Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

printservice centers

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• printservice centers

iemand tips?
    Fujiprint, Hema, Kruidvat, Carrefour?
    Is het goedkoopste wel goed?
    heb net bij fujiprint test laten doen en de foto's vallen wat donker uit, ook vrij duur: 5 euro voor 10 fotookes! (10x15)
    Canon 10D - Toshiba 1G Xtraspeed - wat L-servies

Overlaatst bij kruidvat 150 (familie)foto's laten afdrukken, voor die prijs kan je het zelf niet doen.

Nu, actie, er worden geen "verwerkingskosten" aangerekend (tot 26 Jan)

Comment

Originally posted by go2bonsai
      iemand tips?
      Fujiprint, Hema, Kruidvat, Carrefour?
      Is het goedkoopste wel goed?
      heb net bij fujiprint test laten doen en de foto's vallen wat donker uit, ook vrij duur: 5 euro voor 10 fotookes! (10x15)
      Heb er twee geprobeerd:
      - Spector is zeer precies van kleurweergave, maar papierkwaliteit vind ik minder.
      - Colormailer gebruikt Agfa Prestige papier, maar de kleuren zijn wat flets en geel.

Scherpte zijn bij allebei zeer goed; contrast bij Spector net iets beter dan bij Colormailer.

Ik heb een tweede bestelling bij Colormailer geplaatst, deze keer met vooraf gecorrigeerde foto's (op basis van de eerste afdrukken). Als dit lukt, dan heb ik mijn leverancier gevonden, denk ik. Ze zijn ook 20-30% goedkoper dan Spector, zeker in de grotere formaten. Prijzen zijn op beide sites te vinden.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Ik heb net de test gedaan en kom tot de volgende resultaten:
        Kruidvat: blauwe zweem over de foto, afgedrukt op Agfa Prestige papier
        Hema (Fujiprint nederland?): mooie warme kleuren, misschien een iets te warm. Huidskleur was me iets te warm in alle geval
        Fujiprint Belgie: weet ik nog niet, foto's blijken verloren gegaan te zijn in de post, althans dat is het antwoord van Fuji, dus opnieuw insturen
        Colormailer: drukt idd. af op Agfa, zat een fijne zwarte lijn van ongeveer 15cm. over de foto. Heb dit gisteren gemeld en wacht nu op hun antwoord.
        Action Shop met eigen fuji-printstation: zeer mooie, kleurrijke afdrukken zonder dat ze te warm ofzo zijn, natuurloijke kleurweergave.

Alle afdrukken waren van hetzelfde originele bestand, wat een mooie vergelijking oplevert tussen de verschillende diensten
        BD0055BE of te wel Krisv5
        http://users.pandora.be/kris.verhaegen/ E-mail: kris.verhaegen@pandora.be

Comment

Voor gewone familieafdrukken (alle formaten) stuur ik mijn bestanden naar Kruidvat. Zeer tevreden over de service en afdoende kwaliteit

Wil ik degelijke kwaliteit dan stap ik binnen bij action shop in mijn buurt.

loco

Comment

als je bij kruidvat je foto's stuurt zonder exiff info, doen ze geen "kleurcorrectie" en heb je - in mijn geval althans - geen kleurzweem

Comment

Ik ben zelf heel tevreden over de Hema, even duur als de kruitvat (zonder de actie) maar met beter kleuren/scherpte aangezien er ook geen maximum resolutie geldt voor het insturen van de foto's.

In ieder geval niet bij de Kijkshop laten doen want daar is de service ongelofelijk slecht, je hebt geluk als de medewerkers al weten dat ze ook een fotoservice hebben...
              <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

Comment

de goedkoopste (ze hebben hun prijzen laten zakken)
                en één van de beste:

www.pixum.nl

ga daar zeker terug
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Moet je daar geen verwerkingskosten betalen?
                  Trouwens, dat je 2.50 euro betaalt om ze te laten opsturen vertel je er wel niet bij, he Harry
                  Canon 10D - Toshiba 1G Xtraspeed - wat L-servies

Comment

Working...
                  X