Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

teveel ruis op ISO 200 (D70)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• teveel ruis op ISO 200 (D70)

Enige tijd geleden wou ik foto's uploaden bij http://www.shutterstock.com.

9 van de 10 foto's werden echter afgekeurd wegens teveel ruis in de foto's.
    vb van één foto die ik inzond http://www.itne.be/jan/dsc_3275.jpg (bekijk op 100%)

Deze is gemaakt met een D70 plus kitlens (18-70mm) op ISO200.

In een fotowinkel vertelde de verkoper mij dat dit soort ruis onaanvaardbaar is en dat ik mijn D70 terug moet sturen en de software laten nakijken.
    Ik heb mijn D70 sinds juni 2004.

Wat is jullie mening ?

Alvast bedankt voor te reageren
    Hedgehog
    palenta !!

Re: teveel ruis op ISO 200 (D70)

Ik denk dat mijnen D70s dan ook terug zal moeten. In de blauwe lucht valt het wel iets sneller op dan in de groene OOF gedeelten van mijn libellenfoto's.
    Mij lijkt het sterk overdreven.

Mvg

Comment

Wen er maar aan, met je camera is niets mis. Van onderbelichting is volgens mij geen sprake, dat is het niet.

Ze zijn kritisch bij Shutterstock.

Comment

Wat een flauwekul zeg. Zelfs de D70 presteert goed op 200ISO.

Bij de foto die je als voorbeeld gebruikt, kun je evt de lucht selecteren en die gaussians vervagen. Daar zit toch geen detail in.

Waarschijnlijk hebben ze in de EXIF D70 gelezen...

Comment

Ongelooflijk Waar gaan we naartoe zeg ??? In de financiële wereld noemt men dit soort mensen "bean counters". Bestaat er onder fotografen geen term voor dit soort psychische afwijking ?

Nog effe, en niemand durft nog een foto tonen. Waar is de tijd dat een film met wat korrel net gekozen werd vanwege het effect.
          Net als met cd's trouwens: als daar één krakje op te horen is, wordt die meteen afgekeurd terwijl lp's als dure nostalgische kraakplaten verkocht worden.

Mooie prent trouwens. Spijtig voor hen dat ze dit niet willen tonen. Zou een meerwaarde voor hun site geweest zijn.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Probeer 'm voor de aardigheid nog een tweede keer aan te bieden (gespiegeld ofzo, dan valt het wat minder op).

Ik las daarstraks nog op dpreview een gelijkaardig geval van een fotograaf die regelmatig foto's aanbiedt op istockphoto. Omdat verschillende mensen de kwaliteitsbeoordeling doen, durven subjectieve fluctuaties er wel eens voor te zorgen dat wat de ene afkeurt door de andere wordt goedgekeurd...

EDIT: dit is de thread op dpreview http://forums.dpreview.com/forums/re...hread=19770014
            Last edited by vicberger; 6 september 2006, 23:31.
            Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Working...
            X