Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp nodig bij keuze van een nieuwe camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hulp nodig bij keuze van een nieuwe camera

hallo

ik ben een huis tuin en keuken fotograaf en ben op zoek naar een nieuwe camera ik twijfel, tussen sony cybershot dscH5 of dscH2(zijn er aanzienlijk grootte verschillen tussen deze twee toestellen navenant het prijsverschil?)
    of een panasonic lumix dmc fz7 deze toestellen vallen binnen mijn budget.
    kan iemand mij een beetje adviseren dank alvast.
    kaatje

Re: hulp nodig bij keuze van een nieuwe camera

Ik raad iedereen aan die niet over een groot budget beschikt een gebruikte camera zoals de 300D van canon te kopen , kun je alvast oefenen in de manuele modus en de lenzen die je eventueel koopt kun je later gebruiken als je bv. een upgrade overweegt.
    BV. 350D + 28-70 2.8L = 1400 euro toch betaalbaar voor klasse-foto's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ciscoo Bekijk bericht
      Ik raad iedereen aan die niet over een groot budget beschikt een gebruikte camera zoals de 300D van canon te kopen , kun je alvast oefenen in de manuele modus en de lenzen die je eventueel koopt kun je later gebruiken als je bv. een upgrade overweegt.
      Pffff, geen groot budget, 1400 EUR
      Kijk naar wat de TS zijn budget ongeveer is en geef dan advies.
      Niet iedereen wil een DSLR: is groter, duurder heeft meer nabewerking nodig, ...
      En uw 28mm geeft een FOV van 48mm op een 300D, dus echt allround is dat niet.

De twee sony's ken ik niet, maar ik zou deze Links eens raadplegen:

Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology

Ik heb zelf ooit een panasonic FZ-10 gehad en was hierover zeer tevreden. Zeer scherpe kleurrijke beelden, snelle wegschrijfsnelheid, compact en toch veel tele...
      Ik denk dat de FZ-7 hetzelfde biedt alleen nieuwer is.

Ik ben in het algemeen niet zo'n voorstander van de sony compacts omdat ze enkel met hun dure memorysticks werken. Als je deze al hebt dan maakt dat de keuze misschien wat makkelijker.

Mvg

Comment

de camera's die je hier noemt hebben allemaal zo'n superzoom. heb je dat echt nodig voor je huis tuin en keukenfotografie?
        ik denk dat je met een 300D+18-55 kitlens (of een nikon d50 of canon 350d...) al heel ver kan geraken, en dat kan je niet meer dan 500 euro kosten.
        ik weet nu wel niet wat je exact bedoelt met huis tuin en keukenfotografie maar met een dslr ben je zoveel meer dan met zulke hybride toestellen. en dan kan je bij je dslr nog een 50mm 1.8 voor geen 100 euro kopen en dan heb je ineens een mooi portretlensje waar je makkelijk met je dof kan spelen wat misschien voor jou doeleinden handig is...
        heb je geen vb van wat voor foto's je liefst neemt?
        5DmkIII en wat glas

Comment

Ben zeer tevreden over de panasonic tz1.
          Nog nooit zulke geslaagde (digitale) vakantiefoto's gehad!
          Succes!

Comment

nu ga ik eens advocaat van de duivel spelen
            Ik heb een sony DSC-H1, en ben daar zéér tevreden over. Het is een zeer compleet toestelletje (ook met volledig manuele instelmogelijkheden), 12x zoom, lichtsterke lens, 'supersteadyshot' bewegingsreductie, mooie kleuren, en (als dat de ts interesseert) mogelijkheid tot filmpjes maken en direct zwart-wit en sepia-foto's te maken zonder dat daar bewerking bij moet komen kijken.
            Ik heb een paar 1000 foto's met dit toestel gemaakt vooraleer naar een SLR over te stappen, vooral omdat die H1 op hogere iso-waarden wel wat meer ruis geeft, en omdat ik toch iets meer instelmogelijkheden wou qua witbalans en gewoon omdat zo 'n SLR gewoon zo 'n leuk ding is... maar die H1 hou ik bij, 't is een te mooi toestelletje.
            Die redenen die ik net aanhaal zijn eigenlijk maar futiliteiten, één van de weinige dingen waarop een SLR niet geklopt kan worden zijn de foto's met externe flits. Voor de rest is die H1 zéér gemakkelijk in gebruik, toch uitgebreid qua instelmogelijkheden, je kan alles door de zoeker bekijken bij sterk omgevingslicht (of als je dat makkelijk vindt), en mooi van foto's en kleuren. Iets trager qua focussen dan een SLR (al kan je manueel focussen ook, dus kan je de focus op een vast punt laten staan), maar voor de rest een toptoestel vind ik.
            De H2 heeft geloof ik een iets kleinere body en zeker een kleiner display, 6Mpix geloof ik (de H1 is 5MPix, dat volstaat voor mij, ik laat maximaal 20x30 prints maken), de H5 heeft een groter scherm en 7Mpix. Hoe groot het prijsverschil is weet ik niet, neem ze gewoon alletwee even ter hand en kijk wat je het beste ligt. Ik vind een 2" scherm nogal klein, maar als je steeds door de zoeker werkt maakt dat toch niks uit.
            Ik zou je zeker aanraden om voor één van die sony's te gaan, laat je nog niet overhalen om op een SLR over te stappen, je betaalt drie keer meer en je hebt veel meer studiewerk eer je een menselijke foto maakt. Als die cybershot je aanstaat en je werkt niet al te veel op "automatische" standen, en je hebt mettertijd het gevoel dat je niet genoeg instelmogelijkheden hebt, kan je nog altijd overstappen op SLR, en de sony als backup houden. Zo doe ik het.

Comment

Ik begrijp niet waarom iedereen een dslr zit aan te raden terwijl de TS duidelijk daar niet naar op zoek is in haar voorstellen. Alsof een dslr geen nadelen heeft

Die superzoom omgezet in objectieven voor een dslr gaat ze nooit voor dat budget hebben.

Die Panasonic bvb kost 400,90 euro met zakje en geheugenkaart van 1gb (topfoto). Daarvoor heb je nog geen D50 met kitlens ... Laat staan een tasje en geheugen.

Comment

hallo

alleszins al bedankt voor jullie reacties en links. maar ben er nog niet helemaal uit dus jullie mogen blijven reageren ik ga ze eens testen bij de fotograaf alleszins.
                groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                  Ik zou je zeker aanraden om voor één van die sony's te gaan, laat je nog niet overhalen om op een SLR over te stappen, ...
                  Volledig mee eens. Maar ik zou de Sony's en de FZ7 een keer gaan bekijken en proberen. Kan best zijn de één van beide je absoluut niet ligt qua gebruik (menu, waar zitten de knopjes, grootte/gewicht, hoe ligt het toestel in de hand, ... dat soort dingen dus zijn heel belangrijk vind ik).

Slechte foto's maak je uiteindelijk met geen van alle.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ciscoo Bekijk bericht
                    Een beetje realistisch blijven kan geen kwaad, Ciscoo.
                    Bovendien zag ik vandaag toevallig een aanbod op dit forum van een 2dehands 300D voor 390euro. Als je dan toch een 300D aanraadt, ontgaat het mij verder dat je dan een 350D vervolgens nog betaalbaar vindt

Je navolgers kan ik enkel maar met hun adviezen!
                    Last edited by nabi; 8 september 2006, 19:10. Reden: link

Comment

Working...
                    X