ik ben echt benieuwd ofdat er iemand raad weet.
    Dirk...

Re: Instellingen Fuji S9500

Je kon op de s602 al je witbalans instellen, ik vermoed dat de 9500 dat ook wel zal kunnen zeker?
    (edit - ja dus - ze hier http://www.letsgodigital.org/en/came...60/page_4.html)

post eens wat voorbeeldfoto's?

Comment

Re: Instellingen Fuji S9500

Ik heb deze camera bijna een jaar en ben er zeer tevreden mee. Ik weet niet of je volgende passage kent, uit de keuken van Fuji zelf:

''Voor de minder ervaren gebruiker lijkt het of deze foto’s flauw en onscherp zijn, maar wanneer deze foto’s op 100% bekeken worden in een fotobewerkingsprogramma dan zult u zien dat de details volledig aanwezig zijn! Door nu naar eigen smaak, en rekening houdend met de te kiezen printtechniek, het contrast, kleurverzadiging en ten slotte de aanscherping te verhogen is een zo optimaal mogelijk printresultaat te behalen.
      Voor diegenen die hun foto’s wel direct printklaar willen hebben zijn er op de FinePix S9500 genoeg instelmogelijkheden om ieder gewenst beeldeffect te realiseren:

Als eerste stap kunt u beginnen met de contrast instelling op Hard te zetten. Hierdoor oogt de foto al wat scherper.
      De volgende stap is eventueel ook nog de kleurverzadiging te verhogen voor vollere kleuren.
      Voor een nog krachtiger effect zet u de camera in de “P” stand in plaats van “Auto” en kiest u voor de volgende instellingen: contrast hard, color high en sharpnes hard. (Dit geeft dezelfde beeldkarakteristiek als bijv. een FinePix F10 camera.)
      Een andere methode is gebruik maken van de “F” knop en daar de camera op “Chrome” te zetten voor een kleurrijker en contrastrijkere afbeeldingen. Eventueel is het dan ook nog mogelijk om de scherpte op “high” te zetten. (dit kan echter in sommige gevallen net te veel "boost” van de foto opleveren)
      Het beste resultaat wordt echter bereikt door de foto’s te maken in de (fabriek) standaard stand en dan vervolgens in een fotobewerkingsprogramma aan te passen met Levels en daarna met USM(Unsharp mask) of Smart Sharpen aan te scherpen.''

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

met vriendelijk groet
      Erik

Comment

Working...
      X